Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S på finn.no

Startet av Oreo, tirsdag 19. februar 2013, klokken 13:08

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: TS på mandag 13. oktober 2014, klokken 23:59
Sitat fra: Lokführer på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:46
Hvis folk vil "gi" bort bilen, så værsågod. Jeg gjør ikke.

Vurderer å oppgradere fra 2013 til sen 2015 , men tror ikke jeg vil ha D versjon..
Gir nok for dårlig bagasjeromsplass. I dag kan vi få med en 4 hjuls barnevogn i frunken og totalt 7 passasjerer .
Så med 4x4 som vi nesten aldri får bruk for, så mister bilen bruksverdi for oss.
Sikkerhetssystemene er hovedårsaken til at jeg ønsker å oppgradere på sikt..
Eneste grunn for mange til å kjøpe D versjon er vel at alle andre gjør det og at man derfor er redd for annenhåndsverdien..
Lenger rekkevidde gjenstår å se om man egentlig får i "real life"

Finnes det noe info om at frunken blir mindre? og hvor mye i såfall?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Epleskreller

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 07:46
Sitat fra: TS på mandag 13. oktober 2014, klokken 23:59
Sitat fra: Lokführer på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:46
Hvis folk vil "gi" bort bilen, så værsågod. Jeg gjør ikke.

Vurderer å oppgradere fra 2013 til sen 2015 , men tror ikke jeg vil ha D versjon..
Gir nok for dårlig bagasjeromsplass. I dag kan vi få med en 4 hjuls barnevogn i frunken og totalt 7 passasjerer .
Så med 4x4 som vi nesten aldri får bruk for, så mister bilen bruksverdi for oss.
Sikkerhetssystemene er hovedårsaken til at jeg ønsker å oppgradere på sikt..
Eneste grunn for mange til å kjøpe D versjon er vel at alle andre gjør det og at man derfor er redd for annenhåndsverdien..
Lenger rekkevidde gjenstår å se om man egentlig får i "real life"

Finnes det noe info om at frunken blir mindre? og hvor mye i såfall?

Og blir trunken større på S85D? Tross alt en mindre motor bak..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

pwb

Sitat fra: edakcots på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 07:34
Hvis folk får litt mer panikk skal jeg kjøpe noen og eksportere :)
Sverige, Tyskland og Nederland vil være naturlige land å eksportere til, kanskje Danmark også...

Er vel en del som prøver dette selv allerede
http://www.blocket.se/goteborg/Tesla_Model_S_P85_Performance_Plus_alt_utstyr_56678687.htm?ca=11&w=3

Brede

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 07:46
Sitat fra: TS på mandag 13. oktober 2014, klokken 23:59
Sitat fra: Lokführer på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:46
Hvis folk vil "gi" bort bilen, så værsågod. Jeg gjør ikke.

Vurderer å oppgradere fra 2013 til sen 2015 , men tror ikke jeg vil ha D versjon..
Gir nok for dårlig bagasjeromsplass. I dag kan vi få med en 4 hjuls barnevogn i frunken og totalt 7 passasjerer .
Så med 4x4 som vi nesten aldri får bruk for, så mister bilen bruksverdi for oss.
Sikkerhetssystemene er hovedårsaken til at jeg ønsker å oppgradere på sikt..
Eneste grunn for mange til å kjøpe D versjon er vel at alle andre gjør det og at man derfor er redd for annenhåndsverdien..
Lenger rekkevidde gjenstår å se om man egentlig får i "real life"

Finnes det noe info om at frunken blir mindre? og hvor mye i såfall?

Og blir trunken større på S85D? Tross alt en mindre motor bak..

Vanskelig å si, men ut i fra alle bilder jeg har sett så har den nye motoren og inverteren (cirka) samme fysiske mål som den "gamle" enheten. I så fall blir vel bagasjerommet uendret.

snurrehue

#379
Sitat fra: Madboy på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 06:50
Lurer virkelig på hvor mange som er inne og snuser på disse bilene om dagen.
Det er ikke mange som har blitt solt siden sist fredag.

Går litt tregt med salgene kan det virke som, ja.
Om det er riktig å kalle det som skjer for prisdumping? Nja. Prisdumping fra kunstig høye og overoptimistiske priser. Men mer en normalisering og reality check.
Ser at det er flere som har satt ned prisene på sine Model S med opptil 50 000 kroner siden i går. Mens andre er mer forsiktige og setter ned prisen med 5 000 kroner. Blir spennende å se hvor mye som blir solgt fremover. Men Finn.no har gode dager. 489 kroner pr Model S som legges ut. Med ca 100 stk som er lagt ut siste dagene så nærmer de seg en halv million 50 000 i inntekter fra Model S-eiere som i halvveis desperasjon forsøker å få solgt.
Redigert bort en forholdsvis grov kommafeil...

ELTesla

Det er vel heller 50 000 du sikter til for finn.no  ;D

Teslanewbie

Patetisk med flokk mentaliteten...  panikken som er nå er jo latterlig . Tesla burde også komme på banene og annonsere deres innbytteprogram,  ikke greit for dem Heller at 40000 biler blir karakterisert som utdaterte og at bilen er svårsolgt. De har påført kunder et betydelig tap som svekker tilliten til selskapet .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

snurrehue

Sitat fra: Madboy på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:10
Det er vel heller 50 000 du sikter til for finn.no  ;D

Får legge skylda på søvnmangel for tida... 50 000 i nedsatt pris for enkelte selgere (blant annet en fra Bud), og Finn.no som nærmer seg 50 000 kroner i inntekt fra Model S-eiere :)

ELTesla

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:13
Tesla burde også komme på banene og annonsere deres innbytteprogram,  ikke greit for dem Heller at 40000 biler blir karakterisert som utdaterte og at bilen er svårsolgt. De har påført kunder et betydelig tap som svekker tilliten til selskapet .

Helt enig.

Her kunne Tesla ha styrt markedet som de ønsket med å tilby et innbytteprogram.
Det er nok mange som har lagt ut bilene sine på finn som ikke tørr å bestille ny før den gamle er solgt.

Tror is i magen er viktig her og håpe at prisene stabiliserer seg i stedet for å sette i gang et kappløp om å tilby lavest pris på sin bil.

Personlig er jeg klar for enda mer prisdumping for å slå kloa i en Tesla #2.
Blir med litt blandede følelser dette...

Teslanewbie

#384
Sitat fra: Madboy på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:20
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:13
Tesla burde også komme på banene og annonsere deres innbytteprogram,  ikke greit for dem Heller at 40000 biler blir karakterisert som utdaterte og at bilen er svårsolgt. De har påført kunder et betydelig tap som svekker tilliten til selskapet .

Helt enig.

Her kunne Tesla ha styrt markedet som de ønsket med å tilby et innbytteprogram.
Det er nok mange som har lagt ut bilene sine på finn som ikke tørr å bestille ny før den gamle er solgt.

Tror is i magen er viktig her og håpe at prisene stabiliserer seg i stedet for å sette i gang et kappløp om å tilby lavest pris på sin bil.

Personlig er jeg klar for enda mer prisdumping for å slå kloa i en Tesla #2.
Blir med litt blandede følelser dette...

Mitt forslag er at det tar innbytte i gammel bil til et edrulig pris for dem som vil oppgradere.
De biler som er innbyttet kan tesla siden oppgradere og selge i bruktmarkedet med noen type mellomting av ACC etc. den kameran som tesla har kjøpt er fra et israelisk selskap som selger denne anordning fritt og den trenger ikke skifte av vindu, i tillegg kan de for billig penge oppgradere sensorer og legge til radar.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

dkw_junior

#385
Med dette hysteriske salgsrushet med dumping av priser bekrefter vi jo bare det pressen har skrevet siden dag 1; Tesla-eieren er en person med ræva full av penger. Selger sin (så og si) nye bil til spottpris bare fordi man hele tiden vil ha det nyeste og feteste som er å få. De fleste her inne har jo vært strålende fornøyd med sin Tesla. Plutselig har man fått et nytt behov som sporenstreks fører til at den bilen man har vært fornøyd med må byttes ut. Tapte penger i en slik transaksjon spiller tydeligvis ingen rolle...
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

Øyvind.h

Hvor mange Model S skulle det i et normalt marked ligget på Finn.no? Noen som har en formening om dette? Det er solgt snaut 6000 biler i Norge over 1 år 3 mnd.

Sjekket Finn nå, og billigste S85 ligger ute for 550.000 + omregistrering. Jeg betalte nøyaktig 594.000,- til Tesla for min S85 med det meste av utstyr og 5 års forhåndsbetalt service. Nokian R2 på Tesla felger har jeg betalt ca 20.000,- for utenom. Dvs. en kjøpspris på 614.000,- alt inkludert (merk at dette inkluderer tidligrabatt, lavere pris på tilleggsutstyr samt bil kjøpt før prishopp.) Bilen er fortløpende oppgradert av Tesla med div forbedringer (ny skjerm, ny BT modul, titanskjold, nye bremser, ny ladeport/kabling, ny DU +++) så den er rimelig lik det som leveres nå (takket nei til el speil da de virker upålitelige samt at jeg ikke har bruk for det).

Skulle jeg solgt i dag for 550" hadde jeg altså tapt 60.000,-, eller ca 10%. På ett år er det hysterisk lite for en bil til 600.000. En hvilken som helst fossilbil hadde antakelig tvunget meg under 500K, i tillegg til at jeg ikke hadde forstått at noen i det hele tatt ville kjøpe den.....

I praksis er det helt likegyldig hva bilen går for nå, for jeg skal jo ikke selge. Men jeg konstaterer at selv om jeg legger bilen min som billigste S85 på finn har jeg fortsatt et svært hyggelig verditap selv etter "brannsalg" de siste dagene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mariowing

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:13
De har påført kunder et betydelig tap som svekker tilliten til selskapet .

Hvordan så kalkylen din ut når du kjøpte bilen? Hvilket verditap la du inn? Normalt for leasingselskapene er å sette restverdi til 55% av nybilpris etter tre år.

Får du svekket tillit til Volkswagen når det kommer ny Passat? Til Sony når det kommer ny tv et år etter at du kjøpte din? For ikke å snakke om til Elkjøp når de halverer prisen på toppmodellen av Samsungs TV etter lanseringen.

Vet ikke om jeg skal gråte eller le av de som mener at Tesla nærmest skylder dem penger fordi de skal levere en oppgradert bil.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Teslanewbie

Sitat fra: mariowing på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:43
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:13
De har påført kunder et betydelig tap som svekker tilliten til selskapet .

Hvordan så kalkylen din ut når du kjøpte bilen? Hvilket verditap la du inn? Normalt for leasingselskapene er å sette restverdi til 55% av nybilpris etter tre år.

Får du svekket tillit til Volkswagen når det kommer ny Passat? Til Sony når det kommer ny tv et år etter at du kjøpte din? For ikke å snakke om til Elkjøp når de halverer prisen på toppmodellen av Samsungs TV etter lanseringen.

Vet ikke om jeg skal gråte eller le av de som mener at Tesla nærmest skylder dem penger fordi de skal levere en oppgradert bil.

spør dem som får utlevert bilen i dagene uten det nye utstyret.. regner de gliser hele veien fra tesla sjappen..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

dkw_junior

Mye av dette fenomenet er vel et utslag av det som i båtmiljøet kalles "fot-syken". Jeg kan ikke huske å ha sett en tilsvarende økning på bruktmarkedet hver gang en av oljebrenner-modellene har kommet med en oppgradert versjon... ;)
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA