Grok; erfaringer, tips og triks

Startet av Handyman, tor 30. jul 2026, kl. 16:18

« forrige - neste »

Lucaria

Så selv uten internet tilkoblet så starter Grok og sier ifra om det varslet du satte? Det er ganske kult. Hvordan virker dette igentlig, er det en liten lokal variant som kjører og kun forholder seg til tid/dato eller er det en "gratis" internet kobling hele tiden?

Handyman

Stemmer. Jeg har ikke Premium Connectivity og hadde ikke delt internett fra mobilen.
Hadde glemt hele verselet før "Grokfanen" poppet opp og stemmen varslet om at jeg nærmet meg KIWI.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ellemelle

Jeg fikk endelig testet det selv i dag, og ja den kan varsle deg, men det må være noe den allerede har funnet i navigasjonen.
Du kan si varsle meg når jeg passerer Kiwi et-eller-annet-sted, men du kan ikke si varsle meg neste gang jeg passerer en Kiwi hvor den enn er.

Men vi kommer nok dit ganske snart tenker jeg

CorsoDante

Sitat fra: chargedup på ons 05. aug 2026, kl. 15:56Men kan man bruke Groks spesialitet, altså kle av, de som sitter inni bilen med interiørkameraet? Evt de utenfor bilen eller de som dukker opp på sentryopptak? Er vel antiwoke/antisensur og AI generert avkledning av voksne/barn Grok er mest kjent for?

Det stemmer. Lag en ripe på bilen min, så legger jeg ut bilder av deg i nettoen. Og tro meg, det ser ikke akkurat fordelaktig ut...

Meget spesielt å dra denne tråden i retning lettkledde barn, men la gå - folk er forskjellige.
TMYP HW4 / TM3P(H) HW4

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA