Ioniq 5 – pris på 30.000 km / 2-årsservice

Startet av jakoel, fre 21. aug 2026, kl. 15:53

« forrige - neste »

jakoel

Har en Ioniq 5 LR AWD Premium som nå nærmer seg 2 år. Bilen er kjøpt ny i september 2024 og har bare gått ca. 14.500 km.

Fikk servicepåminnelse og ba derfor forhandleren om pris på 30.000 km / 24 mnd-service. Tilbudet kom på 10.074 kr totalt.

Så vidt jeg kan se er det omtrent:

* Ordinær 30.000 km / 24 mnd-service: 5.737 kr
* Pollenfilter, spylervæske og bremsevæske: ca. 900 kr
* Service av fram- og bakbremser: 2.550 kr
* Materiell/kildesortering: 880 kr

Synes 10.000 kr høres ganske mye ut for første service på en bil som har gått 14.500 km.

Hva har dere andre betalt for 2-årsservicen på Ioniq 5? Er det vanlig at egen bremseservice til 2.550 kr legges på ved denne servicen, eller er dette noe man fint kan droppe dersom bremsene ser greie ut?

Tar også gjerne imot tips til verksteder i Stavanger/Rogaland.

Elektrisitetsbil

Jeg har kjøpt ny Ioniq 5 2 ggr, forst i nov -21 og så i juli -25, og det første jeg sier til selger er at dersom jeg skal kjøpe av ham, må han gi meg 1. service gratis, så jeg aner ikke hva den koster.
Men, pollenfilter bytter man lett selv, spylevæske på service er bare tull ettersom det er noe en etterfyller selv flere ggr ila året, og hva med å be om at de kun tar en måling av bremsevæsken, og dersom kokepunktet er godt over minimumstemperaturen så sier du de skal skippe å bytte den? Hos andre måles bare koketempen, og byttes ved reelt behov.
Vedr bremseservice foran/bak, så dreier det seg vel om rens og vask av skitt og lort, samt å smøre opp glideboltene. Det er videoer på jutub om hvordan en gjør det på Ioniq 5, men det er viktig at det gjøres, og er et forbyggende tiltak mot at bremsecalipperne setter seg.
Sjekk ut om du har bremsrens-funksjon på bilen din; trykk inn "Brake Hold"-knappen nede til venstre for rattet, ved siden av håndbrekket, i 3-5 sekunder. Se om du får melding i skjermen bak rattet om at bremserens er aktivert. Da deaktiveres regen når en bremser med bremsepedalen, og skivene holder seg blanke og fine.

elekTrond

Bremse-stell er som tannstell. Ideelt gjør du det morra og kveld, evt to ganger i året (ved dekkskift.) Da blir det null hull på PKK.
'13 Mjau

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA