Repsett til Mando 1078542 bremsekaliper?

Startet av GunnarK, tor 09. apr 2026, kl. 21:46

« forrige - neste »

GunnarK

Hei! Jeg byttet nylig EPB-motor, og så at det var litt bremsevæske mellom motoren og kaliperen. Sannsynligvis min egen feil, da jeg falt for fristelsen for å åpne segeringen som sitter på akslingen som går inn i kaliperen. Det som da skjedde var at akslingen forsvant inn i kaliperen. Jeg fikk fisket den ut, og satt på segeringen igjen, men jeg syntes akslingen gikk vel lett rundt.. Muligens skal det være en oring der som kanskje kom ut av posisjon. Jeg kan ta ut stempelet av kaliperen og sjekke, men vil ha nye pakninger for kaliper/stempel for hånden, og ny pakning for akslingen. Noen som vet hva slags pakning det er, og evt hvor jeg kan få tak i repsett med pakninger? Mulig andre sett vil passe for kaliperen. Ellers har den nye motoren fra Ali Express fungert fint så langt. Men jeg frykter at den får i seg bremsevæske, hvis det er lekkasje rundt akslingen på kaliperen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA