Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

eclipse

Sitat fra: ohh på torsdag 01. august 2013, klokken 23:07
Sitat fra: eclipse på torsdag 01. august 2013, klokken 23:02
Sitat fra: ohh på torsdag 01. august 2013, klokken 17:40
Sitat fra: kjølholdt på torsdag 01. august 2013, klokken 17:32
Vedrørende bestilling av vinterdekk  jeg har ikke bestillt dette når jeg specet bilen . Er vvinterdekk noe jeg bestiller når jeg får 30 dagers telefonen.eller må jeg gjøre dette nå og ringe tesla. Har levering sept/okt
Gjøres når du får tlf


Hvilke spørsmål får vi når vi får telefon?
Om du vil ha:
- Vinterdekkpakken
- 400V/16A kabel

Om du har ordnet forsikring.
Om du har ordnet strøm for lading, eller om du vil ha elektriker hjem til deg.

Tja - det er hva jeg husker i farta.

Mener du om vi vil bestille den røde adapteren i tillegg til den blå?

Forsikring..., kan vi gjøre noe mer enn å forhøre oss (klargjøre en avtale), vi må jo ha reg nummer for å forsikre og det planlegger jeg å gjøre fra Service Senteret, ringe if og referere til Polise tilbudet og opplyse om reg nr slik at bilen er forsikret når jeg ruller ut døren
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

ohh

Sitat fra: eclipse på torsdag 01. august 2013, klokken 23:16
Sitat fra: ohh på torsdag 01. august 2013, klokken 23:07
Sitat fra: eclipse på torsdag 01. august 2013, klokken 23:02
Sitat fra: ohh på torsdag 01. august 2013, klokken 17:40
Sitat fra: kjølholdt på torsdag 01. august 2013, klokken 17:32
Vedrørende bestilling av vinterdekk  jeg har ikke bestillt dette når jeg specet bilen . Er vvinterdekk noe jeg bestiller når jeg får 30 dagers telefonen.eller må jeg gjøre dette nå og ringe tesla. Har levering sept/okt
Gjøres når du får tlf


Hvilke spørsmål får vi når vi får telefon?
Om du vil ha:
- Vinterdekkpakken
- 400V/16A kabel

Om du har ordnet forsikring.
Om du har ordnet strøm for lading, eller om du vil ha elektriker hjem til deg.

Tja - det er hva jeg husker i farta.

Mener du om vi vil bestille den røde adapteren i tillegg til den blå?

Forsikring..., kan vi gjøre noe mer enn å forhøre oss (klargjøre en avtale), vi må jo ha reg nummer for å forsikre og det planlegger jeg å gjøre fra Service Senteret, ringe if og referere til Polise tilbudet og opplyse om reg nr slik at bilen er forsikret når jeg ruller ut døren
Ja

Vedr forsikring, så sender forsikringsselskapet et forsikringsbevis til Tesla basert på Chassisnr ditt. Du rapporterer regnr så fort du får det.

Du får også spm om du ønsker 4 års serviceavtale.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

mrjalle

Sitat fra: eclipse på torsdag 01. august 2013, klokken 23:16
Forsikring..., kan vi gjøre noe mer enn å forhøre oss (klargjøre en avtale), vi må jo ha reg nummer for å forsikre og det planlegger jeg å gjøre fra Service Senteret, ringe if og referere til Polise tilbudet og opplyse om reg nr slik at bilen er forsikret når jeg ruller ut døren

Tesla kan ikke registrere og levere ut en bil som ikke er registrert med ansvarsforsikring hos Statens Vegvesen. Det vil si at bilen på forhånd må være forsikret. Dette gjør forsikringsselskapet på grunnlag av chassisnummer/VIN. Så får forsikringsselskapet registreringsnummeret når du overtar bilen.

Høgis

Lurte på om jeg skulle velge preformance pluss, men nettop på grunn av at den må ha 21" felger valgte jeg ikke pluss pakken. Etter det jeg har klart og finne ut av, så finnes det ikke lavprofil vinterdekk for nordiske forhold større en 20"
Man er da nødt til og velge høyhastighets vinterdekk. Har prøvd dette og mener det er ubrukelig på vinteren i norge. På BMW 6-seie cab (som jeg solgte i våres) hadde jeg Nokian Hakkapeliitta R 255-35-20 piggfritt som fungerte veldig bra.
Håper Tesla kommer med 20' vinterdekk alternativ.
Har valgt 21' på sommerdekkene.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

glaserud

Perf plus krever at du kjøper 21", den krever ikke 21" som sådan. Du kan fint putte 19" på en P+ også. Vinterdekkpakkene til Tesla er på 19", uavhengig av om du har S, P eller P+.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

tk74

Sitat fra: Høgis på lørdag 03. august 2013, klokken 12:01
Lurte på om jeg skulle velge preformance pluss, men nettop på grunn av at den må ha 21" felger valgte jeg ikke pluss pakken. Etter det jeg har klart og finne ut av, så finnes det ikke lavprofil vinterdekk for nordiske forhold større en 20"
Man er da nødt til og velge høyhastighets vinterdekk. Har prøvd dette og mener det er ubrukelig på vinteren i norge. På BMW 6-seie cab (som jeg solgte i våres) hadde jeg Nokian Hakkapeliitta R 255-35-20 piggfritt som fungerte veldig bra.
Håper Tesla kommer med 20' vinterdekk alternativ.
Har valgt 21' på sommerdekkene.

Hei Tore
Det er ingen problem og bruke 19" eller 20" på pluss versjonen om vinteren. Bremser og skiver er de samme som på de andre.
Skal SU bruke originale felger både på sommer og vinter?

Hilsen Terje K
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Nuvolari

Sitat fra: Høgis på lørdag 03. august 2013, klokken 12:01
Lurte på om jeg skulle velge preformance pluss, men nettop på grunn av at den må ha 21" felger valgte jeg ikke pluss pakken. Etter det jeg har klart og finne ut av, så finnes det ikke lavprofil vinterdekk for nordiske forhold større en 20"
Man er da nødt til og velge høyhastighets vinterdekk. Har prøvd dette og mener det er ubrukelig på vinteren i norge. På BMW 6-seie cab (som jeg solgte i våres) hadde jeg Nokian Hakkapeliitta R 255-35-20 piggfritt som fungerte veldig bra.
Håper Tesla kommer med 20' vinterdekk alternativ.
Har valgt 21' på sommerdekkene.

Tror de aller fleste med plus pakken kommer til å bruke vanlige 19" vinterdekk.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

OleJA

Det kom akkurat opp nye options på US design sidene: En av disse er en oppgradert 19" dekkpakke - Er standard med 85kWh batteri. Blir denne tilgjengelig i EU også mon tro slik at vi slipper dette helårsdekket?

Kallagtunet

To nye (Kule) alternativer på 19" felg siden på US sidene...

Arodynamic og Cyklone... Der ser jeg hva jeg skal ha på vinterdekkene mine... CYKLONE!!!

Vi får håpe de kan leveres i Norge ASAP!


Muffinman

Litt dyrere enn standard 19" ser det ut som. Men Cyclone ser bra ut. De aerodynamiske hjulene derimot...

tk74

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 03. august 2013, klokken 12:54
To nye (Kule) alternativer på 19" felg siden på US sidene...

Arodynamic og Cyklone... Der ser jeg hva jeg skal ha på vinterdekkene mine... CYKLONE!!!

Vi får håpe de kan leveres i Norge ASAP!
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

fredag

#746
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 03. august 2013, klokken 12:54
To nye (Kule) alternativer på 19" felg siden på US sidene...

Arodynamic og Cyklone... Der ser jeg hva jeg skal ha på vinterdekkene mine... CYKLONE!!!

Vi får håpe de kan leveres i Norge ASAP!

Jeg vil egentlig ha Turbine som 19".

Men Cyclone er et greit alternativ. Tror jeg vil ha Cyclone på sommerhjulene mine, hvis det er mulig.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Balrog

Jeg vil gjerne ha aerodynamic felger med Michelin som gir 3% rekkeviddeforlengelse som nå er opsjon uten tillegg på Performance. Dette må jo være mulig å velge til når de ennå ikke har funnet mine felger ifølge mytesla. View Design-knappen er borte igjen..
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Høgis

Sitat fra: tk74 på lørdag 03. august 2013, klokken 12:37
Sitat fra: Høgis på lørdag 03. august 2013, klokken 12:01
Lurte på om jeg skulle velge preformance pluss, men nettop på grunn av at den må ha 21" felger valgte jeg ikke pluss pakken. Etter det jeg har klart og finne ut av, så finnes det ikke lavprofil vinterdekk for nordiske forhold større en 20"
Man er da nødt til og velge høyhastighets vinterdekk. Har prøvd dette og mener det er ubrukelig på vinteren i norge. På BMW 6-seie cab (som jeg solgte i våres) hadde jeg Nokian Hakkapeliitta R 255-35-20 piggfritt som fungerte veldig bra.
Håper Tesla kommer med 20' vinterdekk alternativ.
Har valgt 21' på sommerdekkene.

Hei Tore
Det er ingen problem og bruke 19" eller 20" på pluss versjonen om vinteren. Bremser og skiver er de samme som på de andre.
Skal SU bruke originale felger både på sommer og vinter?

Hilsen Terje K
Hei Terje! Da jeg går på konfigurasjonen og velger pluss pakken, står det at det kreves 21". Fikk også opplyst dette av en person fra Tesla pr. tlf. Men har oppdaget at det er varierende kunskaper hos de jeg snakker med hos Tesla. Har også prøvd og få ut av de hvilken boltsirkel og innpress det er på felgene.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Kallagtunet

Sitat fra: Høgis på lørdag 03. august 2013, klokken 14:25
Sitat fra: tk74 på lørdag 03. august 2013, klokken 12:37
Sitat fra: Høgis på lørdag 03. august 2013, klokken 12:01
Lurte på om jeg skulle velge preformance pluss, men nettop på grunn av at den må ha 21" felger valgte jeg ikke pluss pakken. Etter det jeg har klart og finne ut av, så finnes det ikke lavprofil vinterdekk for nordiske forhold større en 20"
Man er da nødt til og velge høyhastighets vinterdekk. Har prøvd dette og mener det er ubrukelig på vinteren i norge. På BMW 6-seie cab (som jeg solgte i våres) hadde jeg Nokian Hakkapeliitta R 255-35-20 piggfritt som fungerte veldig bra.
Håper Tesla kommer med 20' vinterdekk alternativ.
Har valgt 21' på sommerdekkene.

Hei Tore
Det er ingen problem og bruke 19" eller 20" på pluss versjonen om vinteren. Bremser og skiver er de samme som på de andre.
Skal SU bruke originale felger både på sommer og vinter?

Hilsen Terje K
Hei Terje! Da jeg går på konfigurasjonen og velger pluss pakken, står det at det kreves 21". Fikk også opplyst dette av en person fra Tesla pr. tlf. Men har oppdaget at det er varierende kunskaper hos de jeg snakker med hos Tesla. Har også prøvd og få ut av de hvilken boltsirkel og innpress det er på felgene.

Kreves for at Tesla ska tjene (men også for at bilen ikke skal overstyre med + understellet som er stivere) mer ikke fordi at ikke 19" passer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA