2022, 23, 24? Takker for innspill!

Startet av elvis1, ons 25. feb 2026, kl. 00:36

« forrige - neste »

elvis1

Hei
Er ny på VW, men kona og jeg ser nå mer og mer på id4 gtx. (Tidligere eid Tesla og nylig slått fra oss at vi skal kjøpe ioniq5.) Har to barn. Id4 ser ut til å passe bra for oss.

Vi bruker nok maks 400k. Jeg tenker at vi kjøper en relativt ny modell, under 50k km.

Jeg er nesten helt ukjent på id4, så håper noen kan hjelpe meg:
- har det nylig vært noen face lifts?
- kan man forvarme batteri for lading?
- noe som jeg må være obs på?
- er det i realiteten noe forskjell på 22, 23 og 24-versjon?

Takk takk!!

vinterdekk

Alternativt til GTX så tok importøren også inn ID.4 Pro 4MOTION med firehjulstrekk, fra rundt 2023.

Både ID.4 Pro 4MOTION og ID.4 GTX fikk en større oppdatering i 2024, med nyere programvare og mulighet til forvarming før lynlading. Dette er ikke tilgjengelig (ennå) på ID.4 før 2024. Jeg har eid både 2023 og nå 2024 modell (Pro 4MOTION), og i daglig bruk så opplever jeg nesten ikke noe praktisk forskjell på årgangene. Sånn utenom plassering av girvelger, enkelte knapper, skjermstørrelse, og programvare. Men 2024 modellen har nevnte forvarmingsfunkajon og muligens bedre ruteplanlegging (gratis første to årene deretter må man oppdatere abonnementet). 2024 modellen er også noe mer effektiv med nyere motor på bakakslingen. Og isolert til personlig erfaring så har det vært mindre problemer med 2024 utgaven.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

MinID

Sitat fra: vinterdekk på ons 25. feb 2026, kl. 06:49Alternativt til GTX så tok importøren også inn ID.4 Pro 4MOTION med firehjulstrekk, fra rundt 2023.

Både ID.4 Pro 4MOTION og ID.4 GTX fikk en større oppdatering i 2024, med nyere programvare og mulighet til forvarming før lynlading. Dette er ikke tilgjengelig (ennå) på ID.4 før 2024. Jeg har eid både 2023 og nå 2024 modell (Pro 4MOTION), og i daglig bruk så opplever jeg nesten ikke noe praktisk forskjell på årgangene. Sånn utenom plassering av girvelger, enkelte knapper, skjermstørrelse, og programvare. Men 2024 modellen har nevnte forvarmingsfunkajon og muligens bedre ruteplanlegging (gratis første to årene deretter må man oppdatere abonnementet). 2024 modellen er også noe mer effektiv med nyere motor på bakakslingen. Og isolert til personlig erfaring så har det vært mindre problemer med 2024 utgaven.

Samme erfaring. Kjørt både gtx og pro motion 2024. I praksis merker du ingen forskjell. Siste er rimligere, og antagelig derfor et bedre kjøp. Merk at det er noen få 2024 modeller som ikke har fått den oppdateringen som det her skrives om. De kom tidlig på høsten 2024. Ser det lett at girvelger sitter på skjermkonsoll på eldre versjon. På ratt på ny versjon.

Prøv å finn en 2024 med oppgradert sw. Sw versjon fra 4.0 eller høyere. Unngå tidligere om du kan, da vinterlading går veeeeldig trekt.
ID7 GTX 4 motion, 2025

solgt: ID4 GTX 2024, ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Bomtidelibom

4Motion highline har også høyere nyttelast enn GTX, da ekstrautstyret GTX har veier en del mener jeg. Også har GTX større hjul som jeg personlig mener det kun er ulemper med (støy/dyrere)

MinID

Sitat fra: Bomtidelibom på fre 27. feb 2026, kl. 08:414Motion highline har også høyere nyttelast enn GTX, da ekstrautstyret GTX har veier en del mener jeg. Også har GTX større hjul som jeg personlig mener det kun er ulemper med (støy/dyrere)

God nyttelast på begge. 427 kg kontra 450 kg. Bør ikke være det så er avgjørende.
ID7 GTX 4 motion, 2025

solgt: ID4 GTX 2024, ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA