Service-menyen og "Programvareoppdatering nødvendig - Avtal service"

Startet av kodax, fre 06. feb 2026, kl. 13:38

« forrige - neste »

kodax

Jeg fikkfeilmeldingen "Programvareoppdatering nødvendig - Avtal service" etter siste oppdatering, og hard restart hjalp ikke. Dette skal vel normalt fikses av Tesla Service ved å pushe ut oppdateringen på nytt, men da jeg meldte det inn til dem (ved å linke til feilmeldingen fra appen), så fikk jeg et prisestimat på ca 8500,- for å skifte coax-kabel++. Jeg skrev tilbake at de nok hadde misforstått, og nå en uke etter at jeg meldte det inn har de sagt at en service-tekniker skal se på "undersøke dette over luften". Da løser det seg vel, men i mellomtiden begynte jeg å se på om jeg kunne løse dette selv, og fant ut hvordan jeg kunne komme inn i "Service"-menyen der jeg vel bla. nettopp kunne legge inn SW på nytt, samt diverse andre valg. Er det noen andre som har lekt seg inni her med dette?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

sjokomelk

Jeg måtte kjøre "Re-deploy" av software på min Model X for noen år siden etter installasjonen feilet. Ble tipset om det på telefon av Tesla selv. Jeg husker ikke hva valgene var, men det ene var med CAN-bus-et-eller-annet mener jeg, og den andre ikke. Jeg fikk beskjed om å kjøre den som ikke var det. Bilen lastet ned siste oppdatering på nytt over mobilnettet og gikk gjennom fint og bilen oppførte seg helt normalt igjen etterpå.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA