Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avsemning: Har fått Finalize knapp

Startet av Cato76, fredag 05. april 2013, klokken 08:17

« forrige - neste »

DonPedro

Sitat fra: ebbrey på lørdag 11. mai 2013, klokken 11:24
Sitat fra: laumb på onsdag 08. mai 2013, klokken 20:26
Det står pr. i dag "SEPT/OKT for orders finalized within 23.05.13"
Lurer på om jeg da får Sept/Okt i kontrakten eller TBD.

Hos meg står det SEPT/OKT for orders finalized within 31.05.13. Den teller sikkert fra når vi fikk knappen.

En hypotese: De lager én, lang produksjonsserie av alle EU-ordre som er på plass innen 31.05.13. Da vet de hvor langt utover høsten de skal holde på med den serien. DA vet de når de kan starte Asia-produksjon, setter en dato og går i gang med å selge så godt de kan der.

Det som teller imot denne hypotesen er at de kanskje ikke klarer å få den helt store reservasjonskøen i Asia innen oktober, og at det derfor kan bli en kort produksjonsserie (og mye "sluttspurt" med å få på plass Asia-tilpasningene, ift. hvor få biler det blir i første runde). 

Det som teller FOR hypotesen er det Elon Musk sa på kvartalsfremleggingen om at de ser at de får økt etterspørsel i et geografisk område etter at de har levert de første bilene dit. Sånn sett er det om å gjøre for Tesla å levere de første i Asia så snart som overhode mulig.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

mortyeriksen

Hei! Jeg har nå signert, men fikk TBD på leveringstidspunkt. Noen andre som har fått dette?

Litt skeptisk siden jeg hadde håpet på senest november. Det må vel bety at de er relativt usikre på leveringstidspunkt.

Jeg bestilte en vanlig 85 med alt utstyr bortsett fra dobbellader, 21" og de ekstra setene. Nummeret mitt er 2923.

Mvh
Morten
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

JonI

Da er gråtass bestilt. Gråtass er spekket slik navnet sier grå /grå og med store hjul. Jeg fikk leveringsdato sep/okt.  ;D

Virker som om nummer under 2500 har fått leveringstid mens er over har tbd
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

stianrod

Jeg finalizte (!?!) på fredag, har nr 3349, og fikk levering sept/okt...
Tesla Model S P85 2014

mortyeriksen

#379
Har du bestilt performance Stian?
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

stianrod

Tesla Model S P85 2014

Nuvolari

Var det slik at perfomance ble levert først i usa?

I såfall kan det hende de gjentar det og sender sig og performance i de første forsendelsene.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

mortyeriksen

Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

TW838

Fikk knappen 1.mai, men avventet prøvekjøring i Trondheim på fredag før bestillingen.

Standard 85, rød, pano, 19", tekstil, vinterpakke, luftfjæring, barneseter, dobbeltlader.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Zneip

#384
#3273 her - "finaliserte" i dag etter prøvekjøring i Trondheim i går - awesome!!! :) Sto levering sept/okt hos meg også.

Konfig: Std 85, Pearl White, stoffinteriør (liker ikke svett rygg), ellers alt så nær som pano, de bakovervendte setene og dobbeltlader. ***Hitting the fast forward button on time maschine***  8)
Nord Trøndelag | X90D

fonberg

Fullførte i kveld etter testtur med den nye blå i Tr.h, og en lengre prat som overbeviste meg om at jeg ikke trenger vinter- og lyspakke.
Min spek: Std. 85, grønn, tekstil, luft, pano, 19", tech+park, lydpakke.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

stianrod

#386
Nettopp signert ;D

Fant tilogmed en håndskrift som liknet på min egen også  ;)

Edit: 18 minutter etter signering, er orderen på vei til fabrikken.  Går fort i svingene... akkurat som Model S ;)
Tesla Model S P85 2014

HKS

Da dukket også "Finalize" knapp opp hos meg.

Har reservasjonsnummer 3503, reserverte i slutten av April.
Tesla Model 3 Long Range

fonberg

Sitat fra: stianrod på mandag 13. mai 2013, klokken 15:09
Nettopp signert ;D

Fant tilogmed en håndskrift som liknet på min egen også  ;)

Edit: 18 minutter etter signering, er orderen på vei til fabrikken.  Går fort i svingene... akkurat som Model S ;)

Jeg signerte fra mobilen, så da kunne jeg signere sjøl i stedet for å måtte velge blant signaturforslag :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

arciryon

Reserverte fredag og fikk mail + knapp i dag. Finalized P85 Rød med alt utstyr. 

Må innrømme at det flakser noen sommerfugler nedi buken gitt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA