Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Stellar

P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

laumb

Michelin X-Ice Xi3 - yay or nay?

glaserud

Kjørt med XI-2 tidligere. Funka helt fint det (BMW 528i, var det vel jeg hadde da).
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Veggen

Sitat fra: laumb på torsdag 05. september 2013, klokken 11:43
Michelin X-Ice Xi3 - yay or nay?

Jeg har bestilt X-ice.
Har bedre erfaring med disse mtp kjørefølelse og asfaltegenskaper enn med Nokian R som var for myke og deigete for mine preferanser. Mulig R2 er bedre, det påstås ihvertfall.

Balrog

Endte opp med Pirellidekkene (som jeg er svært skeptisk til) fra Tesla. Så får jeg se om de må byttes ut med Nokia. Prismessig spiller det ingen rolle, og jeg få i så fall evt bruke pirellidekkene som sommerdekk når goodyeardekkene er utslitt. Ser ingen grunn til å pese med uorginale felger og styr og rot med TPMS fra ulike leverandører for å spare 400 kr.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Stellar

Sitat fra: Balrog på torsdag 05. september 2013, klokken 18:55
Endte opp med Pirellidekkene (som jeg er svært skeptisk til) fra Tesla. Så får jeg se om de må byttes ut med Nokia. Prismessig spiller det ingen rolle, og jeg få i så fall evt bruke pirellidekkene som sommerdekk når goodyeardekkene er utslitt. Ser ingen grunn til å pese med uorginale felger og styr og rot med TPMS fra ulike leverandører for å spare 400 kr.

Jeg tenker å gjøre det samme. Hvis de ikke duger prøver jeg ev R2. Det som er et tankekors her er at hvis man tar den med pirellidekkene og selv kjøper f.eks R2 i etterkant havner man totalt på ca 26.000, altså man får pirellidekkene til ca 3000 kroner, disse kan man selge, og man får garantert mer enn 3000 for disse dekkene. (tror nå jeg ::))
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

JohanH

Goodyear RSA dekkene er bedre enn jeg fryktet! På bra asfalt ingen tendens til å slippe selv på full guffe fra stillestående. De første 100 km var det nok litt sån voks og muggdrepende middel kliss på dekkene, da føltes de glatte. Det gjør også en forskjell om man kjørt litt slik at de er varme, eller om det første du gjør om morgen er en 0-100 sprint (de føles ikke like gode kalde).

Med dette sagt vil jeg kanskje uansett undersøke andre alternativer når de er slitt ned.

Forresten vil jeg snart starte en ny tråd hvor vi kan rapportere mønsterdybde og slitasjedata alt ettersom vi får det (mtp. det at noen i USA opplev ekstrem slitasje helt på innsiden av bakdekk). Jeg planlegger å skifte foran og bak etter ca 500-800 km slik at alle dekk får seg en runde på bakaksen tidlig.

Mc_Herreington

#1075
Bestilte 19" OZ Racing Superturismo LM matt graphite med Nokian R2 i går hos Lade Dekkservice.
Betalte 25 000,- for dem uten sensor, håper systemet til Tesla er bare en feilmelding og ikke sirene når du kjører uten sensor :)
Fikk 2 andre tilbud på denne pakken, begge en god del dyrere en hos Lade dekkservice.

http://www.ozracing.com/car_wheels_var/OZ%20Racing/25183/RACING/SUPERTURISMO%20LM/25498.aspx

Ser at en har kjøpt disse i usa:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13161-Pics-Model-S-w-Lightweight-Aftermarket-Wheels/page2

Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Johnny

Sitat fra: JohanH på torsdag 05. september 2013, klokken 19:16
(mtp. det at noen i USA opplev ekstrem slitasje helt på innsiden av bakdekk).

Hvor "kalvbeint" ser bilen din ut bak? Kikket litt på ramma de har utstilt i Bergen, og selv om jeg forstår at det ikke kan sammenlignes, så var det veldig tydelig der!
TMS og eGolf.

Stellar

Sitat fra: Johnny på torsdag 05. september 2013, klokken 19:56
Sitat fra: JohanH på torsdag 05. september 2013, klokken 19:16
(mtp. det at noen i USA opplev ekstrem slitasje helt på innsiden av bakdekk).

Hvor "kalvbeint" ser bilen din ut bak? Kikket litt på ramma de har utstilt i Bergen, og selv om jeg forstår at det ikke kan sammenlignes, så var det veldig tydelig der!

Det understellet er transportskadet i tillegg, hvis du ser under, står det på en palle.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

JohanH


Sitat fra: Johnny på torsdag 05. september 2013, klokken 19:56
Sitat fra: JohanH på torsdag 05. september 2013, klokken 19:16
(mtp. det at noen i USA opplev ekstrem slitasje helt på innsiden av bakdekk).

Hvor "kalvbeint" ser bilen din ut bak? Kikket litt på ramma de har utstilt i Bergen, og selv om jeg forstår at det ikke kan sammenlignes, så var det veldig tydelig der!

Prøvde ta et bilde men det ble lite informativt. Jeg klarer ikke å vurdere vinkel, men det er en definitivt synlig vinkel hvor dekket lener utover (nedre del lengre ut enn øvre) sett bakfra. Det er tidligere angitt at det skal være -1,9-2,0 grader (negativ) camber. Det tror jeg stemmer ut fra hvordan det ser ut visuelt.

Jeg målte mønterdybe med 190 kn kjørt. Det var faktiskt typisk 8,5-8,7 mm overallt foruten innside bak hvor det var 8,3 respektive 8,4 mm. Skal følge dette nøye, og rotere dekk mellom 500-700 km kjørt.

Johnny

Blir bakdekkene ødelagt på denne måten er det sikkert like greit å begrense destruksjonen til et par. Her blir det det den sesongvise roteringen som kommer til å gjelde.

At bilen har denne "Petter Solberg" dimensjonen over seg er jeg ikke begeistret for, men vi får se hvor stort problemet egentlig blir.

Kansje amerikanerene med opplevd ekstrem slitasje, har kjørt mye med baksetet fullt av akkurat amerikanere. ;)
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA