Rimelig, romslig og langtgående familiebil (2m sjåfør og to bakovervendte seter)

Startet av bil-meg-her-og-bil-meg-de, tor 25. des 2025, kl. 14:03

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: elektro på tir 13. jan 2026, kl. 09:511: TS vil ikke ha Tesla.

2: Jeg opplevde ikke Model S som spesielt romslig i baksetet. Vil si det vidt gikk med bakovervendt barnesete  for en sjåfør på 180 cm. Setet det var snakk om var 2 stk. Cybex eller hva de heter, som man kan rotere 90 grader.

Jeg er 190cm og kjørte Model S med to svingbare Cybex Sirona S. Jeg hadde aldri dårlig plass. Både sete, ratt og pedaler var der de skulle være. Vi har sikkert forskjellige preferanser, så hver enkelt bør teste selv.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

elektro

Sitat fra: Rosstopher på tir 13. jan 2026, kl. 09:57
Sitat fra: elektro på tir 13. jan 2026, kl. 09:511: TS vil ikke ha Tesla.

2: Jeg opplevde ikke Model S som spesielt romslig i baksetet. Vil si det vidt gikk med bakovervendt barnesete  for en sjåfør på 180 cm. Setet det var snakk om var 2 stk. Cybex eller hva de heter, som man kan rotere 90 grader.

Jeg er 190cm og kjørte Model S med to svingbare Cybex Sirona S. Jeg hadde aldri dårlig plass. Både sete, ratt og pedaler var der de skulle være. Vi har sikkert forskjellige preferanser, så hver enkelt bør teste selv.

Ja, det er overraskende hvor ulikt man sitter. Og jeg er ikke spesielt langbeint, men føler av og til at jeg sitter som en bestemor. 😊 Det er samme barnesetesete som vi hadde og jeg mener det var så vidt det var en cm. klaring til forsetene. Vet ikke om det er noe forskjell på setene i Model S. Vi hadde en facelift med de noe uvanlige delskinn setene. I alle fall, så er jeg sikker på at det er større plass i både Model Y og ID.7, sistnevnte passer også TS sin kravspec bedre. Bortsett fra kanskje prisen.. Men det må som du skriver testes.
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA