Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge

Startet av jkirkebo, fredag 15. februar 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på torsdag 18. april 2013, klokken 20:36
Sitat fra: Runex på torsdag 18. april 2013, klokken 19:09
Det skal bygges et større veiservicesenter noen kilometer lenger opp langs E6 (Tangen), med både enkelte butikker og serveringssted.

Ok, kjente ikke til disse planene. Da høres det ut som ett mer logisk sted enn Espa ja :)

Hadde passet meg perfekt. Kan fint kjøre på hytta den veien, det er 40km ekstra men når E6 er klar tar det like lang tid (tar 10 min ekstra nå). Det er 413km hjemmefra-hytta-Tangen, det går nok fint om sommeren. Om vinteren kan jeg kjøre innom Tangen begge veier, det er 193km hjemmefra og 130km fra hytta. Tangen-hytta-Tangen er altså 260km, det går uansett temperatur og med noe tap pga. at bilen står noen dager i kulda på hytta. Varmer uansett opp batteriet på aggregat før vi kjører så vi får regen nedover.

Med et kjøpesenter med 22kW ladepunkt som ligger passende til (f.eks på Gran) kan jeg kjøre korteste vei oppover også vinterstid og kjøre om Tangen kun på vei hjem. 60 min. på 20kW gir ca. 22% lengre rekkevidde.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: den12mann på torsdag 18. april 2013, klokken 16:09
Sitat fra: Elmo på lørdag 13. april 2013, klokken 22:07
Tesla hadde fremvisning på Holmensenteret  i Asker idag.
Der sa de at det kommer 2 superladere både mellom Oslo - Bergen, Oslo - Trondheim og Oslo - Stavanger.

Gode ting, men sa de noe om når?

Han sa bare at flere alternative plasseringer var utpekt men at byggetillatelser og andre godkjenninger tok tid.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Epleskreller

Da ser det ut som om det blir Dombås, litt skuffet over at det ikke ble Otta.. Men, men, får håpe de andre faller bedre i smak  :-\
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Real EoN

Enig der, er så inni hampen med turister og trafikk på dombås om sommeren... litt roligere på otta  :) Kanskje lurt i "word of mouth" reklametaktikk da, mange som vil legge merke til Tesla'er som lader på dombås !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

kjølholdt

Bør gå bra med Dombås. Kjører to strekninger om sommeren. Bergen- Hvaler, og Hvaler- Gursken. Fra Hvaler til Dombås 45 mil. Det bør gå sommerstid  :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

shb

Dombås er best for vestlendinger på tur nordover.  Fra Lom tar vi turen Lalm til Nord Sel slipper da strafferunden om Otta.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Gusse

Med tidligere nevnte "Kirkenes til Roma" i tankene, og med bakgrunn av Musk's 200miles(322km) plasseringer, så kan man kanskje tørre å regne seg fram til plassering nord for Dombås.

Første stopp: Steinkjer området, neste stopp mellom Mosjøen og Mo i Rana.....

Alternativ(hvis Tesla ikke skviser rekkevidden til 322km): Levanger/Verdal området, og Mosjøen området.
Da er det bare å regne seg videre gjennom Norge.....

Amoss

Sitat fra: Gusse på torsdag 20. juni 2013, klokken 23:42
... med bakgrunn av Musk's 200miles(322km) plasseringer, ...

Ble ikke dette justert i "relanseringen" av SC'netttet for litt siden? Innbiller meg at det ble satt ned til ca 100/120 miles, og antallet ladere i USA/Canada ble øket fra 100 til ca 200? Mulig jeg husker feil...
Model S 85D

OddB

Om det kommer superladere nord for Trondheim eller ikke vil være ganske avgjørende for om jeg kommer til å kjøpe en Tesla. Man trenger max 4  for å komme seg fra Trondheim til Tromsø (ca 80 mil). En tur til Nord-Norge uten superladere frister IKKE.
Jeg har full forståelse at Sør-Norge dekkes først, men et signal om en evt framtidig utvidelse nordover hadde jo vært fint..  I tillegg til nesten en halv million nordlendinger er det mange av oss "søringer" som kjører nordover regelmessig, i tillegg til europeere på tur til Nordkapp..

Er det noen andre her som hadde satt pris på å komme seg nordover/sørover med Teslaen sin ?

"Rome to North Cape in a Tesla S" -bra promovideo ??
Kanskje Tesla lager et utbyggingskart/plan for Europa på samme måte som de har gjort for Nord-
Amerika ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Per Magnus

Jeg hadde satt stor pris på superladere nord for Trondheim  :)

Hadde vært flott å kunne dra på biltur med S'en til Helgeland, Lofoten, Vesterålen og videre nordover mot Tromsø.
Model X - 90

Muffinman

En SC på Orkanger eller omegn ville ihvertfall økt bruksverdien på min bil betraktelig. Den ville dekke E39 og trafikk fra Molde og godt forbi Trondheim, videre kan den som skal ut mot Agdenes og videre over til Fosen få påfyll samtidig som trafikken mot Hitra/Frøya vil være godt dekket. Faktisk det beste stedet en slik kunne plasseres med mitt bruksmønster.

StianB

Jeg er også for super ladere nord for trondheim.  Er søring, men reiser nordover hvert år.

Stian
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

orjan

Ønsker meg også SC'ere nord for trondheim. Er nordlending bosatt i Molde, men har familie i nord så blir gjerne en kjøretur dit i ny og ne. Synd hvis valget mitt blir mellom å kjøre fossilbilen eller belage meg på endel lange stopp underveis.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Epleskreller

Jeg ønsker meg også SC'ere nordover, har tilknyttning til Bodø, Harstad og Hamarøy. Hadde vært helt topp om E6 ble dekket.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OddB

Her er et forslag til 8  superladere mellom Oslo-Nordkapp... Har tatt utgangspunkt i en avstand på 250-300 km mellom punktene.

Oslo-Terningmoen, Elverum 138 km ( hit vil alle som bor 12-15 mil sør for Oslo rekke, og er greit å ha hvis man skal til Trysil på vinteren)

Terningmoen-Berkåk 272 km  (Berkåk dekker både E6 og Rv 3, samt snarveien til E39 via Orkanger)

Berkåk- Steinkjer 200 km   (Rv 17-kystriksveien mot Namsos tar av en mil nord for Steinkjer)

Steinkjer- Mosjøen 272 km (Mosjøen gir tilgang til Sandnessjøen og kystriksveien)

Mosjøen - Fauske 264 km  ( Fauske gir Bodø tilgang både sørover og nordover)

Fauske -Narvik 250 km ( Narvik-Tromsø 250 km,Fra Narvik til Kiruna er det 180 km)

Narvik - Skibotn 225km  (Skibotn gir adgang til E8 mot Sverige/Finland)

Skibotn -Alta 290 km  (Alta gir rekkevidde til hele Finnmarksvidda Hammerfest og ...Nordkapp)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA