Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

JohanH

Uff og uff det er en skikkelig parodi dette her. Pirelli Sottozero??? Og Goodyear RSA helårsekk??? Jeg vil ikke ha noen av dem... men de kan jo ikke levere bilen uten dekk på felgene vel? Dette lover ikke godt.

valvolainen

Hjelper det om flere sender mail til tesla mon tro?
Har selv sendt en avhandling som ble videresendt, det kunne sikkert ikke skade at flere sender sine meninger om premiusmbil og dekk som duger her i nord.

Muffinman

Det er jo ganske enkelt, tilbyr de ikke skikkelige vinterdekk kjøper jo folk andre steder. Det er jo dårlig butikk. Rart om Tesla ikke skjønner dette.

fonberg

Sitat fra: valvolainen på fredag 28. juni 2013, klokken 22:31
Hjelper det om flere sender mail til tesla mon tro?
Har selv sendt en avhandling som ble videresendt, det kunne sikkert ikke skade at flere sender sine meninger om premiusmbil og dekk som duger her i nord.

Problemet her er ikke at de setter opp tullealternativ til vinterhjulpakker. Vinterhjul med Nokian Hakka kan vi kjøpe sjøl på f.eks. Tevo dekk, rimeligere enn Teslas pakker, så får de reklamere det de gidder om at deres pakker er avgiftsfrie. Det er sluttsummen som teller.
Problemet er at de tvinger på oss helårsdekk med bilen om vi ikke velger 21" løsningen som koster over 22.0000 ekstra. Helårsdekk er det ingen andre premiumbilleverandører som leverer sine biler med i norden, og grunnen til det er at dekktypen ikke er egnet for nordiske sommerforhold, hverken sommer eller vinter. Jeg finner meg ikke i å bli påtvunget suboptimale dekk på min TMS, og det regner jeg med ingen av dere andre vil heller.
Derfor synes jeg vi skal bruke de kanalene vi har til rådighet: forumet her er gull, og så har vi noen epostadresser vi vet blir lest, og i tillegg har vi Tesla Store. Alle tre kanaler må tutes fulle med klar melding i at vi ikke finner oss i å få bilen levert med dekk som ikke er egnet for nordiske forhold. Vi krever skikkelige sommerdekk på standardhjulpakken!
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

ebbrey

Helt enig i at dekkene må forandres.

Men problemet her er kanskje at 19" felgene ligger på fremont fabrikken ferdige med RSA2 dekk i hopetall?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

valvolainen

Det er helt klart det største problemet.
Bilen må ha dekk når den ruller ut fra fabrikken.

M@Do

Jeg har også vært i kontakt med Tesla ang. dekk valget og fikk da beskjed om at han hadde tatt dette opp med sine kollegaer og avventer tilbakemelding fra høyere hold.

kjølholdt

Da kommer jeg til å kjøpe nokian hr2 uten pigger fra en forhandler og legge om på de felgene som kommer med  bilen til å begynne med
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

19quiz76

Sitat fra: kjølholdt på fredag 28. juni 2013, klokken 23:47
Da kommer jeg til å kjøpe nokian hr2 uten pigger fra en forhandler og legge om på de felgene som kommer med  bilen til å begynne med

+1
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på fredag 28. juni 2013, klokken 22:46
Problemet er at de tvinger på oss helårsdekk med bilen om vi ikke velger 21" løsningen som koster over 22.0000 ekstra. Helårsdekk er det ingen andre premiumbilleverandører som leverer sine biler med i norden, og grunnen til det er at dekktypen ikke er egnet for nordiske sommerforhold, hverken sommer eller vinter.

Nja, på sommer vil jeg tro de duger ok. Helårsdekk er egentlig sommerdekk som duger litt bedre på vinterføre enn rene sommerdekk. Dvs. de duger ganske dårlig på vinterføre, men ikke fullt så dårlig som rene sommerdekk. På sommerføre er ikke forskjellen all verdens etter hva jeg skjønner. Det er ganske mange dekk på markedet som er merket M+S.

Goodyear-dekkene er sannsynligvis langt bedre på sommerføre enn de bedritne Bridgestone-sommerdekka som kom på Leafen. Eneste bra med de er at de har lavt støynivå. Veigrepet er derimot en katastrofe, spesielt på vått føre.

Men i 245/45-19 finnes Michelin Pilot Sport PS3. Tesla burde tilbudt disse mot et mellomlegg, det tror jeg mange hadde hoppet på. Det er ihvertfall det dekket jeg hadde kjøpt til 19" om jeg kunne velge fritt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

el-fanboy

Jeg snakka med de på Tesla Alnabru og nevnte at jeg syntes det var rart at Tesla i Norge skulle levere bilen med helårsdekk. De sa at det kom ikke til å skje, den skulle bli levert med skikkelige dekk. Tesla bør få kritikk for treig oppdatering av info på hjemmesider, men forumet her er fungerer noen ganger som en skikkelig smeltedigel for misnøye. Kanskje det kan lønne seg å ha litt is i magen og ikke fyre seg opp altfor mye før det nærmer seg litt mer? Jeg tipper dette kommer til å løse seg.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Epleskreller

Sitat fra: el-fanboy på lørdag 29. juni 2013, klokken 09:01
Jeg snakka med de på Tesla Alnabru og nevnte at jeg syntes det var rart at Tesla i Norge skulle levere bilen med helårsdekk. De sa at det kom ikke til å skje, den skulle bli levert med skikkelige dekk. Tesla bør få kritikk for treig oppdatering av info på hjemmesider, men forumet her er fungerer noen ganger som en skikkelig smeltedigel for misnøye. Kanskje det kan lønne seg å ha litt is i magen og ikke fyre seg opp altfor mye før det nærmer seg litt mer? Jeg tipper dette kommer til å løse seg.
Håper de også leverer bilen med skikkelig vinterhjulpakke. Forumet fungerer også som ett pressmiddel for å få Tesla til å presisere informasjon og endre produktet. En av de ansatte på Alnabru er svært negativ til forumet, men jeg tror svært mange har reservert etter å ha lest her. Jeg gjorde hvertfall det i oktober. Enig i det med is i magen, informasjonen flyter gjerne litt hit og dit før den blir spikret.. (DAB, lading, dekk etc)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ebbrey

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 29. juni 2013, klokken 00:15
Men i 245/45-19 finnes Michelin Pilot Sport PS3. Tesla burde tilbudt disse mot et mellomlegg, det tror jeg mange hadde hoppet på. Det er ihvertfall det dekket jeg hadde kjøpt til 19" om jeg kunne velge fritt.

Hvordan er rullemotstanden på disse?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

jkirkebo

Sitat fra: ebbrey på lørdag 29. juni 2013, klokken 09:51
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 29. juni 2013, klokken 00:15
Men i 245/45-19 finnes Michelin Pilot Sport PS3. Tesla burde tilbudt disse mot et mellomlegg, det tror jeg mange hadde hoppet på. Det er ihvertfall det dekket jeg hadde kjøpt til 19" om jeg kunne velge fritt.

Hvordan er rullemotstanden på disse?

Lav, de er merket C i den dimensjonen. Det samme som Michelin Energy Saver+. Ingen Michelin-dekk er merket A eller B etter hva jeg kunne se. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Tja.. Jeg har fått bekreftet fra London, som igjen har fått bekreftet fra han som er dekkansvarlig i US, at det blir de eagle-dekkene. Så her tror jeg det er representanten på Alna som er ute å kjører.

Men jeg kommer til å gjøre som andre her, legge på vinterdekk på 19-tommerne og kjøpe noen litt finere med sommerdekk til våren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA