New options for Europe

Startet av tk74, tir 09. apr 2013, kl. 13:54

« forrige - neste »

Wenche

Sitat fra: ohh på man 15. apr 2013, kl. 20:46
Utstyret de har tilbudt oss kommer visstnok ikke i prod for US markedet før i juli. Jeg antar Tesla har forsøkt å 'kjappe seg litt' for å kunne tilby disse pakkene fra dag 1 for EU-markedet, slik at det ikke ville blitt noen hundre biler som kom uten mulighet, før resten fikk mulighet. Resultatet blir da noe dårligere info, men mulighet for å si ja eller nei. Alternativet hadde vært å ikke fått denne muligheten. Jeg er glad for å ha fått muligheten, og lever heller med noe dårligere info - og feil pris på noen hundrelapper...

For ordens skyld: Det overnevnte er kun spekulasjoner fra min side, og kan ikke backes opp på noen annen måte enn at det er den eneste fornuftige forklaringen jeg kan finne.

PS: lurer fortsatt på Perf+ eller ikke... Resten har jeg sagt gladelig JA TAKK til uten å tenke så mye mer over det.

+ 1
Jeg foretrekker en litt vag beskrivelse og pris, fremfor å ikke få med oppgraderingene   :P
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cirion

Sitat fra: Wenche på man 15. apr 2013, kl. 21:47
+ 1
Jeg foretrekker en litt vag beskrivelse og pris, fremfor å ikke få med oppgraderingene   :P
+1
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

toppi

Må si at de har gjort det litt vanskelig for seg selv nå. Utrolig mye ekstra arbeid når hundrevis av kunder må ta kontakt pr tlf og mail.

Fikk i dag fatt i en på tlf som kunne informere litt om vinterpakken. Jeg fikk fort et inntrykk av at det var varme i baksetene som var hoveddelen av pakka. Og vi var helt enige om at bilen både skal og må virke problemfritt i vinterlandet Norge uten denne pakka. Da bruker ikke jeg penger på denne.

Ekstra batterievarmer fikk jeg forståelen av at kun varmet opp batteiet raskere enn standar i kalde omgivelser. Forhåndsvarming var anbefalt på kalde dager, og denne gjorde jobben raskere.

Ellers så ble jeg informert om at garantibestemmelsene på norsk for Norge enda ikke var klare. Det kunne ta et par uker før de var klare. Vedkommende mente bestemt det ville komme en garanti om en gitt % restkapasitet på batteriet.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

laumb

SitatDear Mr. Laumb:

Thanks for your message and your interest in Tesla. Here is some more information about the options:

- Winter package. If the car is bought without it - will it include the newly designed vents for the windshield? The description of "grille defroster" is too vague for us to actually figure out what is? How does the option actually benefit range? Im thinking about the better battery pack heating.

The cold weather package adds:
-          Heated second-row seats

-          Heated windshield washer fluid nozzles

-          Heated windshield at wiper park position

-          Battery coolant heater with user-defined battery warming function below -15C when vehicle is plugged into charger. The compact, high output coolant heater quickly warms the powertrain to provide maximum drive power in extreme cold environments. It will improve range over a full pack discharge because of the lower cell thermal impedance at higher temperatures. This is difficult to quantify, since it depends on the temperature, distance driven, and initial state of charge. Let's say a few miles.

-          High flow windshield defrost/defog vent, for improved performance

- Lighting package. If the car is bought without it - will it still have the lighting that are currently availible on US Variant?

The lighting package adds:
-          multi-LED ambient lights under all four door armrests

-          two LED courtesy lights for the rear footwell under both front seats

-          two LED puddle lamps on both rear doors for better step in and step out illumination

-          two LED lamps on both sides of the rear trunk wall improving illumination of the trunk luggage compartment.

- Overhead Intrusion Alarm package. If the car is bought without it - will it have an alarm at all?

All cars come with immobilizer:
o   Secure communication between drive inverter, security controller, and key fob
o   Enhanced protection against vehicle theft through hot-wiring or tampering with vehicle electronics
The standard alarm system meets ECE 116 requirements.
o   The alarm triggers when there is an unauthorized opening of any of the 4 doors or the 2 trunks when vehicle is armed
o   The alarm manifests itself with flashing hazard lights and horn honking

The security package adds:
-          two ultrasonic cabin intrusion sensors

-          a battery-backed siren

-          slope detection

-          emergency power alarm

o   The alarm triggers when there is an unauthorized opening of any of the 4 doors or the 2 trunks when vehicle is armed, OR there is an intruder inside the vehicle, OR any glass is broken, OR the vehicle being towed, OR there is removal of vehicle power, Or there is tampering with vehicle electronics (e.g. cutting wires from siren, since it is battery-backed)
o   Things that do not trigger the alarm: traffic noise/vibration or precipitation (rain/hail)
o   The alarm manifests itself with flashing hazard lights and siren (no horn)

Please let me know if I can be of any assistance.

Best regards,
Jerome Guillen I Model S program director

cdabel

Det var et bra, konstruktivt svar. At de velger å måtte plagges av e-poster fra frustrerte kunder før de legge slik info frem er et under.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Bruto Maccaroni

Ja, dette ville jo vært utrolig enkelt for dem å legge ut.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

laumb

De har helt sikker webserveren sin i Peru - og ingen innkommende skrivetilgang, så de må legge oppdateringer på minnepenn og frakte med Lama oppover fjellene.

Rio

laumb:

Nå synes jeg du fornærmer infrastrukturen i Peru!

;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kjølholdt

Tror kanskje at jeg gir dropper  sikkerhetspakke men tar vinter og lys pakke pluss p sensor. Når var sist gang noen reagerte på en bilalarm
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cirion

Rio: Hva mener du? Er ikke Lama raskeste transport?!?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: laumb på tir 16. apr 2013, kl. 08:49
De har helt sikker webserveren sin i Peru - og ingen innkommende skrivetilgang, så de må legge oppdateringer på minnepenn og frakte med Lama oppover fjellene.
Svigers er i Machu picchu akkurat nå. Jeg skal be dem kikke etter en lama med Tesla-logo.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

laumb

Ikke Peru, men ikke skal ikke kjimse av dyretransport:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8248056.stm

SitatA Durban IT company pitted an 11-month-old bird armed with a 4GB memory stick against the ADSL service from the country's biggest web firm, Telkom.
Winston the pigeon took two hours to carry the data 60 miles - in the same time the ADSL had sent 4% of the data.

Sitat fra: Øyvind.h på tir 16. apr 2013, kl. 09:15
Svigers er i Machu picchu akkurat nå. Jeg skal be dem kikke etter en lama med Tesla-logo.
Og jeg ler! Dritbra.

Øyvind.h

Sitat fra: kjølholdt på tir 16. apr 2013, kl. 09:07
Tror kanskje at jeg gir dropper  sikkerhetspakke men tar vinter og lys pakke pluss p sensor. Når var sist gang noen reagerte på en bilalarm
Ikke så dumt det tror jeg. Model S har jo sporing, så du bør få ganske god rabatt på forsikringen pga det!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på tir 16. apr 2013, kl. 09:17
Ikke så dumt det tror jeg. Model S har jo sporing, så du bør få ganske god rabatt på forsikringen pga det!

Ikke FG godkjent. Måtte visst være satellitt kom. også ifølge mitt selskap. Hva sier ditt?

tk74

Sitat fra: petersv på tir 16. apr 2013, kl. 10:44
Sitat fra: Øyvind.h på tir 16. apr 2013, kl. 09:17

Ikke FG godkjent. Måtte visst være satellitt kom. også ifølge mitt selskap. Hva sier ditt?

Tror det blir vanskelig og få godkjent sporing-funksjonen hos forsikringsselskapene da denne kan slåes av i bilen. Man kan selv velge om bilen skal ha tilgang til smarttelefoner eller ikke.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA