Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Cirion på torsdag 08. august 2013, klokken 09:33
Leser kommentar på testen:

SitatWill Alberts Jan 17, 2013
I have the PSS's on both of my 997 911 Turbos (1 cab 1 coupe).  Both cars are kept in a garage that is not climate controlled.  When I started driving my cab in the spring after the first winter, I noticed a "hum" around 85 MPH.  I started investigating with my local shop (TPC Racing in Maryland) and after checking the car and swapping wheels, we determined that the tires froze and thus changed the way the tire performs.  Both sets of tires performed the same after freezing.  So, if you are considering these tires, I suggest not allowing them to freeze if you live in a climate where you have an actual winter.  Other than that, they are great.
Viktig å være klar over at man ikke bør la slike dekk fryse... Må oppbevares i plussgrader og byttes når nattefrosten begynner.
Da er det vell fornuftig med 3 sett dekk. PSS om sommeren. Continentale dekk fra det er fare for nattefrost til en bør begynne med nordiske vinterdekk. Nordiske vinterdekk når sneen kommer. Continentale dekk når snøen forsvinner til faren for nattefrost er over. Husk å sjekke om dekkhotellet har oppvarmete gjesterom for sommerdekkene.  ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

glaserud

Aller best er det å ha garasje med utleiedel, hvor det å bytte dekk etter forholdene er en av oppgavene som inngår.

Heisann, Montebello! =)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Blikktralle

PSS er vel PS3.

"The U.S. market gets Michelin PSS as will the European market will get the same tires, but they will be called PS3 in Europe."

Oslo

glaserud

Om du går på michelin.no, velger dekk - personbil og "vis alle dekk", finner du både PS3 og PSS i lista som to forskjellige dekk.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Amper

PSS er IKKE PS3

PSS rule big time i denne sammenligningen...  :o  ::) ;D
P85D :o)

Nuvolari

Sitat fra: ArneS på torsdag 08. august 2013, klokken 15:07
Da har jeg fått leveringsdato. 28 august kl. 12 i Stavanger(!)  :D
Fikk ikke kjøpe ekstra UMC nå men der ville komme pris på den senere.
Trengte ikke bestemme Service pakken (kunne bestemme meg i etterkant).
Blå kontakt var std og jeg får en rød til 750,-
Fikk og bestille piggfri Hakkapeliita til 23.500,-

Gleder meg!!

Hakka r2 til 23.500,-! Litt dyrere enn jeg håpet på men det blir vel en slik pakke.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Nuvolari

Sitat fra: ArneS på torsdag 08. august 2013, klokken 15:07
Da har jeg fått leveringsdato. 28 august kl. 12 i Stavanger(!)  :D
Fikk ikke kjøpe ekstra UMC nå men der ville komme pris på den senere.
Trengte ikke bestemme Service pakken (kunne bestemme meg i etterkant).
Blå kontakt var std og jeg får en rød til 750,-
Fikk og bestille piggfri Hakkapeliita til 23.500,-

Gleder meg!!

Hakka r2 til 23.500,-! Litt dyrere enn jeg håpet på men det blir vel en slik pakke.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

sindrej

2k per pr dekk enn disse italienske greiene ..  ???  Hadde ikke gjort noe om det var billigere nei.

Muffinman

#818
Skulle vel bety at om man velger denne pakka betaler man en god tusenlapp mer pr dekk uten mva i forhold til å kjøpe på nett inkludert mva - om man trekker ut prisen for Pirelliene. Montering og avbalansering utenom.  De har vel lagt seg så høyt som mulig uten at det skal lønne seg å kjøpe løse felger hos dem (hvis det går an) og dekk utenom? Mener denne pakka absolutt burde havnet under 20K, eventuelt hatt nevnte pris med en av de nye 19" felgene.

Jeg kommer sannsynligvis til å minst slite ned et slik sett annethvert år, og i verste fall hvert år avhengig av hvordan slitasjen arter seg. Forhåpentligvis blir den ikke så ille hvis det stemmer at man tar hjulinnstilling før levering i Norge.

TesLars

Det var en stiv pris. Hadde forventet en pris på under 20K jeg og. Ettersom bilen min blir levert nærmere jul (estimert) så er jeg ganske avhengig av å ha vinterhjul ferdigmontert når jeg skal kjøre ut av butikken på Alnabru. Hakka er uansett bedre vinterdekk en Pirelli sine.
Oslo
Black Model S

EvenSteven

23500 var vel i overkant synes jeg.
Pirelli dekkene og R2 har jo nesten samme veil pris hos nettforhandlere av dekk.
Ca. 800,- pr. Dekk. = 3200
Så pakka burde ligget på rundt 18500

Her virker det som om Tesla Norge prøver å tjene seg en ekstra slant or. Bil da det vet at de fleste helst vil ha disse dekkene.
Ikkje bra!!
Tesla S P85+ sølv

Øyvind.h

"So you`re whining to the media? We`ll teach you a lesson..."  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Epleskreller

Stemmer det at valgene da er:
-pirelli vinterdekk: 15000,-
-Nokian Hakka R2: 23500,-
-Nokian Piggdekk: 23500,-?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2013, klokken 15:39
"So you`re whining to the media? We`ll teach you a lesson..."  ;D
Vi fikk i det minste bekreftet at R2 fungerer på bilen etter mye om og men. Kommer til å følge nøye med framover på hva som dukker opp av uoriginale alternativer. Er ikke spesielt interessert i å betale overpris for disse dekkene, spesielt ikke med de felgene som jeg ikke har særlig sans for.

Havebigfun

Kan hende det er problemer med å skaffe Hakka-dekk til alle TMS (3200) denne vinteren og man priser litt høyt for å fordele bestillingene på Pirelli og Hakka R.
Jeg tror ikke Tesla er instillt på kun å levere felgene heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA