Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Yagi

Har snakket med megahjul.com i dag. De sier at de kommer til å tilby identiske eller kompatible ettermarkedssensorer for TPMS.   :)
Fikk også inntrykk av at de kommer til å fokusere på Model S fremover.  (ser at de allerede bruker bilde av Model S med en av sine felger på sin forside. (bilde nr 2)).
Som de også skriver på sin hjemmeside, skal de åpne VIP avdeling for SUV-segmentet i Oslo første uken i oktober. Her skriver de spesielt at dette senteret vil henvende seg mot Tesla Model S og X i tillegg til SUV generelt.  8)

Sånt liker vi!
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

ebbrey

Sitat fra: Yagi på torsdag 08. august 2013, klokken 21:52
Har snakket med megahjul.com i dag. De sier at de kommer til å tilby identiske eller kompatible ettermarkedssensorer for TPMS.   :)
Fikk også inntrykk av at de kommer til å fokusere på Model S fremover.  (ser at de allerede bruker bilde av Model S med en av sine felger på sin forside. (bilde nr 2)).
Som de også skriver på sin hjemmeside, skal de åpne VIP avdeling for SUV-segmentet i Oslo første uken i oktober. Her skriver de spesielt at dette senteret vil henvende seg mot Tesla Model S og X i tillegg til SUV generelt.  8)

Sånt liker vi!

Se her ja :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Li-Ion

Sitat fra: Yagi på torsdag 08. august 2013, klokken 21:52
Har snakket med megahjul.com i dag. De sier at de kommer til å tilby identiske eller kompatible ettermarkedssensorer for TPMS.   :)
Fikk også inntrykk av at de kommer til å fokusere på Model S fremover.  (ser at de allerede bruker bilde av Model S med en av sine felger på sin forside. (bilde nr 2)).
Som de også skriver på sin hjemmeside, skal de åpne VIP avdeling for SUV-segmentet i Oslo første uken i oktober. Her skriver de spesielt at dette senteret vil henvende seg mot Tesla Model S og X i tillegg til SUV generelt.  8)

Sånt liker vi!

Disse var jo utrolig flotte. Faktisk bedre enn de originale 21" etter min mening...
Teslaeier siden 2013 :)

Yagi

Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 08. august 2013, klokken 21:57
Disse var jo utrolig flotte. Faktisk bedre enn de originale 21" etter min mening...
Helt enig. Jeg droppet vinterhjul fra Tesla. Det er så utrolig mange bedre alternativer der ute. Spesielt dersom dette styret med TPMS nå løser seg. Og hvorfor skal man kjøre med de samme felgene som alle andre?  ;)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Li-Ion

Sitat fra: Yagi på torsdag 08. august 2013, klokken 22:01
Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 08. august 2013, klokken 21:57
Disse var jo utrolig flotte. Faktisk bedre enn de originale 21" etter min mening...
Helt enig. Jeg droppet vinterhjul fra Tesla. Det er så utrolig mange bedre alternativer der ute. Spesielt dersom dette styret med TPMS nå løser seg. Og hvorfor skal man kjøre med de samme felgene som alle andre?  ;)

Copy that...!  8)
Teslaeier siden 2013 :)

ebbrey

Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 08. august 2013, klokken 21:57
Sitat fra: Yagi på torsdag 08. august 2013, klokken 21:52
Har snakket med megahjul.com i dag. De sier at de kommer til å tilby identiske eller kompatible ettermarkedssensorer for TPMS.   :)
Fikk også inntrykk av at de kommer til å fokusere på Model S fremover.  (ser at de allerede bruker bilde av Model S med en av sine felger på sin forside. (bilde nr 2)).
Som de også skriver på sin hjemmeside, skal de åpne VIP avdeling for SUV-segmentet i Oslo første uken i oktober. Her skriver de spesielt at dette senteret vil henvende seg mot Tesla Model S og X i tillegg til SUV generelt.  8)

Sånt liker vi!

Disse var jo utrolig flotte. Faktisk bedre enn de originale 21" etter min mening...

Så det bilde selv, er vel nærmere 21" som vises på bilde, men de var kule. Skal bli kjekt å se hva de kommer med nærmeste tiden.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

RSandven

Syns også de fra Megahjul var veldig fine (så ikke ut som de hadde 21" ebbrey). Kan ikke ha 5-eika på den bilen, blir for nakent. Så de hadde bra tilbud på R2, selv om det var uten moms da.
Håper jeg nesten får bilen såpass seint at vinterhjula blir standard. De kan jo IKKE levere den ut med sommerdekk hvis det er snø...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

EvenSteven

Jeg hadde rial lugano med conti dekk på Hondaen jeg solgte før ferien. Meget bra felger til en overkommelig pris. Ser bra ut og ekstremt enkle å holde rene.
Så disse skal sjekkes. Ace felgene er også fete.

Men noen som har fått noe info vedr. Sentrering?
Tok en runde med et par felg leverandører på forsommeren, men begge jeg pratet med var usikre da navet på tesla har såpass smal dua... ergo tykke sentreringsringer.
Tesla S P85+ sølv

FThorsen

Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

ebbrey

Sitat fra: fthorsen på torsdag 08. august 2013, klokken 22:13
Slike dekk på Teslaen må jo være drømmen!
http://www.tv2.no/underholdning/broom/dekkogfelg/slik-skal-dekkstoeyen-bli-borte-4100293.html

Dette blir vel kun for sommerdekk serien deres, og er ikke til salgs enda, men kanskje ved første utskiftelse :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

AttackOfTheMac

De kan da i det miste slenge med Cyclone flegene for den prisen.
Kjell Arne Wold skal få kose seg med oss fremover :D

Øyvind.h

#866
Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 08. august 2013, klokken 22:16
De kan da i det miste slenge med Cyclone flegene for den prisen.
Kjell Arne Wold skal få kose seg med oss fremover :D
+1.
Blir sikkert et tillegg så vi nærmer oss 30k for cyclone med Nokian EKS MVA.... Og nå har de justert opp 21" til å representere et pristillegg på 27.100,-.... Altså +/- 7000,- dyrere per felg enn 19" standardfelger...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Li-Ion

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2013, klokken 22:22
Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 08. august 2013, klokken 22:16
De kan da i det miste slenge med Cyclone flegene for den prisen.
Kjell Arne Wold skal få kose seg med oss fremover :D
+1.
Blir sikkert et tillegg så vi nærmer oss 30k for cyclone med Nokian EKS MVA.... Og nå har de justert opp 21" til å representere et pristillegg på nesten 28.000,-.... Altså 7000,- dyrere per felg enn 19" standardfelger...

Ikke glem at disse gutta har gått samme skole som Apple-folkene. De vet hvordan de skal skape etterspørsel, lengsel, putte kundene på pinebenken mens de venter på siste utgave - OG TA GODT BETALT FOR DET. Første skuddet er nesten gratis...men så skrur de til... :-D 
Teslaeier siden 2013 :)

ebbrey

#868
Sitat fra: Elektriske_Jan på torsdag 08. august 2013, klokken 23:01
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2013, klokken 22:22
Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 08. august 2013, klokken 22:16
De kan da i det miste slenge med Cyclone flegene for den prisen.
Kjell Arne Wold skal få kose seg med oss fremover :D
+1.
Blir sikkert et tillegg så vi nærmer oss 30k for cyclone med Nokian EKS MVA.... Og nå har de justert opp 21" til å representere et pristillegg på nesten 28.000,-.... Altså 7000,- dyrere per felg enn 19" standardfelger...

Ikke glem at disse gutta har gått samme skole som Apple-folkene. De vet hvordan de skal skape etterspørsel, lengsel, putte kundene på pinebenken mens de venter på siste utgave - OG TA GODT BETALT FOR DET. Første skuddet er nesten gratis...men så skrur de til... :-D

Greit måte å øke inntjeningen på det om man har monopol på noe. Men ville ikke betalt 10.000 for mobilen min i en eller annen pakke med billader, når jeg får begge deler løst på komplett for 5.000. Så enten får de ha bedre produkter til høyere pris, eller hvertfall matche konkurrentene.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Balrog

Jeg tror jeg ender opp med en liten Homer-løsning, dvs en bit svart tape over varsellampa for tpms og kjøre uten om prisinga blir for voldsom.

Jeg betaler heller norsk mva enn profitt til utenlandske selskaper hvis totalprisen er lik - any day. Så får jeg heller leve med beskyldningene om å være kommunist.

17350 får jeg som totalpris på 19" med R2 nokian inkl felger på hjemmesida til megahjul. Så tilkommer svart tape.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA