Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Dekk og felger

Startet av Stig O, torsdag 31. januar 2013, klokken 13:01

« forrige - neste »

MrDriveby

Synes 22" kledde bilen i Low, Mn i standard høyde ble de muligens litt store.. Så på 22" til bilen både Breyton gtr og vossen cv4. Mn fant ut om jeg skulle ønske meg orginal hjul senere ville det koste meg lett over 55 høvdinger dem.
Vossen md dekk kommer på rundt 35-40 så da tok jeg med std. I begynnelsen så får vi se. Org. Felger er kanon lekre, eneste er at bakfelgene burde fylt ut hjulbuen litt bedre i bredden (9,5 eller 10)

Spennede om du hiver inn et par bilder av bilen med GTS som vinterfelg!
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

toS

Sitat fra: Balrog på fredag 20. desember 2013, klokken 01:01
Sitat fra: toS på tirsdag 17. desember 2013, klokken 13:17
Da har jeg endelig fått bilen og gjort noe jeg ikke trodde jeg skulle. Alnabru ville levere ut bilen med de nye Aero-felgene, noe jeg protesterte på (skulle jo ikke ha dem hadde jeg bestemt meg for). Men så lot jeg meg "overtale" etter å ha fått se dem samt tilbud om å få de vanlige 19" felgene istedet.
Felgene skal være "bedre" og de er ihvertfall veldig spesielle og annerledes enn de vanlige 19" (sommer). Muligens bedre range også men det tror jeg ikke betyr så mye. De "vokser" litt for hver gang jeg ser på dem og håper jeg blir fornøyd med valget også fremover. Alnabru-folkene leverer uansett ut en hel haug med disse felgene om dagen til folk som i prinsippet kan velge hva de vil ha, så det blir nok endel av disse felgene å se fremover.

De må jo være sjukt mye enklere å holde reine høst/vinter/vår. 3% lengre rekkevidde frister også... Mulig jeg ringer 7-8 ganger i håp om å få noe svar fra dem om dette. Jeg har kun fått 1 sett felger og 2 sett hjul.
Helt klart enklere å holde rene. Og de tar seg bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Synes videoene til bb gir et ganske godt inntrykk av hvordan de ser ut. Tilbakemeldingene er veldig gode fra folk som ser dem også. Rekkevidde er verre å verifisere da jeg ikke har noe å sammenligne med så det får jeg evt kun ta for god fisk. Hvis du har muligheten til å stikke innom Alnabru er det kanskje det beste, men jeg har alltid fått svar når jeg har ringt Tesla i Oslo selv så det er vel bare å fortsette :-)

turbolurbo

Problemet med Aerofelgene kan være at de er vanskelig å holde rene på baksiden. Det er lett at det bygger seg opp en fin blanding av bremsestøv og saltlake.

Kan være lurt å være litt obs på. kan fort bli tæring/korrosjon hvis dette få ligge å godgjøre seg. Baserer dette på erfaring fra lignende dekkete alufelger tidligere.
2019 TM3P

DonPedro

Etter første erfaringer på Nokian Hakka R2 (piggfrie) må jeg si at de presterer ekstremt dårlig på is. Har hatt problemer flere ganger, og sist fikk jeg problemer da bilen skled sakte bortover en parkeringsplass i slak nedoverbakke etter at jeg hadde gått fra den. Heldigvis glemte jeg noe i bilen, slik at jeg oppdaget det før det ble komplett katastrofe.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

petersv

Sitat fra: DonPedro på søndag 29. desember 2013, klokken 12:27
Etter første erfaringer på Nokian Hakka R2 (piggfrie) må jeg si at de presterer ekstremt dårlig på is. Har hatt problemer flere ganger, og sist fikk jeg problemer da bilen skled sakte bortover en parkeringsplass i slak nedoverbakke etter at jeg hadde gått fra den. Heldigvis glemte jeg noe i bilen, slik at jeg oppdaget det før det ble komplett katastrofe.

Du treger piggdekk for å oppfylle dine forventninger. Ingenting galt i det.

Øyvind.h

Sitat fra: DonPedro på søndag 29. desember 2013, klokken 12:27
sist fikk jeg problemer da bilen skled sakte bortover en parkeringsplass i slak nedoverbakke etter at jeg hadde gått fra den.
Jeg har opplevd det samme. Tidligere hadde jeg fwd hvor forhjulene ble låst av girkassen, og bakhjulene av håndbrekk. Model S låser kun bakhjulene, så vær obs når du parkerer 2,1 tonn på is i nedoverbakke kun med lås av bakhjul :)

Har for øvrig også opplevd at min fwd Passat plutselig skled sidelengs med fronten etter at jeg hadde parkert. Dette med Dunlop et-eller-annet vinterdekk....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

#1461
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 29. desember 2013, klokken 13:10
Sitat fra: DonPedro på søndag 29. desember 2013, klokken 12:27
sist fikk jeg problemer da bilen skled sakte bortover en parkeringsplass i slak nedoverbakke etter at jeg hadde gått fra den.
Jeg har opplevd det samme.
Jeg og - min havnet i en snøhaug mens jeg så på- begynnte å bevege på seg etter å ha vært parkert i 15 min :o.
Forhjulene burde arreterres i park- dette er potensiellt en svært alvorlig sak.
Jeg lurte på om jeg skulle over til Hakka R -men nå slipper jeg den investeringen.
Er dette et like "vanlig" problem hos bakjulsdrevne konkurrenter som har høyt vekt??

turbolurbo

At bilen låser kun bakhjulene er ikke noe unikt kun for Tesla. De fleste (alle?) bakhjulstrekkere som selges i dag, har brekket kun på bakhjulene. Parkbremsen fungerer selvfølgelig bare på drivhjulene.

Min forrige BMW 5-serie hadde samme problematikken. Den skled faktisk ned en bakke med grus på sommeren også. Fant den 10 meter lengre ned, heldigvis uten at den traff noe :)
2019 TM3P

Sofie S

#1463
Det är väldigt vanligt att lastbilar börjar glida efter en stund, men jag har aldrig upplevt att värmen från bildäck kan göra det samma. Jag för göra som med lastbilarna ( tänka på var jag parkerar)
Ett lastbilsexempel: jag lastade av varor på ett dagis, medans jag var inne på dagiset hade en lat förälder parkerat brevid lastbilen. Då ser jag hur lastbilen glider i sidled jag rusar fram för att sänka bakgavelhissen mer för att undgå skada, men nej det blev repor under spoilern på bilen.
Tänk på var ni parkerar vissa brunnslock kan vara bra att ha bromsade hjul på Då dessa brukar vara isfria.

Muffinman

Sitat fra: DonPedro på søndag 29. desember 2013, klokken 12:27
Etter første erfaringer på Nokian Hakka R2 (piggfrie) må jeg si at de presterer ekstremt dårlig på is.
Kanskje Pirelli ville vært et bedre valg?

Nei seriøst, her er det bruken det er noe galt med. R2 er vel ett av de 2-3 beste piggfrie dekkene som kan kjøpes i dag, og min erfaring er at de presterer ekstremt bra under de fleste forhold. Om du parkerer en bil med piggfrie dekk i helling på holka er det ikke dekkene det er noe galt med.

Anbefaler piggdekk, og gjerne en liten justering i parkeringsvaner ;)

Postman pat

MÅTTE BARE Vise dere hva jeg fikk litt før jul av kona som er grafisk designer !! Til mine Polar 19 og multicoat rød, TMS for å ha i senterkoppen på felgene.   Man behøver  Senterkopper fra BmW for å få det perfekt og deretter bestille  på nettet for å få 3D decals/stikkere.


P.S.  Hun tar sikkert oppdrag for dette, da hun har måttet konstruere Tesla fonten og tar gjerne småjobber. Si ifra om dette er av interesse, så tar hun 5-6 på rappen en dag. Pris blir sikkert ikke hakkande gærnt heller, men vil se om det er interesse først. skal poste når jeg får decal/stikkerne fra leverandør på nettet.     vurdere om jeg skal pent be om hun vil gjøre denne om til litt mindre egosært og ta  K & J for våre initialer istedet. Blir litt mere felles !!!!

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

kjelsås1978

Sitat fra: Postman pat på mandag 30. desember 2013, klokken 12:49
MÅTTE BARE Vise dere hva jeg fikk litt før jul av kona som er grafisk designer !! Til mine Polar 19 og multicoat rød, TMS for å ha i senterkoppen på felgene.   Man behøver  Senterkopper fra BmW for å få det perfekt og deretter bestille  på nettet for å få 3D decals/stikkere.


P.S.  Hun tar sikkert oppdrag for dette, da hun har måttet konstruere Tesla fonten og tar gjerne småjobber. Si ifra om dette er av interesse, så tar hun 5-6 på rappen en dag. Pris blir sikkert ikke hakkande gærnt heller, men vil se om det er interesse først. skal poste når jeg får decal/stikkerne fra leverandør på nettet.     vurdere om jeg skal pent be om hun vil gjøre denne om til litt mindre egosært og ta  K & J for våre initialer istedet. Blir litt mere felles !!!!
Jeg vil ha til mine Polar!!! Sender deg en PM jeg:)

arnehelge

Jeg har 19" cyklone felger på mine vinterdekk (Pirelli) som jeg fikk nå i desember.
Er det noen som kunne tenke seg å bytte med aero felgene? (dersom de finnes i 19" da....)
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

krister461

Er det noen som vil anbefale et rimelig dekkstativ for oppevaring av 20'' felger med dekk?

Kagex

Arne.  Er det grå eller sølv cyclone du har?

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA