Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyheter fra dagens Tesla event

Startet av Birger, onsdag 06. mars 2013, klokken 20:36

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 10. mars 2013, klokken 18:46
Hvis en ser geografisk på det så er jeg enig, men som sagt hvis en ser på hvor folk FAKTISK kjøper dyre biler i dette landet så er dette helt feil prioritert av Tesla. Det er opplagt for alle som har sett utover en middels parkeringsplass i disse fire byene...

Ut i fra reservasjonskartet (http://www.zeemaps.com/map?group=295135) ser det ut som om det er minst like mange, om ikke flere, som vil ha Trondheim som nærmeste butikk i forhold til Stavanger. Om noen "taper" er det i så fall Bergen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Nope hvis en ser på den lille brøkdelen aiv de 1000 reservasjoner som er gjort i Norge så er det 37 reservasjoner totalt i Stavanger regionen 40 om en tar med haugesund mens bare 23 i Trondheim og omheng... hvis en tar med de 11 mellom Kristiansund og Ålesund  (som vel også kunne hente bil i Bergen det er ikke så mye lengre) så er det fortsatt vesentlig færre enn i Stavanger regionen..

Hvis en tar legger til de 23 i Bergens regionen med de i 23 Trondheim så er en kun 6 fler enn i Stavanger.... Hvor representativt dette utvalget er selvsagt veldig usikkert, men jeg er i alle fall ikke svekket i min tro på at Stavanger kommer til å selge like mye som Bergen og Trondheim tilsammen...

Som sagt en merkelig rekkefølge på showroom prioriteringen til Tesla....

Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. mars 2013, klokken 19:32
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 10. mars 2013, klokken 18:46
Hvis en ser geografisk på det så er jeg enig, men som sagt hvis en ser på hvor folk FAKTISK kjøper dyre biler i dette landet så er dette helt feil prioritert av Tesla. Det er opplagit for alle som har sett utover en middels parkeringsplass i disse fire byene...

Ut i fra reservasjonskartet (http://www.zeemaps.com/map?group=295135) ser det ut som om det er minst like mange, om ikke flere, som vil ha Trondheim som nærmeste butikk i forhold til Stavanger. Om noen "taper" er det i så fall Bergen.

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 10. mars 2013, klokken 19:52
Nope hvis en ser på den lille brøkdelen aiv de 1000 reservasjoner som er gjort i Norge så er det 37 reservasjoner totalt i Stavanger regionen 40 om en tar med haugesund mens bare 23 i Trondheim og omheng... hvis en tar med de 11 mellom Kristiansund og Ålesund  (som vel også kunne hente bil i Bergen det er ikke så mye lengre) så er det fortsatt vesentlig færre enn i Stavanger regionen..

Hvis en tar legger til de 23 i Bergens regionen med de i 23 Trondheim så er en kun 6 fler enn i Stavanger.... Hvor representativt dette utvalget er selvsagt veldig usikkert, men jeg er i alle fall ikke svekket i min tro på at Stavanger kommer til å selge like mye som Bergen og Trondheim tilsammen...

Som sagt en merkelig rekkefølge på showroom prioriteringen til Tesla....

Jeg teller ca. 45 reservasjoner som har Trondheim som nærmeste butikk jeg. Tviler på at de i Nord-Norge hadde satt pris på å hente bil i Stavanger eller Oslo...

Men det bør nok åpnes en i nærheten av Bodø/Harstad/Tromsø etterhvert også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ohh

Jeg fikk vite i dag at de planlegger å åpne Stavangerkontor før jul. De to andre forhåpentligvis 'før' sommeren..
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Real EoN

Jeg teller 37 model s reservasjoner i trondheimsregionen. Det at vi i møre og romsdalsregionen like gjerne kunne hentet bilen i Bergen er ren uvitenhet. Det er ca 42 mil fra Molde til bergen, mange ferger og tar faktisk lengre tid enn å kjøre til Oslo som er 50 mil unna. ca 8 timer mot 7 timer til Oslo. Til Trondheim er det 22 mil og er gjort på ca 3,5 timer :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Havebigfun

På Zeemaps er det kun ca 10 % som har registrert seg selv- det blir svært usikre data

OleJA

Jeg finner det lite realt at vi på dette forumet skal misunne hverandre for at noen regioner får Tesla Service senter før andre. Husk på at det er bare en mindre andel av Tesla reservasjonene som er registrert på kartet det refereres til. Kun Tesla kjenner til hvilken region alle kundene tilhører og har nok sine gode grunner til de prioriteringene som er gjort.
Glem heller ikke at Tesla tilbyr 'ranger' service. De har nok en plan for å betjene områder uten eget service senter med rangers i en periode inntil dette blir etablert.

Kallagtunet

Sitat fra: ohh på søndag 10. mars 2013, klokken 20:53
Jeg fikk vite i dag at de planlegger å åpne Stavangerkontor før jul. De to andre forhåpentligvis 'før' sommeren..

Høres bra ut. Som sagt de mitt stalltips er at de kommer til å levere like mange biler fra den butikken som i Bergen og Trondheim tilsammen :-D

Kallagtunet

Sitat fra: Real EoN på søndag 10. mars 2013, klokken 20:59
Jeg teller 37 model s reservasjoner i trondheimsregionen. Det at vi i møre og romsdalsregionen like gjerne kunne hentet bilen i Bergen er ren uvitenhet. Det er ca 42 mil fra Molde til bergen, mange ferger og tar faktisk lengre tid enn å kjøre til Oslo som er 50 mil unna. ca 8 timer mot 7 timer til Oslo. Til Trondheim er det 22 mil og er gjort på ca 3,5 timer :)

Fullstendig klar over at det er kjappere å kjøre til Trondheim enn til Bergen fra nordvestlandet og jeg har kjørt turen flere ganger i de 9 årene jeg bodde i Trondheim. Det er ikke geografi mitt hovedpoeng men kjøpekraft. Den er definitivt tilstede i Stavanger regionen mange bruker penger på bil. Det er ikke uten grunn at første Porsche senter utenfor Oslo var i Stavanger, Trondheim har vel enda ikke fått sitt.

Når det er sagt så har jo model S ett større nedslagsfelt enn Porsche. Og missforstå meg rett jeg er veldig glad på trøndernes vegne, min undring er knyttet til de strategiske vurderingene til Tesla.

OleJA

Det kan jo være at Tesla har tatt en titt på http://elbil.no/elbiler/885-4358-elbiler-solgt-i-2012 som viser at det ble solgt 95 elbiler i Stavanger og 240 i Trondheim i 2012, men først og fremst har de nok egne reservasjonstall de ser på?

Kallagtunet

Sitat fra: OleJA på søndag 10. mars 2013, klokken 23:00
Det kan jo være at Tesla har tatt en titt på http://elbil.no/elbiler/885-4358-elbiler-solgt-i-2012 som viser at det ble solgt 95 elbiler i Stavanger og 240 i Trondheim i 2012, men først og fremst har de nok egne reservasjonstall de ser på?

Det har de sikkert. Men ut i fra min erfaring så treffer nok Tesla bedre enn Leaf i markedet her i byen. Det er fler BMW 5 serie er her enn det er VW Golf.

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 10. mars 2013, klokken 23:19
Det har de sikkert. Men ut i fra min erfaring så treffer nok Tesla bedre enn Leaf i markedet her i byen. Det er fler BMW 5 serie er her enn det er VW Golf.

Og bensin/diesel treffer kanskje bedre i oljebyen enn elektrisitet ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gjermund

Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. mars 2013, klokken 23:52
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 10. mars 2013, klokken 23:19
Det har de sikkert. Men ut i fra min erfaring så treffer nok Tesla bedre enn Leaf i markedet her i byen. Det er fler BMW 5 serie er her enn det er VW Golf.

Og bensin/diesel treffer kanskje bedre i oljebyen enn elektrisitet ?

Tror ikke det, tror heller det er mange som vil ha el-bil nå som det kommer en som er stor nok, har nok rekkevidde osv. for å "vise at de er miljøvennlige".

petersv

Sjekk hvor det er reg. flest Roadstere før du gir favør til Stavanger...

Epleskreller

Sitat fra: petersv på mandag 11. mars 2013, klokken 09:01
Sjekk hvor det er reg. flest Roadstere før du gir favør til Stavanger...

Hvordan sjekker man det? kan du evt. fortelle hvor det er registrert flest Roadstere?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA