Tesla dropper kjøpsalternativ for selvkjørende funksjon

Startet av Boikott My Ass, tor 15. jan 2026, kl. 19:38

« forrige - neste »

SurSnasen

Dette lå i kortene, basert på ene målet i trillion-pakken til Musk. Der skal de oppnå et visst antall abonnement på FSD. Her i gården tenker jeg det ikke blir noe abonnement når det eventuelt skulle komme hit til bjerget. Tipper de kommer til å kreve 1500 kroner per måned. Og da kan jeg like gjerne kjøre selv. Kanskje en måned i ny og ne hvor man skal på langtur.

Boikott My Ass

Ja, sant. Det er jo «vi» som betaler trillion lønna til Musk.

Men klart 1000-1500 er endel å betale og muligens helt greit når systemet er blitt så bra at en kan stole på dette. Men på dårlige norske veier vil det nok ikke fungere ennå på lenge, tenker jeg.
Bmw 530i G30

rios

Selvfølgelig. Elon Musk har bevist at han bryr seg lite om sine kunder og folk generelt.
Det som nå betyr noe for Elon, er at han "SKAL" karre til seg en trillion dollar.

Hvordan? Jo, ved hjelp av sine loyale Tesla fanboys og flere superdyre månedlige abonnementer.

Den gode nyheten er at flere av disse fanboysene begynner å stille spørsmål:
Hvorfor kreve betalt for grunnleggende tjenester som før var helt gratis?
Hvorfor blir flere og flere ting låst bak betalingsmur?

Med andre ord, flere folk begynner å våkne opp til virkeligheten. Gigantiske Big Tech selskaper som Tesla, Apple, Google, Microsoft, Facebook, og Meta med flere blir endelig møtt med flere kritiske blikk og spørsmål fra folket.

Her er enda et par spørsmål til Elon:
Hvorfor kaller du det selvkjøring/autopilotmodus, når det egentlig ikke er selvkjøring?
Det er nå flere dødsfall knyttet til autopilotmodus, så hvorfor krever du betaling for dette Elon?

filtvet

Politiske bryr jeg meg ikke så mye om. Dessuten er Toyta-sjefen også en MAGA-fan.

Men å fjerne slik og gjøre det om til helv.... abb. der går grensen. Er allerede lei av "subscribe" for alt. Kjøper heller en eldre bil neste gang.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA