Ingen varme i VW e-Golf

Startet av Morgan Ramberg, man 08. des 2025, kl. 14:24

« forrige - neste »

Morgan Ramberg

Jeg er ny i forumet, og ser det er ulike tråder for varme/kjøling i VW e-Golf, men finner ingen med helt samme symptom - så jeg forsøker meg på en ny tråd.
Jeg hadde to feilkoder:

U103000 Local data bus – electrical error (datasentral feil → modul "offline")
U042300 Invalid data received from Instrument Panel Cluster (invalid data → modul er ikke korrekt aktiv)

Basert på dette byttet jeg PTC, og står da igjen med kun U103000 (datasentral feil → modul "offline").
Jeg har målt spenning og motstand på ledningene inn på multipluggen på PTC, på min bil (e-Golf 2017) er det 5 aktive pinner på denne (se vedlagt tabell)

Den sorte ledningen med grønn stripe (pin nr. åtte) skal ha 12V, men jeg måler bare ca. 2,2V mellom pin nr. 8 og jord.
Jeg har også "pinget" ledningen og målt kontinuitet fra PTC-plugg til mutliplugg under venstre hovedlykt, og vet at ledningen ikke har brudd.
Når jeg måler mellom den lilla ledningen (pin2/LIN datalinje) og jord måler jeg 9,7V
Det er ingen pinner med dårlig kontakt i multiplugg inn på PTC.

Det er altså ingen andre aktive feilkoder enn U103000- er det noen som har innspill til videre feilsøking?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA