vw City Stromer

Startet av VWspirit, torsdag 28. februar 2008, klokken 21:51

« forrige - neste »

morkm

Hei ..

Jeg har lest denne tråden og ser at den er gammel... Har du løst problemet nå eller er bilen solgt??

Jeg gjorde nøyaktig den samme tabben som deg for en tid tilbake ved at jeg skulle hjelpestarte med start kabel...
Hos meg var det BMAS som var røket og jeg fikk denne reparert hos de som har produsert den tyskland...

Kontaktinformasjon er:
ibb
Winkelfeld 9-11
D-45739 Oer-Erkenschwick
Germany

sales@ibb-oe.com
Tel. +49 (0)2368 9864 44
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

VWspirit

Hei

Overtok bilen og Id. til forumet for 3 uker siden.

Bilen er ikke reperert, feilen er lokalisert til inverteren, får X5 conektor over helga så skal jeg se om jeg blir noe klokere  ::)

BMaS'en har vært i tyskland og fått nytt internbatteri og resatt til frabrikkinstillinger og var ok. Vag-com sier osså at den er ok. På inverteren får Vag-com feil 65535. laderen er også ok likeså batteriene.

Har hatt start på bilen en gang, gikk i sikkerhetsmodus. har ikke fått startet siden men hovedkontaktene har klikket inn noen ganger (1-2 sekunder)
Kan muligens være eir inne i inverteren, men tengte jeg skulle teste den med siadis før jeg demonterte den.

Har du fått bilen din til fungere 100% ?
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

morkm

Hei Igjen

Nei jeg er ikke helt i mål ....

Har brukt bilen siden jeg fikk BMAS tilbake fra reperajon og den har virket tilsynelatende bra når den er fullt oppladet, men når den når halv "tank" så er det ikke mye futt i bien... jeg har funnet ut nå at det er batteriene som ikke er helt gode... jeg har to batterier som er ødelagt som jeg må bytte og muligens flere som kommer til å ryke snart??!!

Jeg fant ut, etter min fadese, at sikringene i inverteren som som går til DC-DC konverteren, den som lader 12v batteriet, også var røket. Det kan jo hende dette er problemet ditt?? Dette er ganske godt beskrevet i en annen tråd som jeg startet her på forumet under "Avangserte reperasjoner"

Jeg har fortsatt et blinkende lys på instrumentpanelet... Det helt til høyre med motor med utropstegn... finner ikke ut hva dette er eller hvorfor, men jeg har en feilmelding på Inverter lest med VAG som sier.

Address 51: Electric Drive
Control Module Part Number: 1H8 901 135
  Component and/or Version: Elektroantrieb     V2.2
           Software Coding: 00000
            Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:

01062 - Signal for Battery Current Reduction
        06-00 - Signal too High

Jeg tror lyset er relatert til dette...

Har verkstedsmanual på tysk og prøvd å få noen til å hjelpe meg med oversettelse.. jeg kan ikke tysk...  :D  men det ble litt for teknisk...

Jeg ble bare fornøyd med at bilen virker så jeg har ikke gjort noe mere med det... det er sikker ikke så lurt men...
Golf CityStromer 1997 importert fra tyskland Nov 2007
Gleder meg over å kjøre kollektivfelt

VWspirit

blinkende rødt lys - oversatt fra tysk - redusert motoreffekt
vill nok forsvine samtidig som feilkoden til inverteren :)
fortsetter du og kjøre med to ødelakte batteri vil nok flere ryke. :(

er nokk ikke bare sikringen hos meg nei, men bilen har flere ganger oppført seg underlig,i følge forrig eier, flere startforsøk før den starter. heller mer til teorien om dårlig kontakt et sted inne i inverteren.
har vært fukt i den, vises på div bolter.

gleder meg veldig til å få den på veien, er drita lei den bråkete og stinkende dieselharva mi
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA