Lampen power limit lyser?

Startet av Jon-Kåre Olufsen, lør 10. jan 2026, kl. 12:43

« forrige - neste »

Jon-Kåre Olufsen

Lampen lyser og bilen vil ikke gå hverken frem eller bak. Hva er feil, har 80% strøm på batterietDu kan ikke vise dette vedlegget.

Warlock

Det er svært mange forskjellige ting som kan føre til at denne lampen lyser, og beste måten å finne ut av det på er nok å bruke en eller annen form for diagnoseapparat. Uansett trenger vi mer informasjon om bilen for å kunne hjelpe deg. F.eks driver du å skrur på den? kan du ha plugget av varmekolbe / AC / blidplugg eller åpnet frontdekselet på PCU?
Hva er symptomene ellers på bilen, har du merket noe rart før dette oppsto?

worry

Hei,
Det er ikke Power limit som lyser hos deg. Det er jordfeil.

Har du elektrisk varmeapparat? I tilfelle; demonter kabel fra pcu og erstatt med blindplugg.
Ellers vil jeg tro at du har jordfeil i batteriet. Vanninntrengning.

Men, som Warlock sier, en diagnose vil fortelle mer.
Think lithium

Jon-Kåre Olufsen

Bilen er en think City 2011 modell som jeg bruker på hytta og som jeg kjøpte før jul, har ikke kjørt mere en en mil med den i mitt eie og har ikke skrudd på noen ting. Jeg gikk på kaffe besøket jeg skulle på og når jeg kom derifra og skulle prøve bilen virket alt som det skulle, noe den og gjør i dag

Marsto

Sitat fra: Jon-Kåre Olufsen på søn 11. jan 2026, kl. 12:27Bilen er en think City 2011 modell som jeg bruker på hytta og som jeg kjøpte før jul, har ikke kjørt mere en en mil med den i mitt eie og har ikke skrudd på noen ting. Jeg gikk på kaffe besøket jeg skulle på og når jeg kom derifra og skulle prøve bilen virket alt som det skulle, noe den og gjør i dag

Heisann. Forstår jeg deg rett at høyspent varsel lampa ikke lyser nå og bilen starter og er kjørbar igjen?
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

Jon-Kåre Olufsen

Sitat fra: Marsto på søn 11. jan 2026, kl. 21:25
Sitat fra: Jon-Kåre Olufsen på søn 11. jan 2026, kl. 12:27Bilen er en think City 2011 modell som jeg bruker på hytta og som jeg kjøpte før jul, har ikke kjørt mere en en mil med den i mitt eie og har ikke skrudd på noen ting. Jeg gikk på kaffe besøket jeg skulle på og når jeg kom derifra og skulle prøve bilen virket alt som det skulle, noe den og gjør i dag

Heisann. Forstår jeg deg rett at høyspent varsel lampa ikke lyser nå og bilen starter og er kjørbar igjen?
det stemmer

Marsto

Sitat fra: Jon-Kåre Olufsen på man 12. jan 2026, kl. 02:52
Sitat fra: Marsto på søn 11. jan 2026, kl. 21:25

det stemmer
Flotte greier. Det er ikke umulig at du vi oppleve dette igjen. Jeg har hatt dette problemet som gjentagende med ujenvne mellomrom for noen år siden. Første tiltak for meg var å få bilen under tak i garasje for opptørking. Feilen du har hatt kan muligens være utlesbar som en historisk feilkode i diagnoseprogramvaren som heter Think Tech Center. Den er mye brukt for å lese ut aktive og historiske feilkoder i Think City.  Det er som worry og warlock sier, flere feilsøkings programvarer tilgjengelige for diagnostikk og lese ut feilkoder.
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA