Zeekr 7GT lansert i Norge

Startet av Dag_Erik, tir 03. feb 2026, kl. 12:43

« forrige - neste »

Cirrisky

Sitat fra: Øyvind.h på fre 06. feb 2026, kl. 18:52Ja det er mange rare tall ute og går mtp litermål. Noen oppgir kunstig lave tall. Andre overdriver ekstremt. Noen måler etter europeisk standard, andre ikke. Noen tar med alle rom og kriker og kroker, andre ikke.

Derfor avskriver jeg ikke nødvendigvis 456 liter før jeg har målt selv.
Design og teknologi er det i hvert fall ingen ting i veien med.

480kW hurtiglading hadde jeg også satt pris på når jeg nettopp måtte ta en spontan 8 timers kjøretur langt opp på fjellet i skikkelig vintervær. Heldigvis bare et semi-årlig behov.

Har prøver å gjøre litt research på bagasjerommet på bilen. Så vidt jeg kan se så er bagasjerommet både bredere og lengre enn de fleste biler i lignende klasse.

Skulle tatt med meg måleredskaper når jeg var og så på bilen, men etter å ha lett rundt over alt, er de målene jeg fant:

Bredde (smaleste punkt): 105cm
Bredde (videste punkt): 115cm
Lengde, åpning til seterygg: 104cm

Så vidt jeg kan se, så betyr det at bagasjerommet sin flate er mye større enn f.eks Ioniq 5, og mye bredere, men litt kortere enn TMY. Ellers en del bredere og ca like langt som en id7, litt bredere og mye lenger enn en Mach-e, og litt smalere og litt lenger enn en Polestar 3.

Kan hende at disse tallene er feil, har prøvd å lete mange steder, men er ikke flust av informasjon om dimensjoner på bagasjerom, produsenter liker bare å bruke liter til alt.

Angående liter, så virker det som om den kinesiske metoden å måle liter på gir den 645 liter, når du måler helt til taket.

Igjen, skulle gjerne kunne målt den selv, men virker som om det kan passe bra for sportsutstyr og slikt, fint med skiluke og lang bil også, med mindre man ofte stabler ting helt opp til taket på bilen sin.

Daruu

Hvor ofte er det service på disse?
Har noen fått indikasjon på prisen på denne? Evt kjøpt bil med serviceavtale?
2020 VW Eup range

Frode Nylund

Sitat fra: Daruu på ons 18. feb 2026, kl. 14:38Hvor ofte er det service på disse?

Her kan du se priser: https://shop.zeekr.eu/nb-no/configuration/?linkCode=1611
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Daruu

Sitat fra: Frode Nylund på ons 18. feb 2026, kl. 15:06
Sitat fra: Daruu på ons 18. feb 2026, kl. 14:38Hvor ofte er det service på disse?

Nå tenkte jeg på prisen på service - fant ikke den der?
2020 VW Eup range

Cirrisky

Sitat fra: Daruu på ons 18. feb 2026, kl. 17:32

Prisen vet jeg ikke, men ser ut til å være service annethvert år.

Giovanni

Sitat fra: Cirrisky på ons 18. feb 2026, kl. 23:15
Sitat fra: Daruu på ons 18. feb 2026, kl. 17:32

Prisen vet jeg ikke, men ser ut til å være service annethvert år.

I følge Zeekr Ryen, er prisen på service ca 5000,- på 7GT.

Huskestue

Så GT i Stavanger når den var innom der. Lekker bil. Litt skeptisk til kinesisk av forskjellige grunner men når en får en Core med vinterhjul og elektrisk tilhengerfeste til samme pris som en Renault 5 med litt utsyr men langt så mye som det som er standard på Core så er en av dem feilpriset, og det er nok ikke Zeekr'en

Har hatt en kort tur med 7X og den gav ett helstøpt inntrykk som var/er farlig nært opplevelsen av IX en som er daglig bilen. Blir spennede å prøve GT en når den kommer... Kan ikke skjønne annet enn at core modellen vil måtte selge bra selv om den kun er RWD. Hadde AWD modellen kommet under 500 som Smart #5 så hadde de kanskje rundet markedet med den selv om den ikke har SUV form faktor.

Noen som har bestilt bil?

turfsurf

Sitat fra: Huskestue på man 23. feb 2026, kl. 20:24Hadde AWD modellen kommet under 500 som Smart #5 så hadde de kanskje rundet markedet med den selv om den ikke har SUV form faktor.

Noen som har bestilt bil?
Med AWD så er jo ikke bilen rimelig lengre, den kommer på 680k med vinterhjul og hengerfeste. Og hvorfor greier ikke kineserne å lage AWD biler med grei rekkevidde?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Huskestue

Enig i det at den ikke er noe knall kjøp med AWD hvis en da ikke sammenligner den med en Taycan CT og det er å dra det litt langt....

Cirrisky

Fikk den til litt over 600,000 selv med vinterdekk inkludert (AWD).

Med det man får inkludert skjønner jeg ikke helt at man synes den er dyr for å være ærlig. Tilsvarende biler havner ofte på 800,000+ hvis man konfigurer de med likt utstyr.

Polestar4 feks 780,000 med samme utstyrsnivå.

Seff hvis man leter etter noe som er dårligere utstyrt men fortsatt har AWD så får man ikke det.

Dette slår meg mer som en ganske fullspeccet premium bil med veldig mye ekstrautstyr for pengene. Bedre akselerasjon enn i4 m60, mye bedre ladefart enn nesten noen andre Europeiske biler, osv.

Enig i at de kunne fått til bedre effektivitet på forbruket, men ellers virker det som en veldig luksuriøs bil i mine øyne.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA