Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering

Startet av DonPedro, onsdag 03. april 2013, klokken 20:44

« forrige - neste »

Goku

Noen som driver med helfoliering i haugesund/stavangerområdet også? Tenker da lignende Hexis Blue metallic folie. Gjør Ronny dekoratøren i stavanger jobber som dette?
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Salvesen

Sitat fra: Goku på fredag 06. november 2015, klokken 14:13
Noen som driver med helfoliering i haugesund/stavangerområdet også? Tenker da lignende Hexis Blue metallic folie. Gjør Ronny dekoratøren i stavanger jobber som dette?

søk på llumar soting&dekor på facebook! De sotet rutene på min nåværende bil og skal ta Teslaen når den kommer også! Har fått pris på helfoliering med gjennomsiktig folie til 10 000 :) Om det er billig eller ikke aner jeg ikke :) de holder til litt rundt forbi i haugeusnd området.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

F_P

Auto Wrap / Superprint i Vestby

https://www.facebook.com/Autowrap1

http://superprint.no/

Sitat fra: DulciusExAsperis på fredag 06. november 2015, klokken 12:20
Vurderer å helfoliere min 85D som er på vei.

Noen som kan anbefale en profesjonell aktør i Oslo-området? Gjerne på sørøstsiden grunnet enklere logistikk. Pris er selvsagt viktigst (surprise!), men er viktig at jobben gjøres skikkelig.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

FU73

Jeg venter på at min TMS skal komme i feb. 16' og da ser det ut for at det vil bli matt svart på denne. men det vil bli utført med Rubberspray. Denne er enkel å bruke. og kan til og med kjøpe små spraybokser selv også hvis man har andre ting man vil ha i samme utførelse. denne er også lettere å få av etter noen år, hvis man skal selge bilen, eller kanskje bare skifte farge :)
Jeg har snakket med flere som har slitt med å få av folien. samt at det fort kan bli merker etter kniven de bruker når de tilpasser folien på bilene.
fikk pris på 19000,- på dette.
2016 Model S 70D

Gladiator

Skal foliere siste detaljer front og bak  neste uke men en ting gjenstår: En pen bilskiltholder gjerne matt grå. Noe  som vet hvor dette fås?

jbrattis

Jeg vurderer en ny bil, og vil ha lakkbeskyttelse. Vil vurdere transparent foliering, men i dag kom jeg over dette produktet: http://www.poleringskongen.no/drop-off-keramisk-lakkbeskyttelse
Drop Off virker mye bedre enn Ditec, Evershine, Permashine og tilsvarende.

Selvsagt langt rimeligere enn foliering (under 6000 for Model S), men egner seg kanskje mest for nye biler. Selv om han som la på produktet viste meg sin bruktbil der han hadde lagt på Drop Off etter 100 000 km.  Så blankt ut, og alt han trengte å gjøre var å spyle bilen og tørke av. Slipper all polering påstås det.

Noen med erfaringer?

FU73

Sitat fra: Gladiator på tirsdag 10. november 2015, klokken 23:02
Skal foliere siste detaljer front og bak  neste uke men en ting gjenstår: En pen bilskiltholder gjerne matt grå. Noe  som vet hvor dette fås?
kan du ikke bare bruke de du har, og kjøpe deg en boks med Rubberspray i matt grå. denne kan du fint legge på plastikk. sprayes på i flere strøk. trenger ingen grunning eller sliping.
2016 Model S 70D

ingare

Når folien skal av en gang, hvor mye jobb er det å ta den av, evt hva koster det?
Noen med erfaringer?
S85D - Levert
S85 - Solgt

FU73

jeg har ikke personlig erfaring med det. men skal bruke Rubberspray på min TMS når den kommer i februar.
jeg har snakket med flere som sier at ordinær foliering har en tendens til å sette seg veldig godt når den ligger på noen år, og blir også sprøere. blir da fort slik at den rives av i småbiter. Dette er visst lettere med Rubberspray.
2016 Model S 70D

Havebigfun

Sitat fra: ingare på søndag 15. november 2015, klokken 17:19
Når folien skal av en gang, hvor mye jobb er det å ta den av, evt hva koster det?
Noen med erfaringer?
det er ikke alltid den er lett å fjerne- i tillegg risikerer man at kniven skader lakken under monteringen- viktig å velge sin leverandør med omhu...

eivindsen

Jeg har kjøpt en Model S som er helfoliert i olivengrønn farge, og ettersom jeg ikke har påtrengende fascinasjon for militært utseende biler ønsker jeg å fjerne folien. Noen tips til hvem som kan gjøre dette rimelig, kjapt og ikke minst bra i Oslo-området?

petersv

Varm garasje over natta og en hårtørker er det eneste du trenger. Og tid selvfølgelig.

http://www.youtube.com/watch?v=CoKVuiE9WCM

Mippen

Noen som har bilde av foliert Model S med nederste delen av nosecone i samme farge som resten av bilen med skilt? Lurer på å gjøre men finner ikke bilder med skilt på.
Fremtiden er elektrisk.

HelectriC

Sitat fra: Mippen på lørdag 23. april 2016, klokken 17:11
Noen som har bilde av foliert Model S med nederste delen av nosecone i samme farge som resten av bilen med skilt? Lurer på å gjøre men finner ikke bilder med skilt på.

Google: "Tesla Model S nose cone wrap" S får du upp haugevis med bilder.
ioniq 5

lunitiks

Gidder ikke lese gjennom hele denne 9-siders tråden  :D  så:


- Fins det noen i Trondheim eller nordligere som gjør helfoliering? Om noen i så fall har erfaringer å dele er jeg veldig takknemlig
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA