Bestemora og Tvillingen i "bartebyen"

Startet av Marsto, tor 15. jan 2026, kl. 11:29

« forrige - neste »

Marsto

Tenkte det kunne være på sin plass å komme med litt stoff til Think eiere som fremdeles driver på og holder hjulene i gang på disse klenodiene som Think er, når man observerer dagens kjempestore flåte av hypermoderne topputstyrte elbiler her i vårt lille land. Dette er vel egentlig bare en historiefortelling om to vakre gule Think City 2010 modeller som nesten ble "tvillinger" i bilregisteret hos Statens Vegvesen. De er registrert med 23 dagers mellomrom hos den gang hovedforhandler av Think City i Trondheim. Jeg liker å tenke på dem som "tvillinger" selv om det nok er alt for langt tids mellomrom for en ekte tvillingfødsel. De har aldri vært utenfor Trøndelag og føler seg nok meget stedbundet her, selv om de ble påtenkt i Norge, delvis født i Finland og immigrerte til Norge rett etter. Det er med litt vemod jeg må formidle at 7.januar 2026 har de begge gått ut av Statens Vegvesens bilregister som registrerte personbiler. Den jeg kaller "Bestemora" nærmer seg sakte 140tusen kjørte kilometer med en totalt utslitt bakaksling. Hun fremstår som ei kjempegammel "Bestemor" med veldig slitte knær og kalvbeint i tillegg etter et langt liv på veiene her i vintersaltsuppa. Hun har vært en sliter i mange år og fikk etter hvert mye godt stell når jeg rapporterte her på elbilforum om noen av hennes problemer. Da dukket de superflinke Think entusiastene opp her i "bartebyen" og hjalp henne opp på beina igjen og fortalte meg samtidig at det er alltids et håp om å finne reservedeler om noe må amputeres. "Bestemora" skal på veien igjen forhåpentligvis, men må stå parkert nå til vår/sommer er i anmarsj. Da skal hun få seg en skikkelig overhaling med ny bakaksel så kalvbeint problemet forsvinner. "Tvillingen" til "Bestemora" er kjempesprek og har ikke noen utslitte deler. Hun har kjørt bare litt over 35 tusen kilometer og kom til "bartebyen" fra Orkanger i Orkland kommune. Hun må også få en skikkelig overhaling av noen små komponenter nede i hovedbatteriet som er den hovedmistenkte kilden til at hun ikke starter å går. Vi her i "bartebyen" frykter at de to store 180A sikringene er røket og må byttes. Tiden vil vise om dette stemmer men først må de legges inn på klinikken i garasjen begge to for en solid gjennomgang og diagnostisering. Ha en fortsatt fin vinter til alle Thinkene som fremdeles er kjørbare og håper så mange som mulig greier å holde liv i dem i mange år fremover. Oppfølging av denne historien kommer når det blir varmere i været......I mellomtiden vedlegges et bilde av "Bestemora og "Tvillingen" der de står godt innpakket pr. dags dato.... 
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

worry

Næmmen, stakkers deg da Marsto! Ingen Think som fungerer. Hvordan skal du klare deg i hverdagen?  ;)

Uansett, lykke til med rep når den tid kommer. Vi ser fram til to gule kule som fyker rundt i Trondheim utpå sommeren. Blir spennende å høre hva du finner av feil.
Think lithium

Warlock

Løser seg dette...

Ser du går for 4 seter i den ene, og skaffet det du trenger for installasjon?  ::)

Marsto

Mange takk worry, for alle gode ønsker og et håp om fremtidige gode dager med to gule kule tilbake på veien. Warlock, dette må kunne fixes, ja. Har stor tro på at dette må være mulig. Kjenner litt på at det er usikkert fremdeles om det kan være bedre med 2 og 2 seter i 2 skrog......eller konsolidering til 4 seter i ett skrog.....alle eventualiter er helt åpne nå...... ;D  ;D  :+1: 
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA