Utstyr / Varianter vi håper Model S kommer med.

Startet av OleJA, tor 24. jan 2013, kl. 09:56

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: Gjermund på man 29. apr 2013, kl. 09:31
Sitat fra: TS på søn 28. apr 2013, kl. 12:38
Sitat fra: Celter på søn 28. apr 2013, kl. 10:30
Sitat fra: paracord på søn 28. apr 2013, kl. 10:25
Sitat fra: hhartes på søn 28. apr 2013, kl. 09:11
Det jeg savner mest er et system som detekterer at et farlig situasjon har oppstått og forbereder sikkerhetssystemer / automatisk nødbremsing (pre sense hos Audi). Mulig at dette systemet bruker de samme radarsensorene som ACC, sånn at begge deler kan komme på samme tid? Kanskje elektronikken er såpass forberedt også at det går an å ettermontere sensorene?
Jeg vurderer å få innstalert antikollisjons system, da dette ikke er en option fra Tesla: http://www.mobileye.com/products/mobileye-c2-series/mobileye-c2-270/

Jeg har tenkt på det samme. Ser ut som de lanserer dette i Norge nå.
https://www.facebook.com/Mobileyenorge

Skulle bare ønske at dette var inkorporert i 17" skjermen slik at man slapp den dingsen på dashbordet.

Jeg har forsøkt å lufte dette på det offisielle TM forumet, men det virker som endel amerikanere har et annet syn...
(Det er kanskje de samme som mener lærere bør gå med pistol ...)
EuroNcap er mer proaktive i sine holdninger til slike systemer, enn amerikanske NHTSA . Noe som gjenspeiler seg i diskusjonene da det tyder på at det i hovedsak er japanske og tyske biler der som har hatt dette i årevis der..
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/collision-avoidance-system-and-euro-ncap

Personlig ville jeg ikke kjøpt noen annen bil i 500k klassen uten et slikt system..  Men, forelskelse blinder...

Er det noe statistikk som viser at det blir mindre ulykker av slikt, eller kjører folk bare mer idiot?
Du må ta utgangspunkt i at folk fra tid til annen kan være idioter i trafikken. Ellers hadde det ikke vært ulykker . Jeg tror ikke folk flest begynte å ta flere sjanser etter at man fikk ABS. Men, jeg tror mange liv har blitt reddet..

Tesla mener i alle fall at det hjelper...
Overskrift: Future Tesla Model S features: 'Sleep' mode and a 'sensor suite' of safety features for the driver
...enhanced capabilities, including a "sensor suite" of safety features for the driver. That could include pedestrian detection, collision ...
http://www.mercurynews.com/business/ci_23242007/future-tesla-model-s-features-sleep-mode-sensor-suite-jb-straubel?IADID=

Det samme gjør EuroNcap
http://www.euroncap.eu/rewards.aspx

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Cato76

Vet ikke om dette er rette plassen å poste dette, men...  ???

Jeg la merke til noen "knapper" i bakseteryggen. Tenkte først at dette var for å feste midtkonsoll, men så googlet jeg et bedre bilde og ser at "knappene" er i alle 3 setene. Noen som vet hva dette kan være til/for?

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

laumb

Bare for å enkelt illustrere at bilen har LATCH eller Isofix

executive

Takstativ muligheter på alle tak.
Justerbare nakkestøtter bak.
Hengerfeste og trekkmuligheter for opptil 750kg.
Integrert sykkelstativ om hengerfeste er utopi.
Stoffinteriør i flere fargevalg uten skaiforsterkninger. Savner 80 tallets lysegrå "plysh" interiør fra Mitsubishien som rusta bort etter 6-7 år ;D
Armlene og gjennomlastningsluke i baksete med skipose (fatter ikke at dette ikke er på plass allerede)
"Normale oppbevaringsmuligheter" i interiøret til småting. Gjelder også baksetet.
AWD tunet for fremkommelighet. Trenger ikke akkurat 400hk på begge akslingene.

frskby

Ønsker meg virkelig el. innfellbare speil. Skjønner at jeg sannsynligvis ikke får dette, men ganske utrolig at en bil til 700' ikke har dette...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

ebbrey

Sitat fra: frskby på man 24. jun 2013, kl. 22:53
Ønsker meg virkelig el. innfellbare speil. Skjønner at jeg sannsynligvis ikke får dette, men ganske utrolig at en bil til 700' ikke har dette...

Det er vel et par ting jeg kunne droppet til fordel for dette ja.
Men selv om bilen koster 700' så har jo ikke en annen "vanlig" bil til 700' et like dyrt batteri.. Nå husker jeg ikke prisen på nytt batteri idag, men det var ikke lite.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Chlangum

SitatLyktespylere

Kommer vel med Xenon lys. Mener det er påbudt i Norge/EU.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Øyvind.h

Sitat fra: Chlangum på tor 27. jun 2013, kl. 10:50
SitatLyktespylere

Kommer vel med Xenon lys. Mener det er påbudt i Norge/EU.
Slik jeg forstår det er det lysstyrke og ikke lyskilden som avgjør krav/ikke krav til lyktespyler.
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Får håpe at xenonlysene ikke kommer i nedjustert utgave for å komme unna krav om høyderegulering og lyktespylere. Jeg mistenker at de kanskje er det. I så fall er det forholdsvis liten vits i xenonlysene...

Chlangum

Hmm

Dette var faktisk noe å tenke på.

Husker bare at den første bilen som kom til Norge (ferdinand motor) slapp unna med lyktespylere siden den er tatt in på paragraf 1-15 i følge han Gunnar selv. Men det bekrefter jo ingen ting, da!
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Havebigfun

Svaret fra Tesla var klar og entydig: bilen kommer uten lyktespyklere i europa- det betyr da i praksis at lysstyrken er svakere enn hos konkurrentene ???

glaserud

Synsing og generell FUD, tbh.

Hvordan kutter du lysstyrken på Xenon-pærer?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: glaserud på tor 27. jun 2013, kl. 19:44
Synsing og generell FUD, tbh.

Hvordan kutter du lysstyrken på Xenon-pærer?

Akkurat det er vel ikke noe problem. Jeg har en sykkellykt med 10W xenon-pære, lykta har tre innstillinger for lysstyrke. Antar den bare regulerer spenningen.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

valvolainen

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA