Online abonnement

Startet av Ledam, søn 21. des 2025, kl. 20:47

« forrige - neste »

Ledam

Bilen er snart 3 år og jeg har fått melding om at online abonnement går ut. Ser i appen at det er mange forskjellige tjenester som tilbys. Hvilke er det som anbefales? Det jeg stort sett bruker er å følge med på ladning og oppvarming før jeg skal ut å kjøre på kalde dager. Ellers tipper jeg at det er en fordel at kart og sånt oppdateres. 

gte-bjørn

Jeg slenger meg på denne tråden da jeg antagelig vil anskaffe en Elroq før sommeren. Jeg lurer på hva disse tjenestene *koster* når gratistiden utløper? Tror neppe dette vil avgjøre mitt valg men kjekt å vite likevel. Jeg regner med at det ikke er noen forskjell på prisene for Elroq og Enyaq.

På min nåværende ID.3 har jeg online tjenester fram til juli iår, dvs. 4½ år.

Superman

Min 2022 Enyaq 80x var 3 år gammel i august 2025. Da kjøpte jeg ett års forlengelse av følgende 3 tjenester, som jeg ser jeg fikk kvittering for på e-post med følgende priser:

• Infotainment Online :  kr. 325,60 + mva
  • Care Connect - Remote Access :  kr. 102,40 + mva
  • Traffication :  kr. 47,20 + mva

Tilsammen kr. 594,- inkl. mva for ett år. Dermed kan jeg fortsatt fjernstyre f.eks. oppvarming, lading, osv. fra MySkoda-appen. Samt at jeg fortsatt har tilgang til Skodas online infotainment med bl.a. trafikkinfo- og kjørerute-tjenester. Jeg så ikke behov øvrige betalingstjenester. Men det var noen gratistjenester over 10 år som jeg også krysset av for samtidig. Jeg er usikker på om disse ville vært tilgjengelig uansett, uavhengig om jeg valgte dem eller ei.

Egentlig burde dette vært billigere, om ikke gratis. I det minste burde man kunne få kjøpt tjenestene for 3 til 5 år frem i tid til en lavere årspris. Men mange har vel ikke bilen så lenge...
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

vinterdekk

Hmm, 594kr/år er tross alt rimeligere enn VW Connect Plus til 1850kr/år, hos Volkswagen.   :-\

(VW Connect er samtidig gratis, men mangler online media, ruteplanlegging med ladestopp, trafikkdata, og online taleassistent. Bil og ladestatus, og klimastyring, P&C, er heldigvis kostnadsfritt.)
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Martin Eden jr

Jeg har takket nei til alle disse tingene som ble borte etter 3 år. Det var veldig vanskelig å finne ut av hva som faktisk skulle forsvinne, men det som var viktigst for meg var ladestatus og fjernstyrt oppvarming, og det funker fortsatt som før. Kan virke som om informasjonen om hva som blir igjen om man takker nei bevisst er gjort utydelig, men det er jo bare å takke nei først og se hva som skjer, så kan man alltids abonnere igjen om det er noe som er viktig...

Er usikker på om kartoppdateringer er tatt bort, eller om det kun er trafikkinformasjon som er borte. Uansett er Google Maps bedre via Apple Carplay. (Nå henter jeg ny Enyaq om kort tid, så da blir det vel en problemstilling igjen om 3 år...)
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019-2024 eSoul, 2022- 2025 Enyaq 80X, 2026- Enyaq 85X

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA