Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyheter fra dagens Tesla event

Startet av Birger, onsdag 06. mars 2013, klokken 20:36

« forrige - neste »

Gjermund

Her er det stor kulturkrash ja.

Han synes sikkert det er latterlig å skulle dra henger med Model S.

I USA har de pickup'er å kjøre last.

Det overrasker meg ikke om Tesla etter hvert vil komme med en elektrisk pickup, men pickup'er selges også mest til "konservative", så da må nok el-bil bli akseptert i det miljøet før de kan regne med å slege mye.

Stig O

Ja jeg mener det bør være en både på Geilo og en på Haukeli, men hvis det foreløpig bare blir en synes jeg Haukeli er bedre. Det er flere som vil/kan kjøre der. Nå har jo Jondalstunellen også bedret denne veien for folk i Bergen.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Ladefabrikken

Her er en video da Elon var på den Amrikanske ambasade

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

den12mann

Sitat fra: Stig O på fredag 08. mars 2013, klokken 08:53
Ja jeg mener det bør være en både på Geilo og en på Haukeli, men hvis det foreløpig bare blir en synes jeg Haukeli er bedre. Det er flere som vil/kan kjøre der. Nå har jo Jondalstunellen også bedret denne veien for folk i Bergen.

Forsåvidt sant dette, det meste av Haugalandet kjører den veien for å komme østover. Men begge plasser er nok det beste. Har Musk sagt noe om ca når øvrige superladere utover de fire første skal installeres?

haz

Sitat fra: Cato76 på torsdag 07. mars 2013, klokken 19:34
Var ganske folksomt i verkstedet til Tesla i går! Halleluja stemning ::) og VARMT 8)

Sorry for dårlig bildekvalietet (Iphone panorama...)

ai ai ... det var klart nok bilde til å få en påminnelse om at jeg begynner å få måne

Kristian

Sitat fra: laumb på fredag 08. mars 2013, klokken 00:28
Sitat fra: Cobos på fredag 08. mars 2013, klokken 00:07
Sitat fra: Kristian på torsdag 07. mars 2013, klokken 23:00
Og så ble det avklart at hengerfeste er rimelig uaktuelt på Model S. Han lo det bort som et latterlig forslag, tydeligvis en viss kulturforskjell.
Nei han lo bort det teite spørsmålet om Model S kunne trekke en Caravan, altså i amerikansk målestokk en full campingvogn. Og det er naturligvis rimelig uaktuelt gitt at bilen ikke er laget for det. Og det er en viss kulturforskjell. Hadde fyren spurt om et rent hengerfeste er det godt mulig at vi hadde fått et annet svar.

Cobos
"Trailer hitch" ville vært korrekt definisjon å spørre etter. Får prøve på nytt senere.

Litt upresist spørsmål, men når han svarer at denne funksjonalliteten har vi ikke, men Model X vil komme med hengerfeste, så er svaret temmelig klart.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Kallagtunet

#51
Sitat fra: eclipse på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:41
Sitat fra: Quattro på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:15
Sitat fra: Team Lotus på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:10
Ble ikke Stavanger nevnt tidligere i dag? Det er noen som ikke stemmer her, det er ikke logisk med fire ladere for Bergen, Trondheim, Oslo, Stockholm.

Iflg Elon vil Stavanger komme senere, fokuserer på å sette opp superladere mellom Oslo, Trondheim, Bergen og Stockholm. De vil bygge ut provinsene og småbyene senere.

Jeg tror noen trenger en oppdatering på folketall fra 2013:

Bergensregionen      395.000
Stavangerregionen   319.000
Trondheimsregionen 264.000

Og når en tenker på antall innbyggere i aksen Oslo-Stavanger så er dette den mest folkerike strekningen i Norge. Drammen-Sandefjord/Grenland-Sørlandet-Kristiansand-Stavanger. Det bør komme opp en SC i Kristiansand så er området Stavanger-Oslo dekket.

Vi vet jo at det kommer etterhvert så jeg får være tolmodig, den gode nyheten var at det kommer en Chademo adapter så da kan vi benytte dette godt utbygde nettet.

PS! Jeg er helt enig i at Stavanger er en småby, en kan jo stort sett gå igjennom hele byen på 15 min. Men regionen er i norsk målestokk folkerik, og forsåvidt forholdsvis pengesterk siden vi hat skiftet fokus fra bark og korn til oljevirkosomhet :-)

Merkelig at ikke service senter i Stavanger priorieres foran Trondheim. Både på grunn av antallet inbyggere men mest for at det vel er det området i landet det selges størst andel av biler i 6-700k + klassen. Jeg har bodd både i Bergen og Trondheim og bilparken der er på ett helt annet og billigere snittprisnivå enn her i Stavanger. Dvs ett litt merkelig strategisk valg av tesla, vi får håpe at de begynner å lese litt bilsalgsstatestikk slik at de kan få rettet opp dette og etablert seg der det er mange som kan prioriere bil i denne prisklassen.

Oreo

Skal ikke Tesla åpne i Stavanger da? Om de har etablert seg i Trh, så vil de dekke midtnorge (og nordover) ihvertfall. Det er lengre fra midtnorge til Oslo enn fra Stavanger til Bergen.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Gjermund

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 10. mars 2013, klokken 01:06
Sitat fra: eclipse på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:41
Sitat fra: Quattro på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:15
Sitat fra: Team Lotus på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:10
Ble ikke Stavanger nevnt tidligere i dag? Det er noen som ikke stemmer her, det er ikke logisk med fire ladere for Bergen, Trondheim, Oslo, Stockholm.

Iflg Elon vil Stavanger komme senere, fokuserer på å sette opp superladere mellom Oslo, Trondheim, Bergen og Stockholm. De vil bygge ut provinsene og småbyene senere.

Jeg tror noen trenger en oppdatering på folketall fra 2013:

Bergensregionen      395.000
Stavangerregionen   319.000
Trondheimsregionen 264.000

Og når en tenker på antall innbyggere i aksen Oslo-Stavanger så er dette den mest folkerike strekningen i Norge. Drammen-Sandefjord/Grenland-Sørlandet-Kristiansand-Stavanger. Det bør komme opp en SC i Kristiansand så er området Stavanger-Oslo dekket.

Vi vet jo at det kommer etterhvert så jeg får være tolmodig, den gode nyheten var at det kommer en Chademo adapter så da kan vi benytte dette godt utbygde nettet.

PS! Jeg er helt enig i at Stavanger er en småby, en kan jo stort sett gå igjennom hele byen på 15 min. Men regionen er i norsk målestokk folkerik, og forsåvidt forholdsvis pengesterk siden vi hat skiftet fokus fra bark og korn til oljevirkosomhet :-)

Merkelig at ikke service senter i Stavanger priorieres foran Trondheim. Både på grunn av antallet inbyggere men mest for at det vel er det området i landet det selges størst andel av biler i 6-700k + klassen. Jeg har bodd både i Bergen og Trondheim og bilparken der er på ett helt annet og billigere snittprisnivå enn her i Stavanger. Dvs ett litt merkelig strategisk valg av tesla, vi får håpe at de begynner å lese litt bilsalgsstatestikk slik at de kan få rettet opp dette og etablert seg der det er mange som kan prioriere bil i denne prisklassen.

Uvitenhet, hvor mye kunnskap om Norge kan vi forvente at de har?

eclipse

Sitat fra: Gjermund på søndag 10. mars 2013, klokken 07:30
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 10. mars 2013, klokken 01:06
Sitat fra: eclipse på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:41
Sitat fra: Quattro på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:15
Sitat fra: Team Lotus på onsdag 06. mars 2013, klokken 21:10
Ble ikke Stavanger nevnt tidligere i dag? Det er noen som ikke stemmer her, det er ikke logisk med fire ladere for Bergen, Trondheim, Oslo, Stockholm.

Iflg Elon vil Stavanger komme senere, fokuserer på å sette opp superladere mellom Oslo, Trondheim, Bergen og Stockholm. De vil bygge ut provinsene og småbyene senere.

Jeg tror noen trenger en oppdatering på folketall fra 2013:

Bergensregionen      395.000
Stavangerregionen   319.000
Trondheimsregionen 264.000

Og når en tenker på antall innbyggere i aksen Oslo-Stavanger så er dette den mest folkerike strekningen i Norge. Drammen-Sandefjord/Grenland-Sørlandet-Kristiansand-Stavanger. Det bør komme opp en SC i Kristiansand så er området Stavanger-Oslo dekket.

Vi vet jo at det kommer etterhvert så jeg får være tolmodig, den gode nyheten var at det kommer en Chademo adapter så da kan vi benytte dette godt utbygde nettet.

PS! Jeg er helt enig i at Stavanger er en småby, en kan jo stort sett gå igjennom hele byen på 15 min. Men regionen er i norsk målestokk folkerik, og forsåvidt forholdsvis pengesterk siden vi hat skiftet fokus fra bark og korn til oljevirkosomhet :-)

Merkelig at ikke service senter i Stavanger priorieres foran Trondheim. Både på grunn av antallet inbyggere men mest for at det vel er det området i landet det selges størst andel av biler i 6-700k + klassen. Jeg har bodd både i Bergen og Trondheim og bilparken der er på ett helt annet og billigere snittprisnivå enn her i Stavanger. Dvs ett litt merkelig strategisk valg av tesla, vi får håpe at de begynner å lese litt bilsalgsstatestikk slik at de kan få rettet opp dette og etablert seg der det er mange som kan prioriere bil i denne prisklassen.

Uvitenhet, hvor mye kunnskap om Norge kan vi forvente at de har?

Tror også at grunnen er uvitenhet, eller at det skortet litt på geografikunnskapene.

Jeg leser i diverse andre artikler etter Elon's besøk at strekningen Stavanger-Oslo blir nevnt. Uansett, hvis de planlegger å starte med 4 hurtigladere i Norge så høres det ut som at alle strekningene skal dekkes for du trenger jo bare 3 SC for å dekke hele regionen forutsett at det ikke settes opp SC i disse byene men ca halvveis til Oslo samt en egen i Oslo og den femte mellom Oslo og Stockholm.

Jeg har sendt mail til Heidi Tognes i Tesla ang dette og fått følgende svar:

"Vi jobber nå iherdig med åpningnene av showroomene våre i Bergen og Trondheim. Vi jobber også med en løsning for Stavanger og vi har allerede lyst ut stillinger slik at dere er et viktig satsningsområde. Vi har hatt enorm interesse fra denne landsdelen og det skal nok bli en ordning.

Norge kommer til å bli det første landet utenfor Nord Amerika som får Superchargere og at dette blir gjort allerede i år er jo eksepsjonelt.

Vi er veldig klar over folketallet og den store interessen i denne delen av landet og tar til oss all tilbakemelding vi får.

Nå er det jo begrenset hvor mye vi kan få til på en gang som et lite selskap i utvikling og selv om fokusen er stor på Norge har vi mange reservasjons holdere ellers i Europa og Asia og må fordele midlene våre så godt vi kan. Så snart vi har noe mere klart rundt Stavanger vil dette bli kommunisert med dere og i mellomtiden har jeg notert meg din tilbakemelding og viderebringer dette internt."

Med hilsen,

Heidi Torgnes | European Ownership Experience Advocate
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Spooz

I Bergen kunne de vært i gang for flere år siden :)

Kallagtunet

#56
Sitat fra: Oreo på søndag 10. mars 2013, klokken 02:17
Skal ikke Tesla åpne i Stavanger da? Om de har etablert seg i Trh, så vil de dekke midtnorge (og nordover) ihvertfall. Det er lengre fra midtnorge til Oslo enn fra Stavanger til Bergen.

Det hjelper jo ikke at man dekker midtnorge og nordover hvis det er få potensielle kunder der. Det var mitt poeng. Det virker som de har planer Stavanger men det er ikke endelig på plass så det er lov å håpe. Jeg vil anta at en stavanger butikk når og hvis den kommer vil levere ut like mange biler som bergen og trondheim tilsammen...

Real EoN

Stavanger kommer nok, må huske på at butikken i trondheim også dekker møre og romsdal fylke med ca 260 000 innbyggere. Om man tenker hele midt norge tror jeg det er en brukbar kundemasse :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Oreo

Om en er begrenset til kun TRE butikker kan jeg ikke tenke meg noe annet alternativ enn nåværende planer. Tror ikke Oslo, Bergen, Stavanger ville være optimalt. Stavanger kommer vel uansett etterhvert, og en klar kandidat til store #4.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Kallagtunet

#59
Sitat fra: Oreo på søndag 10. mars 2013, klokken 18:30
Om en er begrenset til kun TRE butikker kan jeg ikke tenke meg noe annet alternativ enn nåværende planer. Tror ikke Oslo, Bergen, Stavanger ville være optimalt. Stavanger kommer vel uansett etterhvert, og en klar kandidat til store #4.

Hvis en ser geografisk på det så er jeg enig, men som sagt hvis en ser på hvor folk FAKTISK kjøper dyre biler i dette landet så er dette helt feil prioritert av Tesla. Det er opplagt for alle som har sett utover en middels parkeringsplass i disse fire byene...

Se bare hvordan og i hvilken rekkefølge Porsche etablerte seg i dette landet...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA