Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

o.b.lix

Kom et forbedret sete som ikke var nextgen omtrent samtidig som autopilot og 4-hjulstrekk. I starten var nextgen kun forbeholdt P-bilene.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lars_G

Hei, dere,

Vurderer en Model S 85 "2015" modell (registrert desember 2014) med AP, vinterpakke og luft til 459 000 : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116544386&ref=conversation&fks=116544386

vs

Model S75 2017 modell (registert november 2017) med AP2.5, panotak og luft til 635 000.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118868598&fks=118868598

La oss si jeg skal selge den om fire år. Hva tror dere videresalgsverdien er? Det må vel, i absolutte tall, være større tap på den nyeste? Samtidig er det jo et tryggere kjøp fordi jeg har fem år til med garanti vs ett år på den rimeligere utgaven. Er dette en "no brainer" eller er det en grunn til at jeg er usikker? Jeg synes 635 000 kroner er mye penger, men om det er verdt å legge i de ekstra lappene så har jeg muligheten til det.

Tusen takk for alle synspunkter og gode tilbakemeldinger.

Pondus1

Sitat fra: Vidar_H på onsdag 02. mai 2018, klokken 14:29
Hei, dere,

Vurderer en Model S 85 "2015" modell (registrert desember 2014) med AP, vinterpakke og luft til 459 000 : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116544386&ref=conversation&fks=116544386

vs

Model S75 2017 modell (registert november 2017) med AP2.5, panotak og luft til 635 000.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118868598&fks=118868598

La oss si jeg skal selge den om fire år. Hva tror dere videresalgsverdien er? Det må vel, i absolutte tall, være større tap på den nyeste? Samtidig er det jo et tryggere kjøp fordi jeg har fem år til med garanti vs ett år på den rimeligere utgaven. Er dette en "no brainer" eller er det en grunn til at jeg er usikker? Jeg synes 635 000 kroner er mye penger, men om det er verdt å legge i de ekstra lappene så har jeg muligheten til det.

Tusen takk for alle synspunkter og gode tilbakemeldinger.

Legg merke til at den dyreste ikke er AWD, syns den da lå for høyt i pris.

Ligger jo andre S75D ute til omtrent samme pris, som nok vil holde seg bedre i verdi.

Klykken

Sitat fra: Pondus1 på onsdag 02. mai 2018, klokken 14:36
Sitat fra: Vidar_H på onsdag 02. mai 2018, klokken 14:29
Hei, dere,

Vurderer en Model S 85 "2015" modell (registrert desember 2014) med AP, vinterpakke og luft til 459 000 : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116544386&ref=conversation&fks=116544386

vs

Model S75 2017 modell (registert november 2017) med AP2.5, panotak og luft til 635 000.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118868598&fks=118868598

La oss si jeg skal selge den om fire år. Hva tror dere videresalgsverdien er? Det må vel, i absolutte tall, være større tap på den nyeste? Samtidig er det jo et tryggere kjøp fordi jeg har fem år til med garanti vs ett år på den rimeligere utgaven. Er dette en "no brainer" eller er det en grunn til at jeg er usikker? Jeg synes 635 000 kroner er mye penger, men om det er verdt å legge i de ekstra lappene så har jeg muligheten til det.

Tusen takk for alle synspunkter og gode tilbakemeldinger.

Legg merke til at den dyreste ikke er AWD, syns den da lå for høyt i pris.

Ligger jo andre S75D ute til omtrent samme pris, som nok vil holde seg bedre i verdi.
Hadde du vært kjapt ute kunne du fått en 18' s75D med omtrent alt utstyr til 649. https://www.finn.no/119268003
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lars_G

Ja, så den, men den har ikke aktivert autopilot, den har feil farge og er i Harstad!

Pondus1

Sitat fra: Vidar_H på onsdag 02. mai 2018, klokken 14:29
Hei, dere,

Vurderer en Model S 85 "2015" modell (registrert desember 2014) med AP, vinterpakke og luft til 459 000 : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116544386&ref=conversation&fks=116544386

vs

Model S75 2017 modell (registert november 2017) med AP2.5, panotak og luft til 635 000.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118868598&fks=118868598

La oss si jeg skal selge den om fire år. Hva tror dere videresalgsverdien er? Det må vel, i absolutte tall, være større tap på den nyeste? Samtidig er det jo et tryggere kjøp fordi jeg har fem år til med garanti vs ett år på den rimeligere utgaven. Er dette en "no brainer" eller er det en grunn til at jeg er usikker? Jeg synes 635 000 kroner er mye penger, men om det er verdt å legge i de ekstra lappene så har jeg muligheten til det.

Tusen takk for alle synspunkter og gode tilbakemeldinger.

Har du vurdert mellomløsningen med en S70D til +/- 550k?

Ladrab

Sitat fra: Vidar_H på onsdag 02. mai 2018, klokken 14:29
Hei, dere,

Vurderer en Model S 85 "2015" modell (registrert desember 2014) med AP, vinterpakke og luft til 459 000 : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116544386&ref=conversation&fks=116544386

vs

Model S75 2017 modell (registert november 2017) med AP2.5, panotak og luft til 635 000.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118868598&fks=118868598

La oss si jeg skal selge den om fire år. Hva tror dere videresalgsverdien er? Det må vel, i absolutte tall, være større tap på den nyeste? Samtidig er det jo et tryggere kjøp fordi jeg har fem år til med garanti vs ett år på den rimeligere utgaven. Er dette en "no brainer" eller er det en grunn til at jeg er usikker? Jeg synes 635 000 kroner er mye penger, men om det er verdt å legge i de ekstra lappene så har jeg muligheten til det.

Tusen takk for alle synspunkter og gode tilbakemeldinger.

Du kan jo gå for den rimeligste og så heller betale for Teslas utvidede nybilgaranti? Er vel 17000 for to år (rett gjerne på meg hvis noen vet korrekt sum) Den dekker vel ikke 100% det samme som den originale 5 års nybilgarantien, men gjør det tryggere å kjøpe en litt eldre Tesla som du nok vil få et mindre verditap i kroner på enn en 2017 modell hvor verdifallet potensielt er større de første åra.
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)


kamuflars86

Dyyyrt! Bare holde hodet kaldt så kommer det biler som er 30-40k billigere enn de med samme km stand.. ligger jo ap biler ute med nesten samme pris


Mazzbot

Sitat fra: kamuflars86 på lørdag 05. mai 2018, klokken 18:18
Dyyyrt! Bare holde hodet kaldt så kommer det biler som er 30-40k billigere enn de med samme km stand.. ligger jo ap biler ute med nesten samme pris

Hva kostet en S85 med alt utstyr i 2014 ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

HelectriC

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 05. mai 2018, klokken 20:36
Sitat fra: kamuflars86 på lørdag 05. mai 2018, klokken 18:18
Dyyyrt! Bare holde hodet kaldt så kommer det biler som er 30-40k billigere enn de med samme km stand.. ligger jo ap biler ute med nesten samme pris

Hva kostet en S85 med alt utstyr i 2014 ?

Min 2014 produksjon S85 jeg kjøpte begynnelsen av 2015 kostet da 610k men hadde ikke 21'' og 7-seter. Jeg solgte den 3 år og 50000km senere for 550k :)
ioniq 5

kamuflars86

Ja, de holder seg godt i pris:) nb. Må ikke forveksle tidlig 2014 modell mot de som har bedre lydisolering og autopilot, ca fra oktober 2014.. hadde satset på en med ap viss budsjettet ditt er mellom 450k-500k, stor forskjell i kvalitet..though de pre-ap bilene, særlig med mye kilometer på seg har fått de fleste barnefeilene utbedret, så kompenserer jo litt..

HelectriC

Sitat fra: kamuflars86 på søndag 06. mai 2018, klokken 00:23
Ja, de holder seg godt i pris:) nb. Må ikke forveksle tidlig 2014 modell mot de som har bedre lydisolering og autopilot, ca fra oktober 2014.. hadde satset på en med ap viss budsjettet ditt er mellom 450k-500k, stor forskjell i kvalitet..though de pre-ap bilene, særlig med mye kilometer på seg har fått de fleste barnefeilene utbedret, så kompenserer jo litt..

Min gamle hadde AP og jeg tror det holdt bruktprisen på det nivået jeg fikk. Hadde sikkert fått 40-50k mindre for en tidlig 2014.
ioniq 5

OlaM

Ev viktig grunn til at de tidlige Teslaene har holdt seg så godt i pris: Kronen tapte seg med 30% i forhold til dollar fra 2014 til 2016 og nyprisen steg jevnt og trutt. Avstanden til nypris er jo en viktig faktor i å bestemme bruktpris. Hvis kronen skulle styrke seg opp til 2013-nivå og nyprisene følger etter, så vil nok bruktmarkedet få kjenne det.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA