Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

P85D+

Felger med Teslalogo
Se på SP 15 felgene. Teslalogo i hver eike.

http://www.spath.it/
P85D og 85D

Postman pat

Snakket med en hyggelig Ronny på Dekkhallen i går, og han bekreftet å ha kjøpt opp et BETYDELIG antall Nokian R2 fra importør. Han gliste nok litt kunne jeg høre.


Skal selv plukke opp 245/45/19 Polarwheels sølv med  Nokian Hakka R2  til min "tilkommende" i morgen kl 08.00 .   Tar ikke sjansen på å sitte der uten brukbare vinterdekk når bilen kommer i November. Han hadde for øvrig en tøff Polarwheels lignende felg  kalt integrity. Han regner med at det vil gå tomt for polarwheels sølv OG gunmetal hvert øyeblikk, bare så det er sagt.

VH PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

valvolainen

Sitat fra: Postman pat på søndag 08. september 2013, klokken 21:26
Snakket med en hyggelig Ronny på Dekkhallen i går, og han bekreftet å ha kjøpt opp et BETYDELIG antall Nokian R2 fra importør. Han gliste nok litt kunne jeg høre.


Skal selv plukke opp 245/45/19 Polarwheels sølv med  Nokian Hakka R2  til min "tilkommende" i morgen kl 08.00 .   Tar ikke sjansen på å sitte der uten brukbare vinterdekk når bilen kommer i November. Han hadde for øvrig en tøff Polarwheels lignende felg  kalt integrity. Han regner med at det vil gå tomt for polarwheels sølv OG gunmetal hvert øyeblikk, bare så det er sagt.

VH PP

Får du TPM med?

TerjeV

Sitat fra: Postman pat på søndag 08. september 2013, klokken 21:26
Snakket med en hyggelig Ronny på Dekkhallen i går, og han bekreftet å ha kjøpt opp et BETYDELIG antall Nokian R2 fra importør. Han gliste nok litt kunne jeg høre.


Skal selv plukke opp 245/45/19 Polarwheels sølv med  Nokian Hakka R2  til min "tilkommende" i morgen kl 08.00 .   Tar ikke sjansen på å sitte der uten brukbare vinterdekk når bilen kommer i November. Han hadde for øvrig en tøff Polarwheels lignende felg  kalt integrity. Han regner med at det vil gå tomt for polarwheels sølv OG gunmetal hvert øyeblikk, bare så det er sagt.

VH PP

Er det fortsatt felgen med støttering som leveres eller har de fått produsert 100% tilpassede nå?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Stellar

Står på nettsiden deres:"polarwheels, nå også originalt tilpasset Tesla S" Vil det si at også hub er korrekt?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

petersv

Januar ble jeg forespeilet for de som er tilpasset. Legger over på org.felgene jeg og putter sommer på polar når de kommer.

Postman pat

KJØPTE Polarwheels 19 med Hakka R2 hos dekkhallen.no i dag. Hyggelige folk.   Tok de MED meg ( taking no chances).  Kr 19500 med sensor, mva, montering og dekkhotel.   Der så jeg en hel lagerhall! med Hakka R2 de har kjøpt ca 300 sett.   De går tomme for Polarwheels i sølv 19 denne uken også, så løp og kjøp-  De hadde testet to forskjellige tilpassninger av felgen og funnet at bare den ene passet riktig, mens den andre kom for langt inn i hjulbuen. Tydelig at de skjønnte dette med Tesla. Du legger ikke ut 300x4x 2000 i innkjøp = 2.4mio hvis ikke du har litt tro på at du får nye kunder.   Vel, vel, nå er jeg forsynt.   Har aldri sett så mange dekk i en lagerhall før!.
VH PP. 

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

TS

Sitat fra: Postman pat på mandag 09. september 2013, klokken 21:01
KJØPTE Polarwheels 19 med Hakka R2 hos dekkhallen.no i dag. Hyggelige folk.   Tok de MED meg ( taking no chances).  Kr 19500 med sensor, mva, montering og dekkhotel.   Der så jeg en hel lagerhall! med Hakka R2 de har kjøpt ca 300 sett.   De går tomme for Polarwheels i sølv 19 denne uken også, så løp og kjøp-  De hadde testet to forskjellige tilpassninger av felgen og funnet at bare den ene passet riktig, mens den andre kom for langt inn i hjulbuen. Tydelig at de skjønnte dette med Tesla. Du legger ikke ut 300x4x 2000 i innkjøp = 2.4mio hvis ikke du har litt tro på at du får nye kunder.   Vel, vel, nå er jeg forsynt.   Har aldri sett så mange dekk i en lagerhall før!.
VH PP.

Er det fortsatt januar som er levering av de tilpassede?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

i_expect

Har det blitt noe klarhet i om bilen godtar 8 dekksensorer, og at vi ikke må innom "i samlet flokk" hver høst og vår for å få kalibrert sensorene? Ringte Megahjul og de sa de hadde snakket med Tesla om dette, men at det for øyeblikket ble jobbet med en løsning???? I såfall spiller det ingen rolle for meg hva jeg velger for da må jeg jo uansett kjøre halve året med advarsel i instrumentpanelet da det ikke er noen servicesenter her i område... :-\ Høres unektelig svært tungvint ut!
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

tSla

Er det noen som vet hvor lenge jeg kan vente med å bestemme meg for om jeg vil ha vinterdekk-pakke eller ikke? Synest å huske jeg leste en gang at vi har ca 1 mnd på å bestemme oss etter levering for å få momsfritaket?

Jeg sa til min DES 22.august at jeg ville ha med vinterdekk-pakke. Jeg er ikke så sikker nå lenger, og har spurt om jeg kan vente med å bestemme meg. Har ikke fått svar på noen av henvendelsene siden 22.august, og skulle gjerne hatt svar på dette før banken ordner finansiering (låner 150.000). Banken sier de må ha korrekt faktura. I tillegg er jeg oppført med feil servicepakke.

Min DES er MIA!
Tesla Model S P85+

EvenSteven

Sitat fra: Postman pat på mandag 09. september 2013, klokken 21:01
KJØPTE Polarwheels 19 med Hakka R2 hos dekkhallen.no i dag. Hyggelige folk.   Tok de MED meg ( taking no chances).  Kr 19500 med sensor, mva, montering og dekkhotel.   Der så jeg en hel lagerhall! med Hakka R2 de har kjøpt ca 300 sett.   De går tomme for Polarwheels i sølv 19 denne uken også, så løp og kjøp-  De hadde testet to forskjellige tilpassninger av felgen og funnet at bare den ene passet riktig, mens den andre kom for langt inn i hjulbuen. Tydelig at de skjønnte dette med Tesla. Du legger ikke ut 300x4x 2000 i innkjøp = 2.4mio hvis ikke du har litt tro på at du får nye kunder.   Vel, vel, nå er jeg forsynt.   Har aldri sett så mange dekk i en lagerhall før!.
VH PP.


Hei,

Kan bekrefte at dekkhallen og Polar har satt seg grundig inn i dette.
Jeg har vært i ukentlig kontakt med teknisk sjef hos Polar og han tar dette meget seriøst samt har meget lang fartstid som tekniker i felgbransjen. ( Fundo wheels etc.)
Polar sin daglig leder er også en mann som skyr reklamasjoner som pesten, så her gjøres alt etter  boka.
Fikk bekreftet ved forrige samtale at i januar kommer felgene fra Polar 100% tilpasset. De starter ny produksjon på dette i løpet av oktober.
Ta gjerne kontakt med meg om det skulle være ytterligere spørsmål utover dette.  ;)
Tesla S P85+ sølv

frskby

Har da bestilt felgpakke (Gaia) fra Dekkhallen med levering medio nov. Måtte velge denne felgen da det var tomt for Polarwheels. Litt dyrere dessverre, men synes også dette var en fin felg. Bilde ligger på Facebook siden til Dekkhallen.

Er vel mange av oss som ikke kan vente til januar for å få Polarwheels.
Servicen til Dekkhallen er iallefall upåklagelig så langt. Svarer på henvendelser både tidlig og sent.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Balrog

Vurderer å kjøre på med svart paintidip på Teslafelgene som er vinterfelger (både for looks og beskyttelse). Er det noen her som har litt erfaring med dette under norske forhold og med av/på-montering ved hjulskift?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

19quiz76


Sitat fra: Balrog på fredag 13. september 2013, klokken 16:16
Vurderer å kjøre på med svart paintidip på Teslafelgene som er vinterfelger (både for looks og beskyttelse). Er det noen her som har litt erfaring med dette under norske forhold og med av/på-montering ved hjulskift?

Vil tro det går greit bare du bruker gummipiper på "skrallen", vær ellers obs på at plastidip ikke tåler petroleumsbasert avfetting á la Prickbort.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

eledille

Sitat fra: frskby på fredag 13. september 2013, klokken 13:12
Har da bestilt felgpakke (Gaia) fra Dekkhallen med levering medio nov. Måtte velge denne felgen da det var tomt for Polarwheels. Litt dyrere dessverre, men synes også dette var en fin felg. Bilde ligger på Facebook siden til Dekkhallen.

Er vel mange av oss som ikke kan vente til januar for å få Polarwheels.
Servicen til Dekkhallen er iallefall upåklagelig så langt. Svarer på henvendelser både tidlig og sent.

De tar 800 ekstra for å legge om til R2 på originalfelgene, lagre sommerdekkene til Polarfelgene kommer, og så sette sommerdekkene på polarfelgene.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA