2026 Niro EV - ny bil til "bruktpris"

Startet av HCO, tor 29. jan 2026, kl. 15:29

« forrige - neste »

Elektrisitetsbil

Hva slags problemer er det de skriver om på fakebook da?
12V-tullet har de vel løst?

Pappapangpang

Sitat fra: Elektrisitetsbil på fre 27. feb 2026, kl. 08:30Hva slags problemer er det de skriver om på fakebook da?

Kort oppsummert, Svakhet i bærebruer, dempere som, ryker/lekker, skyhøyt forbruk vintertid (da ned i 20 mil rekkevidde).  Nede i 30 mil sommerstid. Ladeluke i front som sprekker om du ser stygt på den.

Når det kommer til rekkevidde så mener jo andre at de kommer opp mot 50 mil på optimale forhold sommerstid og 30 på vinter... Så tja. Reel problemstilling eller er det noen få som er høylytte.

Finnes jo mandagsmodeller av alle merker...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Pappapangpang på fre 27. feb 2026, kl. 09:27
Sitat fra: Elektrisitetsbil på fre 27. feb 2026, kl. 08:30Hva slags problemer er det de skriver om på fakebook da?

Kort oppsummert, Svakhet i bærebruer, dempere som, ryker/lekker, skyhøyt forbruk vintertid (da ned i 20 mil rekkevidde).  Nede i 30 mil sommerstid. Ladeluke i front som sprekker om du ser stygt på den.

Når det kommer til rekkevidde så mener jo andre at de kommer opp mot 50 mil på optimale forhold sommerstid og 30 på vinter... Så tja. Reel problemstilling eller er det noen få som er høylytte.

Nå har jeg kun 2019 E-Niro, men den har vært meget bra så langt. Har av og til tittet innom e-Niro-Facebook-gruppe, og folk virker fornøyd. Er jo og en youtube-video hvor en finne starter bilen i -35 grader, og merker ingen ulemper med det. Rekkevidden har jeg heller ikke merket problemer med. Ser at det er en som har kjørt 700.000 km med samme batteri, uten problemer. Er jo mange som bruker den til taxi og.

Kan jo være Niro EV har mer problemer, siden den har fått app osv. Kanskje du skulle lage en slags spørreundersøkelse på Facebook-gruppen. Sånn ellers så virker det som også Niro EV gjør det bra på "stolbarhetstester".

Tesla Model Y                         2021-

Elektrisitetsbil

Sitat fra: Pappapangpang på fre 27. feb 2026, kl. 09:27

Ureflekterte innlegg på Fakebook ville jeg ikke lagt mye vekt på. Jeg har en nabo med en slik-en, og han kommenterte at lenkearmen på VS var gåen etter 3 år, men også at kjærringa hans kjører ned i så mange hull i veien som mulig.
Folk på Fakebook forteller vel heller ingenting om at de vinterstid kjører mye småturer i perioder, og de ser heller ikke på forbruksmåleren slik at de kan prøve å forstå logikken i at høyt strømforbruk (hva kan dét komme av, tro??) som følge av kjøremønsteret selvsagt gir lavere forventet rekkevidde.

20 mil? Bilen har 64,8 kwt tilgjengelig strøm, og den bruker ikke over 30 kwh på mila ved jevn kjøring, selv om vinteren.

JUL ZOE 240

Rolig på problemer med denne. Postet selv andre innlegg i denne tråden med hypotese om at det er grunnen til lav aktivitet på underforumet. Forum for biler med mange feil har betydelig større aktivitet enn dette underforumet. Bilen har også 7 års garanti, så jeg er lite bekymret med å gå fra e-niro til Niro EV.

Radial

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA