Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Kenneth Waal

Poster det jeg fikk av HRE.
Synes de har veldig mye tøffe felger, var selv på utkikk etter pris på P40SC , men det blir litt dyrt for å si det mildt. Poster nå det jeg fikk selv om prisene er stive.

For bestilling ta kontakt med: alexs@hrewheels.com



Thank you for your inquiry.  All of our wheels are forged and custom built to order. We can manufacture any size for a perfect fitment on every car. You can choose your wheel model and color and we make your personal set of wheels in ca. 4 weeks.

For the Tesla S we do usually 9x20 ET25 front and 10x20 ET40 rear. As tires we recommend the Pirelli P Zero in 245-40-20 and 275-35-20, which we can offer you with our wheels for 200 € each - export price without VAT.

Our standard wheel and tire recommendations are bolt on fitments, in line with the fenders without any issues or making modifications to the car necessary.

Our wheels come with a lifetime warranty on structure nd a 2-year warranty on the finish. They are compatible with the OEM center caps, wheel bolts and tire pressure sensors.

For your car you can choose any of the following wheels. Attached are some pictures of the P40SC on the Tesla S.

All prices are net prices per wheel. VAT is not included. Shipping within Europe is free.

Included in the base price are all of our inhouse powdercoat finishes. You can choose from: Gloss (Silver, Charcoal, Black, Red, White, Bronze, Gold), Satin Matte (Silver, Charcoal, Black, Red, White, Bronze, Gold) or Textured Matte (Charcoal, Black).

Besides these standard finishes we also offer a variety of custom options to individualize your wheels, like our brushed finishes for example, which are very popular right now.




Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Øyvind.h

Noen som kjenner til nettbutikker for felger i Tyskland?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

laumb

70'250kr for de jeg vil ha, med dekk.... Jaja, tar dobbelt sett jeg!

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Kenneth Waal

Sitat fra: laumb på mandag 12. august 2013, klokken 18:53
70'250kr for de jeg vil ha, med dekk.... Jaja, tar dobbelt sett jeg!

Hehe , ja det var helt sinnsyke priser. Trur nok jeg bare skal glemme de felgene.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Høgis

Sitat fra: ebbrey på mandag 12. august 2013, klokken 19:51
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 12. august 2013, klokken 18:31
Noen som kjenner til nettbutikker for felger i Tyskland?

Her er en side jeg har kikket på https://www.reifentiefpreis24.de/products_new_alu.php?suche=felge&zoll=19&lochkreis=5x120.00&hersteller=RIAL
Ser du har søkt på boltsirkel 5x120.  Vet du om det er riktig? Lurer også på innpress og bolt dim.
Jeg har et nesten ubrukt sett med Breyton GTS i 20' ET35 (8,5 og 10') med Hakka R 255/35-20.
som jeg ikke solgte med den forrige bilen. Tenkte kanskje jeg kunne få brukt de eller evt. dekkene.
Men etter det jeg har sett på Alnabru så ser boltene tykkere ut enn de som satt på min BMW 6-serie.
evt selger jeg settet nærmere vinteren. Tror felgene hadde blitt fine på Tesla'n.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

ebbrey

#966
Sitat fra: Høgis på mandag 12. august 2013, klokken 23:36
Sitat fra: ebbrey på mandag 12. august 2013, klokken 19:51
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 12. august 2013, klokken 18:31
Noen som kjenner til nettbutikker for felger i Tyskland?

Her er en side jeg har kikket på https://www.reifentiefpreis24.de/products_new_alu.php?suche=felge&zoll=19&lochkreis=5x120.00&hersteller=RIAL
Ser du har søkt på boltsirkel 5x120.  Vet du om det er riktig? Lurer også på innpress og bolt dim.
Jeg har et nesten ubrukt sett med Breyton GTS i 20' ET35 (8,5 og 10') med Hakka R 255/35-20.
som jeg ikke solgte med den forrige bilen. Tenkte kanskje jeg kunne få brukt de eller evt. dekkene.
Men etter det jeg har sett på Alnabru så ser boltene tykkere ut enn de som satt på min BMW 6-serie.
evt selger jeg settet nærmere vinteren. Tror felgene hadde blitt fine på Tesla'n.

Innpress er 40. Ja det er 5x120. Bolt dim er M14x1.5 (hub centric og 64mm bore)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

ArneS

Er det rett frem å bytte fra f.eks. sommerhjul til vinterhjul selv? Tenker da på om det kreves spesiell kalibrering/innstilling av sensor som kun Tesla Service Senter kan gjør.

En annen ting - har sinnsykt lyst å teste akselerasjonen når jeg får bilen, men er det lurt å gjør det før dekkene er innkjørt?
P85+ Signature (solgt)
P85DL

ebbrey

#968
Sitat fra: ArneS på mandag 12. august 2013, klokken 23:47
Er det rett frem å bytte fra f.eks. sommerhjul til vinterhjul selv? Tenker da på om det kreves spesiell kalibrering/innstilling av sensor som kun Tesla Service Senter kan gjør.

En annen ting - har sinnsykt lyst å teste akselerasjonen når jeg får bilen, men er det lurt å gjør det før dekkene er innkjørt?

Av det jeg har lest på TMC om det første spørsmålet, så trenger du å gjøre dette første gangen slik at bilen kjenner igjen sensorene. Men etter det er det bare å bytte sommer/vinter selv også kjenner bilen dem igjen.

Innkjøring av dekk: http://www.dinside.no/905807/ikke-kjor-over-80-km-t-med-nye-dekk fant noe rask. (har ikke lest det selv enda)

Fra Nokian:

Skal dekkene kjøres inn?
Etter monteringen anbefales det en innkjøring på ca. 500 km. Unngå derfor kraftig akselerasjon, bremsing og kurvekjøring i begynnelsen. I innkjøringstiden tørker dekkoljen som er brukt mellom dekket og felgen ved monteringen, og ved bruk sitter dekket godt i forhold til felgen. For piggdekk sikrer en rolig innkjøring både at piggene fester seg til dekkene og at piggenes utstikk blir jevne. Husk etterstramming av bolter/muttere etter ca. 200 kilometers kjøring.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

ArneS

Takk skal du ha Ebbrey.
Får prøve å være litt tålmodig da og ta et par langturer før jeg inviterer venner og kollegaer  ;)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

ebbrey

#970
Sitat fra: ArneS på mandag 12. august 2013, klokken 23:59
Takk skal du ha Ebbrey.
Får prøve å være litt tålmodig da og ta et par langturer før jeg inviterer venner og kollegaer  ;)

Hehe, det blir ikke lett.. :) Men 50 mil er ikke mye. Når man har ventet så lenge på bil kjører man det første kvelden!!

Edit: Sjekket litt rundt TPMS sensorene. Virker som de bare kan ha 4 dekk lagret om gangen. Enten en tur innom service senter for reprogrammering, eller kjøpe den hånholdte programmereren av tesla for 12.000,-

Du kan rotere dekk uten å måtte reprogrammere, selv om bilen vet hvilken sensor som sitter på hvilket hjul har Tesla valgt å ikke gi denne infoen videre, bare om et av dekkene har feil lufttrykk eller ikke. Kan være de endrer dette med SW senere.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

D.O

Ønsker meg en slider på skjermen med "tpms on-off" har aldri hatt behov for dette uansett.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ebbrey

Sitat fra: D.O på tirsdag 13. august 2013, klokken 00:32
Ønsker meg en slider på skjermen med "tpms on-off" har aldri hatt behov for dette uansett.

Ja, flere som bytter til vinterdekk ser jeg som ønsker denne funksjonen.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Øyvind.h

Sitat fra: ebbrey på mandag 12. august 2013, klokken 19:51
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 12. august 2013, klokken 18:31
Noen som kjenner til nettbutikker for felger i Tyskland?

Her er en side jeg har kikket på https://www.reifentiefpreis24.de/products_new_alu.php?suche=felge&zoll=19&lochkreis=5x120.00&hersteller=RIAL
Hei. Takk for tipset! Satser på å bestille fra Tyskland av div årsaker.

Men jeg sendte dem en e-post i går og spurte om de kunne levere felger til Tesla Model S. Fikk svar i dag: "Tesla Model S, was ist das für ein Auto?"
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Stig O

#974
Sitat fra: Høgis på mandag 12. august 2013, klokken 23:36
Sitat fra: ebbrey på mandag 12. august 2013, klokken 19:51
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 12. august 2013, klokken 18:31
Noen som kjenner til nettbutikker for felger i Tyskland?

Her er en side jeg har kikket på https://www.reifentiefpreis24.de/products_new_alu.php?suche=felge&zoll=19&lochkreis=5x120.00&hersteller=RIAL
Ser du har søkt på boltsirkel 5x120.  Vet du om det er riktig? Lurer også på innpress og bolt dim.
Jeg har et nesten ubrukt sett med Breyton GTS i 20' ET35 (8,5 og 10') med Hakka R 255/35-20.
som jeg ikke solgte med den forrige bilen. Tenkte kanskje jeg kunne få brukt de eller evt. dekkene.
Men etter det jeg har sett på Alnabru så ser boltene tykkere ut enn de som satt på min BMW 6-serie.
evt selger jeg settet nærmere vinteren. Tror felgene hadde blitt fine på Tesla'n.

Det er ikke bolter,men muttre på Teslaen. De er som du sier veldig store, så jeg tror ikke de passer på uorginale felger. Dette tror jeg ikke mange tenker på, og som vil få seg en overaskelse når de uorginale felgene skal legges på. Man må derfor kjøpe muttre(14x1.5) som passer til felgene.Har selv kjøpt to uorginale sett. Breyton felgene kan du bruke med innpress ET35, men bakhjulene dine har vel et annet innpress, og 10" får du kanskje heller ikke godkjent. Tror selv jeg ville ha brukt de. Lenge til EU godkjenning!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA