New options for Europe

Startet av tk74, tir 09. apr 2013, kl. 13:54

« forrige - neste »

Lanber

Neppe. De har oppvarmet luft på frontruta og det tilfredstiller kravene.

Mange velger å sette ekstra langlys på bilene sine selv om fabrikantens lys tilfredstiller kravene om belysning. Det blir samme.

kjølholdt

Hadde jeg kunnet få dette gratis de ekstra pakkene hadde jo dette vært det beste. Jeg importerte en helt ny toyota aygo fra danmark for 3 år siden. Da er ikke varme i forsetene standard. Pris på å få bil med varme i forsetet var 6500 kr. Det ble et  12 volts varmeteppe til 299 fra biltematil kona isteden ;D Men jeg skal ha varme i baksetene på min model s til 8500
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Epleskreller

Det jeg syns er dårlig er at Tesla er så dårlige på å formidle hva pakkene inneholder. Hva er forskjellen på å ha vinterpakken og å ikke ha den? hva er egentlig økt defrosting av grillen.. Hva betyr denne forbedrede varmingen av batterikjølevæsken? Varme i baksetene er uinteressant for meg, har det på bilen i dag, men bruker det aldri (barneseter der..).

Når det gjelder alarm, hva har det av betydning om man velger standard tak? "overhead intrusion sensors" er vel ikke noe poeng da? Kun et horn da?

Lys-pakke?? hva er standard, hvilke ekstra lys får man med Tech-pakken og hvilke får man med lyspakken.. Det er bare en stor lapskaus for meg.

Dessuten har jeg ikke fått mail denne gangen heller, må være på Tesla sin svarteliste. Har tom. vært i butikken og nevnt det, og de skulle sjekke opp..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

fonberg

Sitat fra: Epleskreller på tor 11. apr 2013, kl. 10:30
Varme i baksetene er uinteressant for meg, har det på bilen i dag, men bruker det aldri (barneseter der..).

Varme i baksetene får en annen verdi i elbil, i og med at du kan forlenge rekkevidden i kaldt vær ved å være mer forsiktig med å bruke varmeapparatet og kompensere for dette med å bruke mindre strømkrevende setevarme.

Selv skulle jeg gjerne sett at rattvarme var med i "kald vinter-pakka". Liker rattvarmen i Leaf veldig godt. Min erfaring er at kombinerer du sete- og rattvarme, trenger du langt mindre oppvarming av kupeen for å oppnå samme komfortopplevelse.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

JohanH

Ja vi må håpe på mye bedre beskrivelser av disse pakkene.

Jeg er enig i varmeseter bak er kurant som del av en vinterpakke, mens ordentlig defrosting av frontrute i en slik pakke blir som å si at hvis du ikke kjøper pakken så får du elendig defrost på frontruten - det er et sikkerhetsproblem og etter min mening ikke greit å selge biler uten dette i Norge.

Når det gjelder ekstra lys innvendig så er det vel slik at standard lys i frunk og bagage er undermålig - ref. tråder på TMC hvor folk har installert LED-striper selv for å korrigere dette. Her burde vel Tesla rett og slett ha oppdatert bilen og ikke solgt dette som en pakke?

Alarmpakken virker i utgangspunktet unødvendig - selv uten den er vel bilen svært vanskelig å stjele? Overhead intrusion sensors virker unødvendig - får meg å tenke på en funksjon jeg (tror) jeg har i min nåværende 2011 Volvo som en en slags hjerteslagssensor hvor man kan trykke på nøkkelen mens man er et stykke fra bilen så kan bilen dekektere om det ligger en levende person gjemt inne i den låste bilen og advare deg via nøkkelen. Morsom dings men i virkeligheten helt uten verdi.

Parkerinssensorer er vel den eneste pakken som jeg syns er helt kurant å ha som tilvalg og jeg syns den er greit priset.

Performance plus pakken - her MÅ de syns jeg tilby oppgradert fjæring/hjuloppheng UTEN at man må kjøpe 21" hjulene. Vil tenke at de kan ta seg godt betalt for dette og har svært god margin på også en slik pakke?

RunarBT

Det jeg syns er dårlig er at Tesla er så dårlige på å formidle hva pakkene inneholder. Hva er forskjellen på å ha vinterpakken og å ikke ha den? hva er egentlig økt defrosting av grillen.. Hva betyr denne forbedrede varmingen av batterikjølevæsken? Varme i baksetene er uinteressant for meg, har det på bilen i dag, men bruker det aldri (barneseter der..).

Når det gjelder alarm, hva har det av betydning om man velger standard tak? "overhead intrusion sensors" er vel ikke noe poeng da? Kun et horn da?

Lys-pakke?? hva er standard, hvilke ekstra lys får man med Tech-pakken og hvilke får man med lyspakken.. Det er bare en stor lapskaus for meg.

Dessuten har jeg ikke fått mail denne gangen heller, må være på Tesla sin svarteliste. Har tom. vært i butikken og nevnt det, og de skulle sjekke opp..

Forbedret varming av batteri står det at gir bedre rekkevidde/lavere strømforbruk. Vil vel tru at dei ikkje har faktiske tall på dette enda, men eg seier uansett ja takk!:-)

Ang. epost, eg får ca. 50-60% av det som sendes ut. Har spurt, lagt inn epost på ny i profil m.m. men tydligvis har ikkje Tesla full kontroll på dette. Mulig dei bruker ulike mailinglister, og det er ei som ikkje er oppdatert ein plass i systemet.

Lanber

Vi burde alle plage Tesla med epost og telefoner for å få varme i rattet med i pakken.

takktakk

Sitat fra: Lanber på tor 11. apr 2013, kl. 11:05
Vi burde alle plage Tesla med epost og telefoner for å få varme i rattet med i pakken.

Å "plage" Tesla ser jeg vel ikke noe stort behov for, men +1 på varme i rattet. Det er faktisk det eneste som mangler nå. All den tid vi nok uansett ikke med det første får elektriske foldespeil. Det ville også vært snadder om det på keyless holdt å stikke foten under fangeren bak for å få bakluken til å åpne seg. Mange som har dette nå, og det dreier seg bare om en sensor. Vi er svært nær en perfekt bil :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

petersv

Hvis noen har fått svar fra GB eller noen andre i Tesla om hva vinterpakka inneholder, hadde jeg vært takknemlig om dere la svaret ut her. :)

Kallagtunet

Alt av mer substansiell info fra tesla om innhold i alle pakkene (ut over park sensor som vel både er grei å forstå og greit nok priset) enn den mambo jambo som er kommet så langt vil jo fint om ble delt.

eclipse

Sitat fra: petersv på tor 11. apr 2013, kl. 23:03
Hvis noen har fått svar fra GB eller noen andre i Tesla om hva vinterpakka inneholder, hadde jeg vært takknemlig om dere la svaret ut her. :)

Lys pakken har ingenting med Tech pakken å gjøre, lyspakken gjør ingenting med hovedlysene på bilen.

Lyspakke 2.300 (inkludert standard på Signature Series): For å bedre både nytte og atmosfære i bilen, er denne pakken er utformet for å forbedre din synlighet i og rundt kjøretøy, og inkluderer ekstra belysning i fotbrønnene, dørpaneler, og lagringsområder.

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

laumb

Jeg har fyrt av en oppfølgende mail til George med noen spørsmål om disse emnene.

Tok vel en ukes tid sist jeg ventet på svar, så vi får finne fram brylkremen og smøre oss med tålmodighet.

Epleskreller

Sitat fra: eclipse på tor 11. apr 2013, kl. 23:25
Lys pakken har ingenting med Tech pakken å gjøre, lyspakken gjør ingenting med hovedlysene på bilen.

Lyspakke 2.300 (inkludert standard på Signature Series): For å bedre både nytte og atmosfære i bilen, er denne pakken er utformet for å forbedre din synlighet i og rundt kjøretøy, og inkluderer ekstra belysning i fotbrønnene, dørpaneler, og lagringsområder.

Poenget mitt er at noen lys i bilen er standard og de får man uansett. Noen lys får man med Tech-pakken ("Bekvemmeligshets- Belysning" står det uten videre spesifisering)  og noen lys med lys-pakken. Det er veldig vanskelig som kunde å skjønne hvilke lys som hører til hvilke produkter.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

petersv

Sitat fra: Kallagtunet på ons 10. apr 2013, kl. 19:00
De bildene av de modifikasjonene som gjøres på alle som vil i USA (free of charge) er nye kanalåpninger i underkant av frontruten, jeg skjønner jo at det koster Tesla å rette denne feilkonstruksjonen og at selvsagt det frister for Tesla  at kundene i Europa betaler for at de må rette opp dette.

Og etter å ha lest dette forumet som sikkert rep fra norske tesla gjør så ser man at elbil menigheten her er mer enn villig til å betale uten å mukke, man argumenter faktisk FOR at det er riktig at man får lov til å betale mer :-D

Elbilister og Tesla fantaster (i alle fall de som er aktive her) er ett eget folkeferd, det eneste jeg har sett som likner en like trofast menighet er den menigheten som tilber eplet, og når Tesla har klart det da må en jo i alle fall si at de har lyktes i sin markedsføringstrategi...

Dette er interessant, og strider med det Teslas representant sa til meg på telefon. Har du link til bildene som viser denne ekstra luftlista for frontrute?

laumb

Front Windshield Vents Retrofit Photos

Redesignede ventiler til frontrute (Før var det ingen):

Her er problemet brukerene hadde før de fikk disse ventilene:

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA