Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

thoberre

Fikk pris på dekktrykkssensorer på 675 NOK ink mva fra 3. part. Ingen som har fått noen indikasjoner fra Tesla hva de vil ta? Kan forøvrig forhandle frem bedre priser inn fra Tech ved større bestillinger, så om dt er mange som skal ha kan vi sende avgårde en mail.

Jeg lander i alle fall på 19" Rial Lugano med Hakka R2 og dekktrykkssensorer, en totalpris ferdig lagt på på kr 20.700,-

Synes de er penere enn de orginale - så da er jeg i alle fall happy. Da håper jeg ikke Tesla tar så mye for å programmere dem (satser egentlig på at dette kan gjøres av alle med verktøy).


--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

FThorsen

Sitat fra: thoberre på tirsdag 13. august 2013, klokken 15:41
Fikk pris på dekktrykkssensorer på 675 NOK ink mva fra 3. part. Ingen som har fått noen indikasjoner fra Tesla hva de vil ta? Kan forøvrig forhandle frem bedre priser inn fra Tech ved større bestillinger, så om dt er mange som skal ha kan vi sende avgårde en mail.

Jeg lander i alle fall på 19" Rial Lugano med Hakka R2 og dekktrykkssensorer, en totalpris ferdig lagt på på kr 20.700,-

Synes de er penere enn de orginale - så da er jeg i alle fall happy. Da håper jeg ikke Tesla tar så mye for å programmere dem (satser egentlig på at dette kan gjøres av alle med verktøy).

De Rial Lugano felgene tror jeg også blir finest på min hvite TMS med bla mørke/sota vinduer. Men dæven a thoberre - du bor jo i Bærum du også jo!!! Arrrgh!!!  :o  :P
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

ELbilist1

Fikk pris fra Vianor, på kun dekk. Lagt over på originalfelgene.
R2, 245-45-19
11.712,- Ferdig montert.
Så får jeg vurdere kjøp av nye felger til våren.

Er dette en bra pris??
:) Ren nytelse, hvær dag!

Øyvind.h

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 13. august 2013, klokken 15:59
Sitat fra: thoberre på tirsdag 13. august 2013, klokken 15:41
Fikk pris på dekktrykkssensorer på 675 NOK ink mva fra 3. part. Ingen som har fått noen indikasjoner fra Tesla hva de vil ta? Kan forøvrig forhandle frem bedre priser inn fra Tech ved større bestillinger, så om dt er mange som skal ha kan vi sende avgårde en mail.

Jeg lander i alle fall på 19" Rial Lugano med Hakka R2 og dekktrykkssensorer, en totalpris ferdig lagt på på kr 20.700,-

Synes de er penere enn de orginale - så da er jeg i alle fall happy. Da håper jeg ikke Tesla tar så mye for å programmere dem (satser egentlig på at dette kan gjøres av alle med verktøy).

De Rial Lugano felgene tror jeg også blir finest på min hvite TMS med bla mørke/sota vinduer. Men dæven a thoberre - du bor jo i Bærum du også jo!!! Arrrgh!!!  :o  :P
Neinei. De blir helt klart finest på min grå!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

glaserud

Sitat fra: thoberre på tirsdag 13. august 2013, klokken 15:41
Fikk pris på dekktrykkssensorer på 675 NOK ink mva fra 3. part.

Det er for 4? I så fall så er jo det svært rimelig.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Øyvind.h

Sitat fra: thoberre på tirsdag 13. august 2013, klokken 15:41
Jeg lander i alle fall på 19" Rial Lugano med Hakka R2 og dekktrykkssensorer, en totalpris ferdig lagt på på kr 20.700,-
Bestiller du felger og dekk fra ett sted da, og har fått pris på omlegging i Norge? Lander på ca 21.500 selv for Rial Lugano, ett sett Nokian Hakka R2, dekktrykksensorer og bolter. Men Hakka skal på de originale felgene, og Goodyear dekkene skal over på Rial felgene :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ebbrey

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 13. august 2013, klokken 08:41
Rial Lugano kommer såvidt jeg ser bare med innpress opptil ET32, så jeg antar det er dette de kjører med i USA de som har kjøpt Rial felgene?

Ser prisen ender på drøyt 6700,- i Tyskland inkl. frakt. Neste spørsmål blir da hva Nokian R2 koster løst? Ender vel fort på 21-22.000,- komplett for Rial felgene med Nokian R2 og dekktrykksensorer. Ikke så mye rimeligere enn å handle hos Tesla, men da får jeg i det minste felgene jeg vil ha :)

Ja, dette er de felgene han som først på TMC fant løsningen. Hele oppskriften hans er her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/11271-19-quot-Turbine-Wheel-Solution/page6 med bilder på andre sider i samme tråd.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

thoberre

Sitat fra: glaserud på tirsdag 13. august 2013, klokken 16:22
Sitat fra: thoberre på tirsdag 13. august 2013, klokken 15:41
Fikk pris på dekktrykkssensorer på 675 NOK ink mva fra 3. part.

Det er for 4? I så fall så er jo det svært rimelig.

Nei, det var pr stk.  :-\
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

tjobben

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 11. august 2013, klokken 19:50
Sitat fra: JohanH på søndag 11. august 2013, klokken 16:56
Av den grunn har jeg tenkt å gjøre følgende:
- Kjøper ikke vinterdekk/hjulpakke fra Tesla
- Kjører bilen i kanskje 2 mndr. på Goodyear RSA dekkene slik at jeg får gjort meg opp en egen mening om disse er bra eller ikke
- Da det er tid for vinterdekk går jeg til en lokal dekkforhandler og kjøper 4 st Nokian Hakka R2 piggfrie. Får dem til å avmontere RSA dekkene fra felgene og sette på vinterdekkene. Lufttrykksensorene sitter på felgen og blir sittende, dermed ikke behov for noen reprogrammering av disse.
- Nå har jeg 5-6 mndr. på meg og tenke på hvilken hjul og hvilken dekk jeg vil ha til neste sommersesong. Om jeg likte Goodyear RSA dekkene kan jeg se på 19" felger som de ville passet på, inklusive de nye alternativene fra Tesla. Jeg kan også se på 20" og 21".
Skal gjøre akkurat det samme tenker jeg. Nokian pakken er for dyr, og jeg vil ikke ha enda et sett av de 19" felgene. Synes 21" blir for stort, men 20" kan være en gylden middelvei. Å legge på hakka r2 på de originale felgene med sensor montert bør vel gå greit. Hva jeg skal gjøre med Goodyear dekkene om jeg går for 20" har jeg dog ikke tenkt på :) Driftedekk?

Eg au :)
Selv om JohanH endret strategi i siste liten, da.
Men i løpet av en laaaang vinter tenker jeg det dukker opp ok løsninger. Synes også 21" er i største laget, og kunne godt tenkt meg 20".

Husker en gang for lenge lenge siden da 17" felg var fett :o
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Ron

Har fulgt diskusjonen rundt felger og dekk, har en TMS Pearl White på vei (ila september).
Første valget er ikke å ha 8 like felger, men utefra utvalget har det ikke vært mye å velge mellom. Tesla US oppgraderte sin hjemmeside sist uke og la ut flere alternative  felger i 19".
Uvisst om når /om disse kommer i Norge, så for min del er jeg vel der at jeg ikke bestiller komplette vinterhjul, men kjøper Hakka R2 og legger disse på 19" som følger med.
Har sett på Rial Lugado alternativet som felg til sommerdekkene. Hva om de av oss som ønsker disse å tar en kollektiv forespørsel til den tyske leverandøren?
Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

Øyvind.h

Rial Lugano er fine de :) Har allerede sendt forespørsel til Tunershop i Tyskland for å høre om de kan fire noe på prisen om vi bestiller flere sett. De leverer også korrekte muttere, og jeg har spurt om de kan skaffe hakka r2 også. Gir beskjed når jeg hører noe.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

PeGe

Sitat fra: ELbilist1 på tirsdag 13. august 2013, klokken 16:21
Fikk pris fra Vianor, på kun dekk. Lagt over på originalfelgene.
R2, 245-45-19
11.712,- Ferdig montert.
Så får jeg vurdere kjøp av nye felger til våren.

Er dette en bra pris??

Syntes dette var veldig billig. På nett står det 14344,- for montert på bil. Hva er grunnen til at du fikk det så rimelig?

Er det forresten noen som har fått bekreftet at kjøp av Rial Lugano, separate dekk og trykksensorer er "godkjent" av Tesla? En annen ting jeg lurer på er om trykksensorer går som elektriske artikler og dermed er tollfritt?
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

Ron

Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

Li-Ion

Noe nytt rundt CYCLONE felgen som tilbys i US shoppen? Denne må vel bli tilgjengelig for EU også vel....?
Teslaeier siden 2013 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA