2026 Niro EV - ny bil til "bruktpris"

Startet av HCO, tor 29. jan 2026, kl. 15:29

« forrige - neste »

HCO

Som jeg har vært inne på i en annen tråd her inne, så vil det antakelig komme mange gode kampanjer i år og neste år. Da særlig på biler som er relativt rimelige og med middels batterikapasitet.

Kia har allerede startet prisfesten, og en ny godt utstyrt Niro EV til 300.000 er et såpass bra tilbud at jeg og fruen valgte å slå til allerede nå.

2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

JUL ZOE 240

Vurderer selv. Har hatt bilen vi har nå i seks år og fornøyd med den.
Vi har first edition med skinnseter og soltak (e-niro).
Lite problemer med bilen, og kanskje derfor dette underforumet har lite aktivitet?
Ser at den nye nå kommer med hengerfeste 750 kg. First edition hadde ikke dette, så det er jo ett pluss.
Ellers har jeg ikke hatt tid til å se på flere forskjellene enda, men det har jeg god tid før høsten. Antar det kommer mye konkurranse i 300-tusen området i 2026. Men 300 for en slik bil med 7 års garanti må være røverkjøp.

Radial

Må jo nesten være no-brainer vs en del kinesiske konkurrenter dette.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

arthur

I mai 2019 solgte jeg en slik bil, helt ny, til en oppkjøper for 415.000 uten vinterdekk/hengerfeste! Han solgte den videre med fortjeneste! Dette (299.900) var svært gunstig pris for en helt ok bil!

JUL ZOE 240

Sitat fra: JUL ZOE 240 på tor 29. jan 2026, kl. 20:56Vurderer selv. Har hatt bilen vi har nå i seks år og fornøyd med den.
Vi har first edition med skinnseter og soltak (e-niro).
Lite problemer med bilen, og kanskje derfor dette underforumet har lite aktivitet?
Ser at den nye nå kommer med hengerfeste 750 kg. First edition hadde ikke dette, så det er jo ett pluss.
Ellers har jeg ikke hatt tid til å se på flere forskjellene enda, men det har jeg god tid før høsten. Antar det kommer mye konkurranse i 300-tusen området i 2026. Men 300 for en slik bil med 7 års garanti må være røverkjøp.

Fikk bestilt nå. De hadde fått 750 biler til denne kampanjen og som jeg skjønte var det kun noen få hvite igjen nå.
Antar de setter ny bestilling etter å ha solgt ut alle 750 på under to uker.

Jeg fikk en grønn (som ønsket) med hengerfeste, ingen andre tilvalg. 324 tusen. Levering august.

Radial

Nesten rart man bare lager i begrensede batcher som dette?
Selges denne modellen i andre land egentlig?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

peby

Sitat fra: Radial på ons 04. feb 2026, kl. 23:32Nesten rart man bare lager i begrensede batcher som dette?

Nå har den en facelift rett rundt hjørnet, så det kan muligens forklare den gode prisen. Siste rest av biler før de skifter til ny produksjon til høsten kanskje?
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/kia-niro-gets-sharp-new-look-and-interior-tweaks
22' Volvo XC40 Recharge Twin Pro
1 bensindranker

JUL ZOE 240

Sitat fra: Radial på ons 04. feb 2026, kl. 23:32Nesten rart man bare lager i begrensede batcher som dette?

Her er siste nytt:
https://www.tv2.no/broom/utsolgt-pa-et-blunk/18556618/

Alle 750 utsolgt i første batch utsolgt, og de har fått inn 600 til.
Antar de 600 ryker fort selv om de har satt opp prisen på de 600 nye med 14 000.

De hevder igjen at dette er siste batch, men det sa de vel for 3 uker siden også  ;)

RJK

Sitat fra: JUL ZOE 240 på tor 12. feb 2026, kl. 18:47

Her er siste nytt:
https://www.tv2.no/broom/utsolgt-pa-et-blunk/18556618/

Alle 750 utsolgt i første batch utsolgt, og de har fått inn 600 til.
Antar de 600 ryker fort selv om de har satt opp prisen på de 600 nye med 14 000.

De hevder igjen at dette er siste batch, men det sa de vel for 3 uker siden også  ;)
Tenk om KIA Norge (og Hyundai for den saks skyld), hadde klart å lære av disse salgene. Nemlig at med laverer priser, blir bilene deres mer attraktive for kjøpere.

For akkurat nå, så selges det ufattelig lite av bilene sammenlignet med hva de kunne gjort, om de bare ble mer korrekt priset...!

Bilene er virkeig attraktive, til man ser prislappen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JUL ZOE 240

Ja de fikk vel ut de 750 på 2-3 uker, så potensiale er der. Vi fikk det bare så vidt med oss rett før det var utsolgt.
Nordmenn elsker å tilpasse seg momsgrenser så 300 000,- biler vil være veldig populært i år.

Vi betalte 425 for e-niro first edition i 2020, og nå får vi oppgradert versjon med hengerfeste (uten vinterhjul) for 325.
Med tanke på generell prisvekst de seks årene, så syntes jeg det er helt utrolig.

RJK

Betalte selv ca 373K for -9 Kona med alt jeg kunne velge til.

Bortsett fra manglende hurtigladefart og at den er FWD, så er jeg utrolig fornøyd med min. Og svært mye jeg savner på min, er jo med her, så ville jeg ikke vært fremmed for denne.

Og Niro EV og refresh Kona har dessuten mer plass, som kanskje er mitt største savn foruten å kunne prevarme den fra app, siden min er "app-free"...

Har og savnet å kunne dra henger! 8)
Bosted Oslo

Radial

Hvis man klarer å selge disse med OK fortjeneste, til 100-150k under forrige modell, så skjønner man jo at noen tjente gode penger før😅
Batterikostnader har vel dog halvert seg siste tiden, slikt hjelper godt med. LFP på disse nye kanskje?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

RJK

Absolutt så man undrer, ja! ;)

Tror ikke kjemien har endret seg, da kunne de og skrudd opp ladefarten. Men man kan jo spekulere...

Kanskje hadde de et lite "berg" med deler og batterier, og tenkte det var bedre å selge noen flere biler, fremfor å sitte med for stort lager av de delene...! 😁
Bosted Oslo

Elektrisitetsbil

Denne 'Limited Edition'-utgaven mangler det meste av unødvendig- men kult utstyr en normalt ikke trenger på en bil, som typisk har oppstått etter 2020 på Hyundai/Kia-biler.
Den har ikke:
-V2L
-Elektrisk pass.sete
-HUD
-Auto-parkering og krypkjøring med nøkkel
-Elektrisk bakluke
Den har heller ikke varme i baksetene.

Den mangler også den forhatte øye-overvåkningen som piper bare en ser i bakspeilet, nesten, og den mangler det plagsomme hastighetsvarselet som piper ved +1 km/t over fartsgrense ettersom modellen er typegodkjent før påbudet om disse tingene kom.
Så mao en glimrende daglig-traver rimelig ribbet for stæsj.

MEN, den har:
-3 år garanti for hele bilen og radio/media med ubegrenset km
-Garanti videre frem til 7 år med inntil 150k km
-8 år/160k km på batteri, 70 % kapasitet.
-7 år abonnement i Kia Connect inkludert.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA