Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

Wicky124

vel..så lenge bilen sier ifra at det er feil lufttrykk på dekkene så antar jeg at det holder for meg :)

Takk for dekk/felg opplysningen!

Da blir det bmwfelger på teslaen :)
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

Nuvolari

Sitat fra: Wicky124 på mandag 15. juli 2013, klokken 12:08
vel..så lenge bilen sier ifra at det er feil lufttrykk på dekkene så antar jeg at det holder for meg :)

Det gjør den da altså ikke på Tesla uten denne sensoren.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Wicky124

Merkelig...menmen..null stress :) ALlerede valgt meg felger jeg skal ha på teslaen :)
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

ohh

Fikk bekreftet på torsdag da jeg snakket med Heidi at Tesla kun kommer til å tilby Pirelli piggfrie dekk, og Hakka med pigg.

Det betyr at vi hvertfall er noen som sjekker ut hvor man får best pris på Rial Lugano 19" felgene med Hakka piggfritt.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Muffinman

#424
Flott, noen som tar på seg jobben? Felleskjøp kanskje?

Jeg skal IKKE ha Pirelli piggfritt, og liker Rial-felgene mye bedre enn de originale 19".

ohh

Sitat fra: Muffinman på lørdag 20. juli 2013, klokken 16:03
Flott, noen som tar på seg jobben? Felleskjøp kanskje?

Jeg skal IKKE ha Pirelli piggfritt, og liker Rial-felgene mye bedre enn de originale 19".
Enig! Jeg skal ha Lugano-felgene med Hakka R2

Felleskjøp kunne gjort at vi fikk gode forhandlingskort både når det gjelder pris på felger og dekk, samt frakt og fortolling.

Legger ved bilder av felgene:


Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

jkirkebo

Sitat fra: ohh på lørdag 20. juli 2013, klokken 16:45
Enig! Jeg skal ha Lugano-felgene med Hakka R2

Felleskjøp kunne gjort at vi fikk gode forhandlingskort både når det gjelder pris på felger og dekk, samt frakt og fortolling.

Jeg slenger meg gjerne på et felleskjøp.

Det beste hadde jo vært en leverandør som kunne levere dekk ferdig montert på felg og avbalansert, med Tesla-kompatible dekktrykksensorer...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JAGN

Jeg er også mer enn interessert i fellesbestilling av Hakka/Rial, så dersom det er en godhjertet person som vil sjekke pris hadde det vært strålende.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

TorkEL10

P2245

laumb


olehelge

Jeg blir også gjerne med på en slikt kjøp, regner med å få bilen i desember så........... Tesla repr. Trondheim sa at de skulle ordne med "norske" vinterdekk, så vi får se hva som skjer
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Trondhjemer

Trondhjem

Solgt min Avensis, uten bil frem til levering av TMS

Tesla Model S85 | grey metallica | 19" | luft | tech | park | lyd | pano | dobbeltlader | barneseter

Veggen

Er også interessert i felleskjøp med Rialfelger.
Men kunne godt tenkt meg Continental Viking som alternativ. 
Har hatt Hakka piggfritt på sprek bil før og de var for myke og deigete for min smak. Byttet til Conti på samme bil og det ga mye bedre kjøreegenskaper.
Mulig dette kan kompenseres med høy load index så skal ikke være for kategorisk.
Noen med andre erfaringer?

DonPedro

Jeg er også interessert, og med samme ønske som jkirkebo.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA