Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

perlarsen

Jeg kan slet ikk vente til og komme ud og køre TMS specielt nu fælge er klar 8) Det var den danske importør af Vossen der anbefalede 255 i front når bag var 295 håber det går, flere i USA køre samme setup uden problemer.
Hvordan har du sænket din så meget er utroligt flot lavet 110% perfektion
Hvor brede er dine dæk i bag?

Øggen

Sitat fra: Teslafrank på torsdag 10. april 2014, klokken 20:18
Per:  Takker, er veldig fornøyd selv! Ser du skal ha 255, jeg har 245/30-22 foran.  Mulig 255 blir litt bredt?

Bilen min er også senket en del.

Nå ble jeg også litt mindre bekymret. Har bestillt samme dekk i 22".
255 foran blir feil er meg fortalt.

jazzwheel

@Teslafrank: Kan du fortelle litt mer om senkingen?

Teslafrank

Jeg har 295/25-22 bak. 10,5"bredde på felg. Jeg også tror 255 blir litt feil, og vil kanskje subbe litt.

Senking: jeg har bygd om stagene på føler til luftunderstell. Det dumme er at man må "ødelegge" de originale. Har derfor nå fått en vareprøve på justerbare kit, de ser meget bra ut. Kommer til å få laget en "haug", og bestillinger mottas! Mer info kommer innen kort tid.

perlarsen

fantastisk glæder jeg mig til og høre mere om, det skal jeg uden tvivl have på. er der for bredt må der 245 på, tænker bare den køre org 245, så skal der være 10mm ekstra.
tjek dette link:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10246-Owners-delivery-stories-photos-and-first-impressions/page120

Muffinman

Sitat fra: Teslafrank på torsdag 10. april 2014, klokken 21:24
Jeg har 295/25-22 bak. 10,5"bredde på felg. Jeg også tror 255 blir litt feil, og vil kanskje subbe litt.

Senking: jeg har bygd om stagene på føler til luftunderstell. Det dumme er at man må "ødelegge" de originale. Har derfor nå fått en vareprøve på justerbare kit, de ser meget bra ut. Kommer til å få laget en "haug", og bestillinger mottas! Mer info kommer innen kort tid.
Høres interessant ut! Ikke så dumt med en moderat sommersenk. Kanskje jeg må på studietur til Bud  :)

smurf

Er det noen som har erfaring med Polar-felgene som veldig mange kjøpte når Tesla ikke hadde nok felger fjor? Vært litt snakk om at man må ha felger som tåler vekt og krefter til en Tesla. Også lest om at noen hadde problem med hjul som subbet inni skjerm. Tenkte kjøpe de og slenge sommerdekkene fra Tesla på de og nye vinterdekk på originalfelgene som fulgte med.
Så flere Tesla med disse felgene på Teslaåpning i Drammen igår. Stilige! Takknemlig for evt tilbakemeldinger. Og evt tips på forhandler i Oslo-omr.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Hyperstress


Sitat fra: smurf på fredag 11. april 2014, klokken 07:24
Er det noen som har erfaring med Polar-felgene som veldig mange kjøpte når Tesla ikke hadde nok felger fjor? Vært litt snakk om at man må ha felger som tåler vekt og krefter til en Tesla. Også lest om at noen hadde problem med hjul som subbet inni skjerm. Tenkte kjøpe de og slenge sommerdekkene fra Tesla på de og nye vinterdekk på originalfelgene som fulgte med.
Så flere Tesla med disse felgene på Teslaåpning i Drammen igår. Stilige! Takknemlig for evt tilbakemeldinger. Og evt tips på forhandler i Oslo-omr.

Polar wheels har felger spesiallaget for Tesla, så de skal duge.

Dekkhallen i Oslo er en forhandler som har solgt mange av disse.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

perlarsen


Harlex

Sitat fra: perlarsen på fredag 11. april 2014, klokken 09:51
På danske Teslaforum er der 50% på polar wheels 8)

Link: http://teslaforum.dk/forum/topic/polar-whells-med-50-rabat

Den er grei men allikevel blir det ikke billigere enn i Norge... Etter vanvittig mye fram og tilbake vurderer jeg slike selv..... :D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jazzwheel

@JWinterBurn:

https://www.facebook.com/tempedekk/posts/766417686736120

Album av Zito CRS på Tesla fra Tempe. Jeg ble solgt tror jeg :)

Morten Sandvik

Sitat fra: Teslafrank på onsdag 09. april 2014, klokken 21:30
Jeg synes støy er litt redusert   med 22", falken fk453. Har p+ ja. Målte i dag, ligger på 78-80db i 80km/t. Skal måle den andre med 21" i morgen:)

Fikk du målt ?
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

Teslafrank

Hei:) nei ikke enda. Har 21" på 60kw'n min. Fikser det i morgen.

Teslaeier

Noen som har erfaring med http://wheelsshop.dk?
De har utrolig mye felger til tesla til ganske bra priser. Er immidlertid litt redd for å bestille over nett fra et selskap jeg ikke kjenner og som holder til i utlandet.

perlarsen

Denne side er 110% ok med fornuftige priser, men kig forbid www.keratech.dk, de har de bedste priser og service, Dansk fælg butik nr 1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA