Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lør 02. mar 2013, kl. 12:33

« forrige - neste »

Elgulf

Hei

Noen formening om denne mtp pris/utstyr: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=113161339

Noe som mangler her?

Muffinman

Burde vel fått en hakket bedre utstyrt 85D til den prisen?

Skiltet foran er bulket, så her har den nok kjørt på noe. Det at man ikke fikser opp noe så enkelt før man fotograferer _kan_ indikere noe.

Kim Kim

Jeg vet dette er debattert før, men blir disse Bilene som legges ut 20 000 under nybilpris med opp til 10 000 km solgt?

Jeg forstår ikke hvorfor man tror man kan få så mye for de, gjør man det?
Har model S 75D 5% verditap i året i dagens marked?
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

m1chaelt

Prisene på Finn.no er vel generelt optimistiske. Spesielt sett opp mot renten som Tesla har kjørt og kjører for tiden.
En brukt TMS 75D med 10.000km på telleren blir jo dyrere enn en ny fra Tesla hvis en ser på renteforskjellen.
Billån har i dag ca 4% rente hos de fleste bankene tar jeg ikke helt feil, og når Tesla kjører 0,9% så er prisene på Finn.no veldig optimistiske. En ting er hva de legges ut for, en annen ting er hva de faktisk selges for.
Sitter på gjerdet for å finne en TMS med 7 seter og har nesten gitt opp det som legges ut på Finn.no. I mine øyne er prisene alt for høye mtp. hva en ny koster fra Tesla, men også hva brukte koster fra Tesla (når de legges ut for salg).

ludwig_holberg

Hva vil du si en 2015 S85D med syv seter og alt utstyr utenom luft burde ligge på da?

Sitat fra: m1chaelt på tor 01. feb 2018, kl. 22:12
Prisene på Finn.no er vel generelt optimistiske. Spesielt sett opp mot renten som Tesla har kjørt og kjører for tiden.
En brukt TMS 75D med 10.000km på telleren blir jo dyrere enn en ny fra Tesla hvis en ser på renteforskjellen.
Billån har i dag ca 4% rente hos de fleste bankene tar jeg ikke helt feil, og når Tesla kjører 0,9% så er prisene på Finn.no veldig optimistiske. En ting er hva de legges ut for, en annen ting er hva de faktisk selges for.
Sitter på gjerdet for å finne en TMS med 7 seter og har nesten gitt opp det som legges ut på Finn.no. I mine øyne er prisene alt for høye mtp. hva en ny koster fra Tesla, men også hva brukte koster fra Tesla (når de legges ut for salg).

PGH

Hva tenker folket om prisingen av denne?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=113297355

Eg tenker ulempene denne har med manglende mulighet for superlading og ingen garanti gjør at den burde vært priset enda lavere. Er jo en bil som blir vanskelig å selge igjen også.

Knut Røe

Definitivt en bil med risiko, men det vil være veldig rart om han ikke får minst 300 tusen for den.
Problemer vil komme ved sammenbrudd av bilen og når du trenger reparasjon. Vil Tesla jobbe på den, og til hvilken pris? Vil de selge deg deler til bilen? Mange faktorer her, og akkurat den bilen der er omtalt på forumet her før. Jeg tenker man bør kunne en del om bilen skal man kjøpe noe slikt, i det minste kjenne noen som har inngående kunnskap som kan hjelpe ved feil.

HelectriC

Sitat fra: PGH på lør 03. feb 2018, kl. 20:38

Eg tenker ulempene denne har med manglende mulighet for superlading og ingen garanti gjør at den burde vært priset enda lavere. Er jo en bil som blir vanskelig å selge igjen også.

Ser ikke ut som den får noen oppdateringer OTA heller, går fremdeles på v.7.0. Nei, dessverre er det nok ikke noe godt kjøp dette. Så ja, den er priset for høyt.
ioniq 5

OlaM

Sitat fra: PGH på lør 03. feb 2018, kl. 20:38

Ja gitt at en digg elbil er en elastisk etterspørsel så før du mindre tvilsomme biler hvis du kun har 300 000 kr å bruke, og du får Teslaer med reklamasjonsrett, superlading og jevnlige oppgraderinger hvis du spytter i ca 25% mer.

Klassisk dilemma. Kjøpe en drittversjon av toppmodellen eller et fint eksemplar av bunnmodellen?

Sier jo noe interessant om risikoen du sitter på, denne bilen. Det er ikke bare formen på karosseriet som bestemmer tilstanden, også supporten bak.
'21 3LR

PGH

Tenker det samme. Legger du på 100k får du bil som ikke har vært skadet, med garanti og superlading. Det er verd en del for de aller fleste.

Har den vært diskutert tidligere altså? Prøvde å søke litt, men fant ingenting

m1chaelt

Sitat fra: ludwig_holberg på fre 02. feb 2018, kl. 00:01
Hva vil du si en 2015 S85D med syv seter og alt utstyr utenom luft burde ligge på da?

Hva en 2015 S85D med syv seter bør ligge på skal har jeg egentlig ikke tatt stilling til da det er en utgave som ikke har ligget på «radaren» min. I utgangspunktet er jeg på utkikk etter 13-14 modell som «ventepølse» noen år mens det prosjekteres hus, men prisene på Finn.no er av slik karakter at jeg venter på Tesla sine inventory biler med mindre det dukker opp en bra priset bil. Alternativet er en helt ny 75D som med Telsa sin gode rente fremstår som mer gunstig enn de fleste på Finn. Dollarkurs og rentekampanje fra Tesla gjør nok at mange biler er vel positivt priset slik jeg ser det.

Bilen det lenkes til i posten over er en bil som fremstår som billig men som strengt tatt burde vært lavere priset slik jeg ser det. Er den skadet slik at den blir kondemnert så må det være dyre deler og mye dyrt arbeid mtp hvordan selger oppgir hva som har vært skadet. For å kondemnere en model S må vel taksten passere 4-500.000 vil jeg tro, og selger oppgir i hovedsak at det er byttet karosserideler + noen andre elementer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: PGH på lør 03. feb 2018, kl. 21:07
Tenker det samme. Legger du på 100k får du bil som ikke har vært skadet, med garanti og superlading. Det er verd en del for de aller fleste.

Har den vært diskutert tidligere altså? Prøvde å søke litt, men fant ingenting

PGH

Godt mulig det er samme. Hvertfall en i samme situasjon. Nå er den hvertfall solgt så da var kanskje prisen riktig likevel

spirrevipp

Jeg hadde holdt meg laaaaaangt unna en bil som var utestengt fra superladere, OTA og service centere. Kan fort bli et ganske kronglete eierskap med mindre man kan fikse mye selv.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Lars_G

Hei, dere,

Jeg har lest en del rundt på forumet den siste uka og allerede lært mye. Flott forum dette! Likevel er jeg litt fristet til å forhøre meg direkte om hva dere tror om følgende bil:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=115202512&fks=115202512

Jeg er nemlig interessert i en med AP (delvis pga at jeg har hørt de har bedre byggekvalitet og bedre lydisolering) og en som har en del igjen av garantien. Et poeng for meg er også at den 85, for jeg ønsker så god rekkevidde som mulig (de nye 100D er alt for dyre for meg). Det er ikke noe poeng for meg med firehjulstrekker.

Budsjettet mitt er cirka 500 000, men kan gå opp om dere mener det er en lur ting å gjøre.

Er det en "bucketlist" her på forumet med ting man bør spørre om / sjekke når man kjøper Model S?

Tusen takk for all hjelp :)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA