Alle oss som har HW3, med og uten FSD, og ikke har fått det som lovet

Startet av Mobileum, tor 16. apr 2026, kl. 14:14

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Rosstopher på fre 17. apr 2026, kl. 14:47Hvorfor er dette en HW3-greie? De lovte vel det samme med HW2?
Det er vel fordi at alle HW2 biler med FSD kunne blitt eller har blitt oppgradert til HW3. Så HW2 FSD biler er ikke en ting sånn sett.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Sitat fra: turfsurf på lør 18. apr 2026, kl. 08:19
Sitat fra: Rosstopher på fre 17. apr 2026, kl. 14:47Hvorfor er dette en HW3-greie? De lovte vel det samme med HW2?
Det er vel fordi at alle HW2 biler med FSD kunne blitt eller har blitt oppgradert til HW3. Så HW2 FSD biler er ikke en ting sånn sett.

Sant. Jeg fikk ikke med meg at dette kravet kun gjelder de som har kjøpt FSD.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Mobileum

Sitat fra: Handyman på fre 17. apr 2026, kl. 15:12Følgende feilmelding når man prøver å nå nettsiden hjelper heller ikke:
hw3claim.nl uses an unsupported protocol.
ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
Unsupported protocol
The client and server don't support a common SSL protocol version or cipher suite.

Høyere oppe spør jeg om du har fulgt linken, og da svarte du "ja" uten kommentarer. Nå hevder du plutselig at du ikke kommer inn, og limer til og med inn feilmeldingen. På meg virker det som du vil mistenkeliggjøre tiltaket. Uvisst av hvilken grunn. Jeg har forøvrig problemfritt prøvd linken på 4 andre enheter.

Du skriver: At de som vil ta denne saken til retten ikke forstår at dette, er bare synd.

Det er veldig mange som har fått tilbake pengene de betalte for FSD. Inklusiv meg. Prosessen tok riktignok mange måneder grunnet trenering fra Teslas side. Mange kvier seg, men dette tiltaket KAN gjøre saken enklere. Men at Tesla-fans misliker det er vel kanskje forståelig...
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

Sitat fra: Mobileum på søn 19. apr 2026, kl. 10:47
Sitat fra: Handyman på fre 17. apr 2026, kl. 15:12Følgende feilmelding når man prøver å nå nettsiden hjelper heller ikke:
hw3claim.nl uses an unsupported protocol.
ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
Unsupported protocol
The client and server don't support a common SSL protocol version or cipher suite.

Høyere oppe spør jeg om du har fulgt linken, og da svarte du "ja" uten kommentarer. Nå hevder du plutselig at du ikke kommer inn, og limer til og med inn feilmeldingen. På meg virker det som du vil mistenkeliggjøre tiltaket. Uvisst av hvilken grunn. Jeg har forøvrig problemfritt prøvd linken på 4 andre enheter.

Du skriver: At de som vil ta denne saken til retten ikke forstår at dette, er bare synd.

Det er veldig mange som har fått tilbake pengene de betalte for FSD. Inklusiv meg. Prosessen tok riktignok mange måneder grunnet trenering fra Teslas side. Mange kvier seg, men dette tiltaket KAN gjøre saken enklere. Men at Tesla-fans misliker det er vel kanskje forståelig...
Jeg leste siden først på min private Mac. Men på min jobbPC så kommer denne feilmeldingen. Det betyr at det er ting med siden som trigger sperring av tilgangen.
Jeg ønsker det beste for de som ønsker å prøve saken. Jeg har ikke noe mot den, og ingen skjult agenda. Synes bare de tingene jeg peker på gjør at kampanjen ikke virker seriøs nok. Vi har selvfølgelig ulike krav.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Tiltaket sprer seg:

International media

Over the past week, more than 40 outlets across 16 countries have covered this initiative. Among them the Wall Street Journal (US), Business Insider (UK), TechRadar (US/UK), Golem.de (Germany), Numerama (France), HLN (Belgium) and Nate News (South Korea). The full list of all 40+ articles is on the press page.

Luring

Kan nokon anonymt poste eller PMe meg om kor mykje dei fekk i kompensjasjon/tilbakebetaling hos Tesla for manglende FSD?

På forhånd takk!

Mobileum

Forlangte 30.000.-. fikk 25.000.-. Prosessen tok 14(!) måneder ene og alene fordi Tesla trenerte ved å ikke svare. Måtte sende brev rekommandert. Tror det går greiere nå enn for 2 år siden iom Musk nå har kommet med innrømmelser.

ps. FSD ble ikke fjernet fra bilen min.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA