Oppetid elbilforum.no

Startet av SveinHa, ons 02. sep 2026, kl. 15:48

« forrige - neste »

SveinHa

Er det bare meg eller sliter flere med at elbilforum.no ikke er oppe?

For min del er det oftere enn ikke når jeg vil inn på forumet så får jeg bare en lang pause/heng og ender opp i denne:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Samme om jeg er på PC med Starlinknett eller mobil med mobilnett, er forumet borte så er det det...
1990 LandRover 90 County 300tdi / 2006 Knaus Sunliner 808 / 1993 BMW R1100RS / 2009 Buddy City-Jet-6

RJK

Er diskutert i en annen tråd (minst). Opplever dette til stadig!

Men i det siste er det som oftest bare en time eller to for å få sidene opp igjen (prøve igjen med jevne/ujevne mellomrom), mot tidligere at det kunne være borte en hel helg eller mer.

I den andre tråden er det tydelig at endel folk med iPhone/Apple-maskin har en "snasen" liten løsning der siden lastes via Apple (skal visstnok redusere trafikkmengden totalt, om jeg forstod det riktig), som krøller opp.

Dersom man i innstillingene deaktiverer den funksjonen (ev. bare for denne siten), skal man visstnok komme unna det meste av problemer.

Bruker ikke Apple-produkter selv, så kan ikke gi deg en bedre/mer komplett guide til dette, men kanskje du finner tråden enten via den helt forferdelige søkefunksjonen på dette nettstedet, eller enda lettere tenker jeg, via et generelt google-søk!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

SveinHa

Bruker ikke Eplefon og slikt. Flere nettlesere oppfører seg likt...

Hjelper heller ikke å gå inn på IP adressen til forumet, for tiden 185.47.40.228
1990 LandRover 90 County 300tdi / 2006 Knaus Sunliner 808 / 1993 BMW R1100RS / 2009 Buddy City-Jet-6

RJK

Ja, samme opplever jeg. Hjelper ikke å bytte nettleser, feiler på flere enheter, og IP-adressen gir ikke bedre treff når det er problemer!
Bosted Oslo

SveinHa

Ok, da er det i alle fall ikke feil hos meg. Håper noen i teknisk kan ta tak...

elekTrond

jeg leita og søkte med lupe etter den andre tråden et par ganger siste uka. Fant bare eldgamle tråder med søke funksjonen. Prøvde igjen nå, med hhv "nedetid" og "forum nede". Stort sett varslede nedkjøringer fra admin, av relevante treff. De er fra tyve ti og bue.

I root/Viktig melding/ er det kun tò tråder fra i år, og hele tré i fjor. Så hvor denne andre gruppen ligger, aner jeg fortsatt ikke. Dårlige søkeskillz og temperament. Stort sett kommer forumet opp igjen etter noen lange strakser. Bare litt frustrerende når jeg har finspikket en forseggjort post, og såå går forumet ned ;'(

edit: rapporterte tråden jeg (",)
'13 Mjau

RJK

Gikk gjennom mine egne innlegg, da jeg har deltatt i tråden jeg først og fremst tenkte på (orka ikke lete enda lengre tilbake i tid...), og fant da tråden som dere finner her:

https://elbilforum.no/index.php?topic=70115.msg1178606#msg1178606
Bosted Oslo

elekTrond

[color=var(--heading-color)]This site can't be reached
elbilforum.no is currently unreachable.
[color=var(--error-code-color)]ERR_CONNECTION_FAILED[/color][/font][/size][/color]

[Relax Reload]
'13 Mjau

Elbilforum admin

Dette emnet har blitt videreformidlet til teknisk support.

elekTrond

Idag igjen, siste timen:
Sitat[color=var(--heading-color)]This site can't be reached
elbilforum.no is currently unreachable.
[color=var(--error-code-color)]ERR_CONNECTION_FAILED[/color][/color]

[Reload]
'13 Mjau

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA