Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering

Startet av DonPedro, onsdag 03. april 2013, klokken 20:44

« forrige - neste »

daniel_mh83

Hei dere ;)

hvor og hva koster foileringen ca? med full foilering av bilen samt lister og dørhåndtak?

Ser at det er mye synsing rundt pris osv her!

Og i nærheten av Oslo er det best å gjøre dette? hvor lang tid tar det ca?

håper på bra svar fra dere som har erfaring med dette ;)

MrDriveby

Sitat fra: daniel_mh83 på søndag 09. februar 2014, klokken 20:43
Hei dere ;)

hvor og hva koster foileringen ca? med full foilering av bilen samt lister og dørhåndtak?

Ser at det er mye synsing rundt pris osv her!

Og i nærheten av Oslo er det best å gjøre dette? hvor lang tid tar det ca?

håper på bra svar fra dere som har erfaring med dette ;)

Her i Stavanger har jeg etterspurt etter priser og ALLE ligger påskkurat det samme for TMS. 20.000 eks. Mva
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Kagex

P29687

sigurdi

Ja, det koster penger, men kvalitets folie er dyrt, samt det er svært mye arbeid å foliere en hel bil.

Her er eksempel link til prisliste for 3M i 2011, du må ned på 180 folie for å få noe som holder og er bra på bil. (Side 21) :-)

Denne kostet 219kr pr m2 +mva i 2011, og da kan en selv regne ut materialene kost for en bil. :-)
Så er det 1-2 dagers arbeid, noen klarer en bil på en arbeidsdag, men de fleste bruker et par dager.

Så lav pris kan tyde på billig folie, eller noe annet som gjør at de kan holde lav pris. 
Er det Kina folie, som mister farge i sol lys, eller slurver de med arbeidet?

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

TesLars

#214
Hei folkens,

Send meg gjerne en PM hvis dere lurer på pris, firma, erfaring osv.

Personlig, mener jeg at det er svært viktig å velge et seriøst firma når man skal foliere bilen sin. Som jeg har sagt mange ganger tidligere, så ser man ofte ikke kvailiteten på folieringsjobben før man fjerner folien mange år senere. Da er da greit å ha et firma med ordentlige garantiordninger å gå tilbake til hvis det skulle dukke opp lakkskader forårsaket av folieringsjobben.

EDIT: Her er forøverig link til bilder: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.715694691784076.1073741869.324055867614629&type=1
Oslo
Black Model S

dotten

Sitat fra: TesLars på mandag 10. februar 2014, klokken 07:54
Hei folkens,

Send meg gjerne en PM hvis dere lurer på pris, firma, erfaring osv.

Personlig, mener jeg at det er svært viktig å velge et seriøst firma når man skal foliere bilen sin. Som jeg har sagt mange ganger tidligere, så ser man ofte ikke kvailiteten på folieringsjobben før man fjerner folien mange år senere. Da er da greit å ha et firma med ordentlige garantiordninger å gå tilbake til hvis det skulle dukke opp lakkskader forårsaket av folieringsjobben.

EDIT: Her er forøverig link til bilder: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.715694691784076.1073741869.324055867614629&type=1

99% av firmaer gir ikke denne garantien mot riper og kuttskader.. Derfor er det viktig og velge foile-mann med omhu. Det har jeg gjort :-)
S85

P85D fra mars 2015

Concept_d

Til dere som har foliert bilen, har dere opplevd noen riper,steinsprut i lakken?

vet at de fleste ikke kan garantere mot riper, men ser for meg at med folie så minsker man sjangsen mye for å få riper....?
Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Alt uten barneseter,
P#3286
Bestilt - 01/04-13
Finalized - 30/07-13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 18/02
Din Model S er i transitt fra fabrikken. 22/02
Levering begynnelsen av april 2014

Cronos

Sitat fra: Concept_d på søndag 23. februar 2014, klokken 12:52
Til dere som har foliert bilen, har dere opplevd noen riper,steinsprut i lakken?

vet at de fleste ikke kan garantere mot riper, men ser for meg at med folie så minsker man sjangsen mye for å få riper....?

Litt for tidlig å si noe om riper og steinsprut ennå, da det er vanlig å la folien sitte på noen år før man drar den av igjen. 20-30.000 for noen måneders folie er litt dyrt. ;)

Det som blir sagt er at folie beskytter mot liten steinsprut. Større, derimot, går rett igjennom (både folie og lakk).











P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



BjørnP85

Hentet bilen fra Bilreklame i Trondheim i dag. Foliert med Matte Dark Grey.  Modellbetegnelse bak tatt av - kun logo for Tesla beholdt.  På nosecone er nedre del foliert i samme farge som bil. Pris - 26K.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

ELTesla

Lekker!

Er du fornøyd med jobben som ble gjort?

BjørnP85

Ser ut til å være helt perfekt.  De har tross alt holdt på med slikt siden 1983 8)
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

drFloyd

#221
Har selv brukt Bilreklame i Trondheim for en helt tilsvarende jobb og betalte samme pris (26K). De gjorde en meget god jobb og kan absolutt anbefales om man vil ha et "perfekt" resultat med folieringa. Min bil var for øvrig den første Model S de hadde inne til foliering.

Opplever fortsatt noen små skader på lakken foran på bilen da folien ikke er sterk nok til å stå i mot steiner som treffer bila. Har opplevd dette et par ganger i forbindelse med passering av busser/lastebiler som ligger i høyre felt samtidig som jeg passerer i venstre felt (flerfelts veg). Har også fått et par små hakk i frontruta pga. dette, men heldigvis såpass små at jeg ikke en gang ble anbefalt å få dem reparert.

Brosme

Noen som har foliert I Bergen og har anbefalinger på hvor man kan få utført foliering med godt resultat.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

sølvpilen

Kan man få folie i hvilken farge som helst? Tenker på om man kan gi inn fargekode å få det produsert, eller er det standard farger?

sølvpilen

Prøver igjen,: Kam man få foliert bilen i hvilken som helst farge? Og vet noen om noen som gjør dette i Stavanger/Rogaland?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA