Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. august 2013, klokken 22:00
Sitat fra: kimlillebo på søndag 11. august 2013, klokken 19:14
Etter flere runder med meg selv så ender jeg opp med å kjøpe haka r2 sammen med bilen. Jeg har 21" grey på sommer og kommer da til å velge 19" standard tesla felger på vinterdekkene.

Ja, enig i at prisen er litt stiv, men greit å få alt på en plass også med tanke på eventuelle sensor / garanti tull i etterkant.

K.

Jeg gjør akkurat det samme. Orker ikke å stresse med uoriginale felger og sensorer for evt. å spare noen få kroner. Dessuten synes jeg standard 19" er ganske pene.
Da er vi tre. Synes også 19" er ganske så stilig egentlig. Alternativet ville være Pirelli, for så skifte over til Hakka R2 så snart som mulig.

PS, hvor er det jeg har gått glipp av info'en om priser på Hakka R2 fra Tesla?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

kimlillebo

Sitat fra: Oreo på mandag 12. august 2013, klokken 09:31
Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. august 2013, klokken 22:00
Sitat fra: kimlillebo på søndag 11. august 2013, klokken 19:14
Etter flere runder med meg selv så ender jeg opp med å kjøpe haka r2 sammen med bilen. Jeg har 21" grey på sommer og kommer da til å velge 19" standard tesla felger på vinterdekkene.

Ja, enig i at prisen er litt stiv, men greit å få alt på en plass også med tanke på eventuelle sensor / garanti tull i etterkant.

K.

Jeg gjør akkurat det samme. Orker ikke å stresse med uoriginale felger og sensorer for evt. å spare noen få kroner. Dessuten synes jeg standard 19" er ganske pene.
Da er vi tre. Synes også 19" er ganske så stilig egentlig. Alternativet ville være Pirelli, for så skifte over til Hakka R2 så snart som mulig.

PS, hvor er det jeg har gått glipp av info'en om priser på Hakka R2 fra Tesla?
Du finner den blant annet her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8069.msg106492.html#msg106492

og på side 60 i denne tråden også mener jeg det er nevnt.

Det kommer altså fra folk som har fått leveringstelefon med priser :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

glaserud

Sitat fra: Høgis på søndag 11. august 2013, klokken 23:28
Har god erfaring fra Hakka R i 255/40-20 piggfritt.

Finnes de i den dimensjonen? Fant de ikke hos Nokian eller noen av forhandlerne.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

petersv

Sitat fra: Oreo på mandag 12. august 2013, klokken 09:31
Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. august 2013, klokken 22:00
Sitat fra: kimlillebo på søndag 11. august 2013, klokken 19:14
Etter flere runder med meg selv så ender jeg opp med å kjøpe haka r2 sammen med bilen. Jeg har 21" grey på sommer og kommer da til å velge 19" standard tesla felger på vinterdekkene.

Ja, enig i at prisen er litt stiv, men greit å få alt på en plass også med tanke på eventuelle sensor / garanti tull i etterkant.

K.

Jeg gjør akkurat det samme. Orker ikke å stresse med uoriginale felger og sensorer for evt. å spare noen få kroner. Dessuten synes jeg standard 19" er ganske pene.
Da er vi tre. Synes også 19" er ganske så stilig egentlig. Alternativet ville være Pirelli, for så skifte over til Hakka R2 så snart som mulig.

PS, hvor er det jeg har gått glipp av info'en om priser på Hakka R2 fra Tesla?

Priggfritt er 300 kr billgere enn pigg (fra Tesla.)

teslaslaven

Jeg går for originale 19" med piggdekk.

fonberg

Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å kjøpe originalfelger med sensorer UTEN dekk. Hvis det er andre som er interessert i dette så kan vi vel øve trykk på Tesla med dette ønsket?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Cronos

Blir helt forvirret av dekk og felger. Skjønner veldig lite.
Men er DETTE mulig? :
Å kjøpe egne Nokian Hakka R2 (piggfrie) og legge de på de originale 19" hjulene som følger med bilen?
(Altså bytte dekk for hver sesong, men bruke de samme felgene gjennom hele året).










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



TesLars

Sitat fra: Cronos på mandag 12. august 2013, klokken 12:36
Blir helt forvirret av dekk og felger. Skjønner veldig lite.
Men er DETTE mulig? :
Å kjøpe egne Nokian Hakka R2 (piggfrie) og legge de på de originale 19" hjulene som følger med bilen?
(Altså bytte dekk for hver sesong, men bruke de samme felgene gjennom hele året).

Ja.
Oslo
Black Model S

teslaslaven

Sitat fra: fonberg på mandag 12. august 2013, klokken 11:36
Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å kjøpe originalfelger med sensorer UTEN dekk. Hvis det er andre som er interessert i dette så kan vi vel øve trykk på Tesla med dette ønsket?

Pirellidekkene er så og si gratis. Dette har vært diskutert til det uendelige. Det har vært en dialog med Tesla som nå har gitt oss valget om Nokian R2 piggfri. Pirellidekkene kjøper de selvsagt inn i enorme kvanta. 15000 for originale 19" med dekktrykksensorer er billig sammenliknet med BMW/Audi/MB. Da er det bare å kaste Pirellidekkene om de ikke duger for deg.

fonberg

Sitat fra: hybridslaven på mandag 12. august 2013, klokken 12:46
Sitat fra: fonberg på mandag 12. august 2013, klokken 11:36
Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å kjøpe originalfelger med sensorer UTEN dekk. Hvis det er andre som er interessert i dette så kan vi vel øve trykk på Tesla med dette ønsket?

Pirellidekkene er så og si gratis. Dette har vært diskutert til det uendelige. Det har vært en dialog med Tesla som nå har gitt oss valget om Nokian R2 piggfri. Pirellidekkene kjøper de selvsagt inn i enorme kvanta. 15000 for originale 19" med dekktrykksensorer er billig sammenliknet med BMW/Audi/MB. Da er det bare å kaste Pirellidekkene om de ikke duger for deg.

Greit nok det, men det blir litt prinsippsak for meg - jeg gidder ikke kjøpe et hjulsett som har dekk jeg vet jeg ikke kommer til å stole på gjennom en norsk vinter, selv om det er billig. Denne bruk og kast-mentaliteten går på tvers av elbil som miljøtiltak. Derfor ville ikke felg med sensor uten dekk behøve å være mye rimeligere enn felg med sensor og Pirelli for at jeg fant førstnevnte løsning interessant.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

FThorsen

Sitat fra: hybridslaven på mandag 12. august 2013, klokken 12:46
[Pirellidekkene er så og si gratis. Dette har vært diskutert til det uendelige. Det har vært en dialog med Tesla som nå har gitt oss valget om Nokian R2 piggfri. Pirellidekkene kjøper de selvsagt inn i enorme kvanta. 15000 for originale 19" med dekktrykksensorer er billig sammenliknet med BMW/Audi/MB. Da er det bare å kaste Pirellidekkene om de ikke duger for deg.

Har Hakka R2 dekkene blitt bekreftet nå? Trodde det bare var Hakka R dekkene som Tesla kunne tilby?
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

EvenSteven

Sitat fra: hybridslaven på mandag 12. august 2013, klokken 12:46
Sitat fra: fonberg på mandag 12. august 2013, klokken 11:36
Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å kjøpe originalfelger med sensorer UTEN dekk. Hvis det er andre som er interessert i dette så kan vi vel øve trykk på Tesla med dette ønsket?

Pirellidekkene er så og si gratis. Dette har vært diskutert til det uendelige. Det har vært en dialog med Tesla som nå har gitt oss valget om Nokian R2 piggfri. Pirellidekkene kjøper de selvsagt inn i enorme kvanta. 15000 for originale 19" med dekktrykksensorer er billig sammenliknet med BMW/Audi/MB. Da er det bare å kaste Pirellidekkene om de ikke duger for deg.

Dette er faktisk et godt poeng. Vi snakker jo om en bil i det såkalte premium segmentet. 19" original BMW felg i 235 med gode dekk ( conti, nokian etc.) må man fort betale 30 - 35 tusen for.
Og regner vel med at Tesla felgene også er av god kvalitet... Forhåpentligvis.

Har sjekket mange alternativer og løsninger. Men koker vel ned til at 4 felger med Nokian R2 for 23 000,- ikke er så ille likevel. Med tanke på at sensorene alene også utgjør ca. 3000,- ..
En 2-3 tusen lapper er det nok mulig å spare om man mikser og trikser litt, men dette tror jeg rett og slett ikke at jeg gidder.
550 tusen eller 553 tusen for bilen inkl. vinterdekk blir ikke store avviket "in the big picture".

Regnet om i øl derimot ( 100 halvlitere).. Blir det noe større forskjell.   8)

   
Tesla S P85+ sølv

Foleson

Kjøpe med Pirelli, og funker ikke dette så er det bare å slå av traction kontrollen, ta noen burnouts og skifte til Hakka R2.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

teslaz

Sitat fra: Foleson på mandag 12. august 2013, klokken 15:42
Kjøpe med Pirelli, og funker ikke dette så er det bare å slå av traction kontrollen, ta noen burnouts og skifte til Hakka R2.
Dette var fornuftig skrevet...  >:(
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

RunarBT

Sitat fra: teslaz på mandag 12. august 2013, klokken 16:05
Sitat fra: Foleson på mandag 12. august 2013, klokken 15:42
Kjøpe med Pirelli, og funker ikke dette så er det bare å slå av traction kontrollen, ta noen burnouts og skifte til Hakka R2.
Dette var fornuftig skrevet...  >:(

Synes det var ei smart løysing eg.;-) ville ikkje gjort det med dekk eg skal ha ei stund, men kunne vert gøy å teste likevel!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA