Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Erlingni på fredag 20. januar 2017, klokken 14:29
Hva tror dere om den? De baksetene har jeg ikke sett før. Men jeg har aldri fem i bilen uansett, så de funker bra for meg.

Var en kort tid tilgjengelig med de baksetene om du bestilte nextgenseter, men kunne ikke legge bakseteryggen ned i praksis, så gikk ikke lenge før den forsvant. Slikt sett en klassiker.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

spirrevipp

Mtp å legge seg over kostpris på Finn.no; Nypris er jo det man sammenligner med, selgers kostpris er jo egentlig uvesentlig for kjøper. Selv ville jeg aldri kjøpt en bruktbil hvis jeg kan få ny til samme prisen, da venter jeg heller noen måneder ekstra.

Hadde det vært veldig lang ventetid og bilen har alt det nyeste utstyret er det nå en ting, men hvis det er f eks forrige versjon AP etc så tror jeg ikke kjøperne vil stå i kø for en bruktbil som er dyrere enn ny...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Havebigfun

Sitat fra: o.b.lix på fredag 20. januar 2017, klokken 14:59
Sitat fra: Erlingni på fredag 20. januar 2017, klokken 14:29
Hva tror dere om den? De baksetene har jeg ikke sett før. Men jeg har aldri fem i bilen uansett, så de funker bra for meg.

Var en kort tid tilgjengelig med de baksetene om du bestilte nextgenseter, men kunne ikke legge bakseteryggen ned i praksis, så gikk ikke lenge før den forsvant.
Performance-bakseter legges om på samme måte som std- de forsvant sannsynlig fordi de var for dyre i produksjon.
Bilen har muligens også sportsunderstell som ble tatt ut av produksjon i april samme år- tror det er et godt kjøp.

tiger`n

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. januar 2017, klokken 13:14
Med stigende dollar har enkelte S tidvis vært enkle å selge over kostpris.

Etterspørsel og dollar sørger for at det ikke er slik for X. Har fulgt med på X på Finn en god stund. Biler som ikke prises fornuftig blir bare liggende.
Hva tror du om denne: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84773970&fks=84773970

nagela

Sitat fra: Havebigfun på fredag 20. januar 2017, klokken 15:44
Sitat fra: o.b.lix på fredag 20. januar 2017, klokken 14:59
Sitat fra: Erlingni på fredag 20. januar 2017, klokken 14:29
Hva tror dere om den? De baksetene har jeg ikke sett før. Men jeg har aldri fem i bilen uansett, så de funker bra for meg.

Var en kort tid tilgjengelig med de baksetene om du bestilte nextgenseter, men kunne ikke legge bakseteryggen ned i praksis, så gikk ikke lenge før den forsvant.
Performance-bakseter legges om på samme måte som std- de forsvant sannsynlig fordi de var for dyre i produksjon.
Bilen har muligens også sportsunderstell som ble tatt ut av produksjon i april samme år- tror det er et godt kjøp.
Her er det snakk om to seter "Exclusive" baksetet, ble vel levert noen få i Norge (3-5?).
Sikkert bare noen hundre (hvis så mange) levert på verdensbasis.
Og denne har vel problem med å legge ned seterygg.
Enten grunnet midtkonsoll eller at rygg kun er fastmontert.
Kan ikke sammenliknes med "performance-baksetet" som ble leverte på de første P85D.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Erlingni

Selv om jeg ikke har bruk for fem seter, vil jeg jo ha muligheten til å legge ned setene ved behov. Så da er den nok ikke så aktuell for meg.
Tusen takk for nyttige innspill, jeg tenkte ikke over det med seteryggen selv :)

Havebigfun

Sitat fra: Erlingni på fredag 20. januar 2017, klokken 16:23
Selv om jeg ikke har bruk for fem seter, vil jeg jo ha muligheten til å legge ned setene ved behov. Så da er den nok ikke så aktuell for meg.
Tusen takk for nyttige innspill, jeg tenkte ikke over det med seteryggen selv :)
Som jeg nevnte tidl- baksetene i bilen du linker til kan legges ned på vanlig måte- dessuten er de bedre å sitte i enn standard-baksetene -om du skulle få behov for det :)

SSK

Sitat fra: Havebigfun på fredag 20. januar 2017, klokken 22:41
Sitat fra: Erlingni på fredag 20. januar 2017, klokken 16:23
Selv om jeg ikke har bruk for fem seter, vil jeg jo ha muligheten til å legge ned setene ved behov. Så da er den nok ikke så aktuell for meg.
Tusen takk for nyttige innspill, jeg tenkte ikke over det med seteryggen selv :)
Som jeg nevnte tidl- baksetene i bilen du linker til kan legges ned på vanlig måte- dessuten er de bedre å sitte i enn standard-baksetene -om du skulle få behov for det :)
Bilen han linker til har executive bakseter, og disse kan ikke legges ned. Har ingenting med next gen. bakseter å gjøre.
BMW iX40 2022
Audi Q4 50 2021
Polestar 2 2021
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S P85 2013

Havebigfun


VanOrton

Jeg er ny på dette her,men jeg trodde at denne ville ha gratis superlading da denne må ha vært bestilt i fjor?
Er det slik at 60 versjonen ikke hadde dette med?

Sitat fra: bjoris på torsdag 19. januar 2017, klokken 22:53
Ja, nå er det vel ikke noe nytt at folk selger en Tesla for mer enn de gav for den? Hva er det som er feil med det? Husk at 60 har blitt dyrere på S etter at X60 gikk ut av utvalget. Denne kostet som ny ca 775-780 før refferal

De burde fått med seg at det er 400 kWh gratis, enig, men svindel?

spirrevipp

Sitat fra: bjarteru på søndag 22. januar 2017, klokken 22:08
Jeg er ny på dette her,men jeg trodde at denne ville ha gratis superlading da denne må ha vært bestilt i fjor?
Er det slik at 60 versjonen ikke hadde dette med?

Denne har gratis SC. Tror det de mener er at biler bestilt etter 15. jan fremdeles har 400kWh gratis inkludert, og annonsen dermed ikke sier hele sannheten. Helt enig med bjoris i at det ikke kan kalles svindel selv om det er litt upresist.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

ToWalkOrDrive

Blir spennende å se hvordan etterspørselen etter Model S utvikler seg, og dermed prisene på Finn, når de 1. oktober setter ut 38 nye bomstasjoner på Nord-Jæren (Sandnes, Stavanger, Sola og Randaberg)....og hver passering koster 44 - maks 20% rabatt....HVER VEI!! Altså 70 kroner dagen! Med mindre du og skal kjøre ungene til trening....da er det 140... Skal til godkjenning før påske i stortinget. I dag er det mye færre bommer og mye lavere rater. Blir sikkert litt som elbiler og må bidra, men sikkert maks halv pris...siden vi skal være så miljøvennlige....


Tesla Model Y                         2021-

o.b.lix

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 22. januar 2017, klokken 23:47
Blir sikkert litt som elbiler og må bidra, men sikkert maks halv pris...siden vi skal være så miljøvennlige....

Bomstasjoner som skal finansiere et bestemt veistykke, skal elbiler snart betale likt med andre biler, mens bompenger rundt byer som er for å finansiere mer generelt veier eller kollektivtransport, så betaler elbiler maks halv pris ja.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

#1588
Sitat fra: spirrevipp på søndag 22. januar 2017, klokken 22:29
Sitat fra: bjarteru på søndag 22. januar 2017, klokken 22:08
Jeg er ny på dette her,men jeg trodde at denne ville ha gratis superlading da denne må ha vært bestilt i fjor?
Er det slik at 60 versjonen ikke hadde dette med?

Denne har gratis SC. Tror det de mener er at biler bestilt etter 15. jan fremdeles har 400kWh gratis inkludert, og annonsen dermed ikke sier hele sannheten. Helt enig med bjoris i at det ikke kan kalles svindel selv om det er litt upresist.

Når annonsen forsøker å snakke andre produkter ned med påstander som det ikke engang er hold i mener jeg det er på grensen til svindel.

Ref annonsen:
SitatBiler bestilt i dag og levert etter april 2017 må betale for superladning for hver gang man lader.
Kun ekstrembrukere og misbrukere må betale, og selv de må ikke betale før de har brukt 400kWh.
Hadde dette vært ærlige selgere (finnes det?) så hadde de holdt seg for gode til å lyve om andre produkter for å få eget til å fremstå bedre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tesla65

Blir spennende å se hvordan etterspørselen etter Model S utvikler seg, og dermed prisene på Finn, når de 1. oktober setter ut 38 nye bomstasjoner på Nord-Jæren (Sandnes, Stavanger, Sola og Randaberg)....og hver passering koster 44 - maks 20% rabatt....HVER VEI!! Altså 70 kroner dagen! Med mindre du og skal kjøre ungene til trening....da er det 140... Skal til godkjenning før påske i stortinget. I dag er det mye færre bommer og mye lavere rater. Blir sikkert litt som elbiler og må bidra, men sikkert maks halv pris...siden vi skal være så miljøvennlige....

Bomstasjoner kommer 1 oktober 2018 og da er nok model 3 her + flere elbiler med god rekkevidde.
Hvit P85 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA