Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Harlex på søndag 28. juli 2013, klokken 02:00
Drit og dra! Eg tar piggdekkene til Nokian så er jeg relativt sikker på at jeg kommer frem i vinter... Uansett føre....eller... Jeg lemper de dårlige sommerdekkene og monterer gode vinterdekk på sommerfelgene..... Da har jeg en hel vintersesong på å sikle etter egnede sommerhjul... Kommer nok mer snacks på markedet etterhvert tenker eg....

I 245/45-19 får man Michelin Pilot Sport 3 til 9800,-. Det er vel det dekket bilene burde vært levert med på 19"...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

valvolainen

Helt nydelig hvis en kan få 18" som skrevet tidligere i tråden.
For meg er det verdt å avvente å se. Ingenting er bedre enn smale høye dekk.

tSla

Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. juli 2013, klokken 10:19
Sitat fra: Harlex på søndag 28. juli 2013, klokken 02:00
Drit og dra! Eg tar piggdekkene til Nokian så er jeg relativt sikker på at jeg kommer frem i vinter... Uansett føre....eller... Jeg lemper de dårlige sommerdekkene og monterer gode vinterdekk på sommerfelgene..... Da har jeg en hel vintersesong på å sikle etter egnede sommerhjul... Kommer nok mer snacks på markedet etterhvert tenker eg....

I 245/45-19 får man Michelin Pilot Sport 3 til 9800,-. Det er vel det dekket bilene burde vært levert med på 19"...

Jeg kjører på slike dekk på min nåværende bil (dog i 18" størrelse da), og jeg synes disse er meget gode dekk!
Tesla Model S P85+

kimlillebo

Nå står følgende på teslashop:

"Should you need to purchase individual wheel or tire, please contact your closest Tesla Service Center."

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/winter-wheel-and-tire-set-pirelli
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Sponzo

Sitat fra: SimenT på mandag 22. juli 2013, klokken 00:47

Sitat fra: Sponzo på søndag 21. juli 2013, klokken 11:02
Sitat fra: Nuvolari på søndag 21. juli 2013, klokken 07:53
Sitat fra: SimenT på søndag 21. juli 2013, klokken 02:34
Jeg har lagt ut et tilbud jeg fikk på Vossen tidligere i denne tråden. 20" var vel roughly 24 000. Så 2x prisen Rial Lugano men premium felg med 5 års garanti. Er visst konkave felger som er inn nå gutter :)

Jeg skal i så fall ha de kun i 19" til hakka r2.

Samme her, husker du om 19" var noe serlig rimeligere SimenT?

Jeg fikk kun tilbud på 20" og 22". Ser de finnes i 19", men ikke sikkert de passer? Kan sjekke det ut. 27-28000 eller noe for 22" som er på videoen og bildene. (Min nye skriveborddbakgrunn)

Hei SimenT,

Fikk du noe respons tilbake rundt priser for Vossen felgene i 19" med vinterdekk?

Stig O

Noen som kan måle diameteren på boltehullet på Tesla felgene. Muttrene på Teslaen er veldig store og tror ikke de går på uorginale felger. Litt urolig for at det blir mindre annleggsflate på uorginale felger.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

eclipse

Følgende er kopiert fra Tesla Owner Manual som nettopp ble tilgjengelig på Mytesla:

Winter tires (Pirelli Sottozero or Nokian Studded - P245/45R19) can be purchased from a Tesla
store.


Da ser det altså ut til at vi kan velge Nokian piggdekk i tillegg til de mye debatterte Sottozero dekkene.

:) :) :)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

jkirkebo

Sitat fra: eclipse på mandag 29. juli 2013, klokken 18:39
Følgende er kopiert fra Tesla Owner Manual som nettopp ble tilgjengelig på Mytesla:

Winter tires (Pirelli Sottozero or Nokian Studded - P245/45R19) can be purchased from a Tesla
store.


Da ser det altså ut til at vi kan velge Nokian piggdekk i tillegg til de mye debatterte Sottozero dekkene.

:) :) :)

Nokian med pigg har da vært tilgjengelig lenge. Det er Nokian piggfritt vi gjerne vil ha...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eclipse

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. juli 2013, klokken 18:44
Sitat fra: eclipse på mandag 29. juli 2013, klokken 18:39
Følgende er kopiert fra Tesla Owner Manual som nettopp ble tilgjengelig på Mytesla:

Winter tires (Pirelli Sottozero or Nokian Studded - P245/45R19) can be purchased from a Tesla
store.


Da ser det altså ut til at vi kan velge Nokian piggdekk i tillegg til de mye debatterte Sottozero dekkene.

:) :) :)

Nokian med pigg har da vært tilgjengelig lenge. Det er Nokian piggfritt vi gjerne vil ha...

Ja, de var tilgjengelige på Tesla Shop tidligere og men da de forsvant herfra fryktet jeg at de ikke var tilgjengelige lengre. Det var derfor positivt å lese i manualen at Nokian piggdekk er tilgjengelige.

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

SimenT

Sitat fra: Sponzo på mandag 29. juli 2013, klokken 15:22
Sitat fra: SimenT på mandag 22. juli 2013, klokken 00:47

Sitat fra: Sponzo på søndag 21. juli 2013, klokken 11:02
Sitat fra: Nuvolari på søndag 21. juli 2013, klokken 07:53
Sitat fra: SimenT på søndag 21. juli 2013, klokken 02:34
Jeg har lagt ut et tilbud jeg fikk på Vossen tidligere i denne tråden. 20" var vel roughly 24 000. Så 2x prisen Rial Lugano men premium felg med 5 års garanti. Er visst konkave felger som er inn nå gutter :)

Jeg skal i så fall ha de kun i 19" til hakka r2.

Samme her, husker du om 19" var noe serlig rimeligere SimenT?

Jeg fikk kun tilbud på 20" og 22". Ser de finnes i 19", men ikke sikkert de passer? Kan sjekke det ut. 27-28000 eller noe for 22" som er på videoen og bildene. (Min nye skriveborddbakgrunn)

Hei SimenT,

Fikk du noe respons tilbake rundt priser for Vossen felgene i 19" med vinterdekk?

Hellu. Ikke fått noe respons enda. Får purre på han :) hvis ikke får vi kline til med 20" og Michelin dekk. Åh, du vil ha de som vinterfelger? ?
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

D.O

Prisen på nokian hakkapelita med felg og sensor koster 24500,- hos Tesla, mva fritt. Noe som jeg synes er litt i overkant dyrt. Kan faktisk kjøpe pirellidekkene og felgene, for så å kjøpe nokian dekkene på nettbutikk til nesten samme totalpris, og da med mva på nokian dekkene. Enten så har de fått en dårlig avtale på nokian, eller så er fortjenesten høyere enn på pirellidekkene.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kenneth Waal

Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Harlex

Sitat fra: Kenneth Waal på mandag 29. juli 2013, klokken 21:26
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/tire-and-wheel-choices-according-chicago-tesla-service-center-third-party-products-will
Ser ut til at det er vanskelig med hjelp til uoriginale felger i statene iallfall... ??? Jaja... Føler no for min del at innlegget gir en bekreftet at jeg (slik jeg ser det) har valgt rett med 19". Har problemer med å tro at veiene i Norge og Bergen (brostein) er veldig mye bedre enn veiene i Chicago....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Stig O

Sitat fra: glaserud på mandag 29. juli 2013, klokken 18:03
Boltene er 14x1,50
Vet at det er M14X1.5, men det er yttre diameter på mutteren som er problemet. Bolthullet, som er lettere å ta målet på, er det samme som den yttre diameteren.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA