Boikotte USA/Tesla?

Startet av What-a-watt, tor 08. jan 2026, kl. 10:03

« forrige - neste »

firenze

Sitat fra: rivington på søn 15. mar 2026, kl. 10:47

Lag på lag med svindel og korrupsjon: Nå er Tesla/SpaceX snart borte vekk.
Skattebetalerne ønsker ikke å finansiere AI-sirkuset og resten av korrupsjonen til techeliten.

Tesla & Co fortsetter å kollapse: Tesla avvikler produksjonen av Model S og Model X i løpet av året, fordi de vil fokusere mer på AI-sirkuset med dyre meningsløse abonnements-tjenester.

filtvet

Hater "AI" og har nesten ingen nytte av det i jobben.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: filtvet på tir 24. mar 2026, kl. 10:37Hater "AI" og har nesten ingen nytte av det i jobben.

Jeg har faktisk hatt god nytte av AI (gratisversjon av Chat GPT) på jobben et par ganger.
Men en må være veldig på vakt, ettersom det ikke er sikkert det er sant det en får opp, på tross av skråsikkerhet. Så en må bare ta det som et utgangspunkt for nøyere sjekking av kilder osv. Men er nyttig for å peke i mulige riktige retninger. Kan jo gå inn på Chat GPT og spørre om hva som helst. Men kommer selvsagt an på hvilken jobb en har, og hva en kan fra før.
Tesla Model Y                         2021-

filtvet

Ja og den kan sikkert ikke stjele forretningshemmeligheter....

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Rosstopher

Jeg bruker KI daglig på jobb og privat, og i hvert fall ukentlig i mine andre verv. Det er mye det kan brukes til hvis man er interessert. Eller man kan velge å hate KI. Det er også helt greit i mange yrker.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Vaduz

Måtte over på Gemini her forleden da OpenAI har fått alvorlig politisk slagside. Den finner «ingen kilder» når jeg spør om den gangen han fikk gull og klokker av Sveits og satte ned tariffer, ropte «shut up piggy» til reporter, eller fikk fly fra Qatar. Et kjapt google søk og Gemini hadde ingen problemer. Kan anbefale appen!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA