Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Alfonss

Takk for gode svar!
Da skal jeg handle felger snart!! :-)

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Alfonss

Fine felger hos Martins!

Noen som kan svare på om det er avgjørende at navhullet er eksakt?
-Eller er det ok med alle felger som har større navhull?

Sånn jeg tenker er det vel viktig at navhulldiameteren er eksakt, slik at mye av kreftene blir tatt der og ikke alt i boltene?

Amper

forskjellige diametere på navnhull fikses med en plastring satt inn i felgen..  plastringen er da laget for akkurat teslanavene..  (felgens navsenter-hull på selvfølgelig være større enn eller lik teslanavnet dia. )
P85D :o)

Havebigfun

Sitat fra: Amper på tirsdag 14. mai 2013, klokken 15:22
forskjellige diametere på navnhull fikses med en plastring satt inn i felgen..  plastringen er da laget for akkurat teslanavene..  (felgens navsenter-hull på selvfølgelig være større enn eller lik teslanavnet dia. )
Disse (puslete) plastringene er heller til sentrering slik at man treffer med hjulboltene når de monteres. De tåler ingen relevante beastninger i kjøresammenheng.

Amper

det er helt korrekt. de er til sentrering. det er boltene og friksjon på anleggs-flatene som tar opp belastning og de kreftene som oppstår..  :o
P85D :o)

SimenT



Jeg har sett på felger i det siste. Jeg har valgt perlehvit, og synes mørke grå og matte sorte felger ser rått ut.

Disse: OZ Ultraleggera HLT 8,5x19" (5-120) - Skal passe Tesla Model S

Prisen jeg har fått er 4750/stk.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Havebigfun

Jeg erkjenner at det er mange muligheter jeg ville blitt fornøyd med incl den siste!
Vil bare varme opp en tanke diskutert for noen mnd siden.
Om det er slik at utformingen av felgene gir en betydelig impact for rekkevidden er jeg interessert i å ta hensyn til det.
Turbulens forårsaket av felgene kan stjele en del energi- spes i høye hastigheter. Det kan bli så mye at man vinner eks/ca 10% rekkevidde med optimaliserte felger.
Kannsje ikke relevant her på berget men for de som kjører mye i Sverige og på kontinentet kan det være relevant.
Den optimale felgen er antakelig helt slett (- og lett). Det fnnes muligens modifikasjoner med estetisk mer spiselig utseende. Meld fra om dere kommer over slike ;)

Stig O

#158
Ta den helt ut med TSW Nurburgring 9x22. Video litt nede på denne siden.  https://nb-no.facebook.com/tsw.wheels1
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Sponzo

Sitat fra: Stig O på fredag 17. mai 2013, klokken 18:05
Video litt nede på denne siden. 

Jeg finner ingen video, er det via FB linken?

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Harlex

Planen er vel å kjøpe seg noen råe sommerfelger og bruke 19" som følger med til vinterfelger... Hvordan er det med restverdi på de medfølgende sommerdekkene. Er de kurante å bli kvitt hvis jeg velger en annen felgdimensjon på sommerfelgene?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Land Trykkeri

Noen som har noe forslag til 19" eikefelger i chrom? Synspunkt på om "Jaguarfelger" passer Model S? Litt moro å pusse felger synes jeg  ;)
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Lokführer

Jeg hadde absolutt ikke vurdert eikehjul med det momentet som er i model s. Tar man vekta med i regnestykket så tror jeg du har hjul som må rettes både titt og ofte, hvis du i det hele tatt finner produsenter som tillater så høyt dreiemoment på eikehjul.
Fins eikehjul i 19"? Eller større?
Vil det bli pent med eikehjul på TMS egentlig?...
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Land Trykkeri

#164
Noen som har synspunkter på disse felgene? Jeg synes det er vanskelig å se for seg hvordan Tesla`n blir uten å se felger og dekk montert på bilen.  http://www.felgimport.no/photoalbum/view4/L3Rvb2xzL3Bob3RvYWxidW1fdmlldy9jdXN0b21lci9pbWcvNjMwOS93MjY0LzYzMDk4NC5qcGcvQ3JvcC8_eD0wJnk9MCZ3aWR0aD0yNjQmaGVpZ2h0PTI2NA

Eller hva med disse? https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/9708_201142920008240_1087396198_n.jpg
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA