Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til LEAF bestilling! Billig hvis flere bestiller!

Startet av TorC, tirsdag 02. april 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Usikkert om det har noen betydning, men husk at amerikanske Leaf'er ikke har tåkebaklys som de europeiske modellene. Dette kan potensielt gi en ubehagelig overraskelse.

Har selv fått uventet overraskelse på en fossilbil for noen år siden (bestilte amerikansk "hitch" til europeisk Outlander: det gikk ikke....).

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TorC

Sitat fra: Finnøy på lørdag 06. april 2013, klokken 19:01
Usikkert om det har noen betydning, men husk at amerikanske Leaf'er ikke har tåkebaklys som de europeiske modellene. Dette kan potensielt gi en ubehagelig overraskelse.

Har selv fått uventet overraskelse på en fossilbil for noen år siden (bestilte amerikansk "hitch" til europeisk Outlander: det gikk ikke....).

Godt innspill, som er verdt å merke seg. For biler hvor man skal bruke kabel-kit så er det absolutt noe å merke seg fordi man da kan få en stor kabeljobb.

Hengerfestene til LEAF derimot kommer ikke med noe "kabel-kit" ennå.  Disse kittene er dessuten ganske annerledes enn andre fordi det er snakk om LED lys, og da kan man ikke bare tappe seg inn på. Man må bruke noen spesielle klyper som registrerer spenning i kabelen. Dette går så til et relè som slår inn og gir strøm (enten fra egen kilde, eller annen kilde) på kretsen.

Dessuten: hvor ofte bruker du tåkelys bak?

Eller er det noe rent fysisk du tenker på? At det er en eller annen fysisk forskjell på bilenes chassi?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

TorC

Da er de to siste ekstrafestene lovet bort, så det er ingen igjen.

Korrespondanse om akkurat disse festene vil foregå per e-post til de som har bestilt, men kommer det tekniske spørsmål er det fint om de legges inn her så andre kan se det.

Ønsker du deg fester, eller ekstrautstyr kan det være en idè å legge inn en melding her, så kanskje noen tar opp tråden og tar en ny samlebestilling?

Foreløpig så ser regnestykket ut til at hvert feste ender på ca 1150,- inkl. mva og frakt. Men det er fortsatt en viss usikkerhet rundt frakten, den kan fort bli noe dyrere. Er jeg heldig med valutaen kan det bli en femtilapp lavere.

Det ble totalt 20 som bestilte fester, så jeg tror vi klarte å fylle opp "kassen" ganske godt. Det blir spennende å hente alle disse med en liten LEAF... Heldigvis blir jeg "kvitt" en del av dem på veien.

Jeg venter fortsatt på frakberegning og kvittering fra selger, men så fort dette kommer vil dette sendes til de som har bestilt.

MVH


Tor J. C.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sven erik

ser dere tenker på det meste  på evropa modellen  kan en få problem med varmen i batteriet  + har dere skjekket  med rygge kamra  dette vile bli forstyrret mente  importøren av leaf 

TorC

Tror neppe dette vil få noen problemer for "varmeteppe" for batteriet siden det ikke har noe med chassi eller 12v systemet å gjøre.  For ryggekamerat vil det naturligvis få en viss effekt siden et  hengerfeste stikker litt ut. Min erfaring er imidlertid at jeg fortsatt har ca 10 cm ekstra etter at kameraet sier at jeg har krasjet. Så jeg er iallefall ikke veldig bekymret for det askpektet. Kameraet er dessuten så høyt plassert at jeg tror ikke det vil klare å fange opp festet i det hele tatt med mindre man trekker henger. Men det problemet vil jo være der også hvis man setter på et sykkelfeste.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sven erik

jeg bare sa det de fra Nissan sa jeg   har ikke satt meg noe mer inn i det 
selv har jeg en elbil med nokk plass inni + at jeg kan ha tjng på taket  om det trengs

TorC

Det er flott at du kommer med innsigelser! Jo mer man får belyst problematikken jo bedre er det. Det er bedre at man får belyst eventuelle problemer FØR man tar en monteringsjobb, enn å måtte stå der med skjegget fullt av postkasser... :-)

Og bare til informsasjon til de som har bestilt:
I tillegg til den informasjonen som er sendt per e-post: estimert ankomst er nå medio mai. Hvis det forlenges mer enn det jeg forskutterte i e-posten vil jeg sende ut ny mail. Men så langt er alt iht rute +/- en uke.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rasmus.B

Supert.
Har du fått noen avbestillinger? Det var vel ikke nok til alle som bestilte?

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

TorC

Sitat fra: Rasmus.B på søndag 28. april 2013, klokken 19:10
Supert.
Har du fått noen avbestillinger? Det var vel ikke nok til alle som bestilte?

Jeg har ikke fått noen avbestillinger, og det var en som hadde bestilt som ikke får. Jeg har korrespondert med ham om det, så alle andre vil få.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

TorC

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA