Fortsatt avhengig av 2G?

Startet av gte-bjørn, ons 28. jan 2026, kl. 08:05

« forrige - neste »

gte-bjørn

Jeg var hos Møller igår og sitter nå med et utkast til kjøpskontrakt for en Elroq RS  8). Der står det "Kunden er informert om at denne bilen kan ha utstyr som vil bli påvirket av den planlagte nedstegningen av 2G-nettet i Norge....."  ???

Selgeren sa ingenting og det står "kan ha" så det er kanskje bare en standard-formulering som henger igjen. Eller er det faktisk tilfelle? Hvis de brukte Telia sitt 2G-nett så er jo løpet kjørt allerede, med Telenor vil det fortsatt funke ut neste år.

Kanskje dette kun gjelder SOS-knappen, men at kommunikasjon med appen bruker 4G?

esan

Dette må du da kunne få svar på fra forhandleren?
Jeg er for øvrig samme bil og er svært fornøyd med bilen!

gte-bjørn

Jeg signerte kontrakt for min RS idag. Selgeren kunne fortelle meg at det i utgangpunktet var *kun* SOS-knappen (eCall) som brukte 2G, alt annet var 4G. Men fra produksjonsuke 36/25 var også eCall på 4G  :+1:, jeg går ut ifra at det også gjelder Enyaq. Så da skal det ikke være noe å bekymre seg for for min del. Forventet levering uke 16/26  :D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA