7-seter for rundt maks 500 000 NOK

Startet av Rosie1, lør 15. nov 2025, kl. 10:10

« forrige - neste »

Rosie1

Vi venter vårt fjerde barn og ser etter en bil med minimum 7 seter. Vi har hatt en Hyundai Kona de siste 6 årene og er fornøyde. Den har vært litt trang, men vi tar svært sjelden lengre turer. Så den var god nok. Vi ønsker å bruke rundt 500 000 kroner og ideelt sett ha firehjulstrekk, siden vi ikke kjørte opp alle bakkene med Konaen om vinteren. Vi kunne gått litt høyere, men jeg ser at neste type biler starter på 700 000, som er for mye.
Den eneste bilen jeg fant er Peugeot E-5008. Er det noen som tenker på en annen? Tusen takk!

Suverin

Peugeot E-5008 er nok et bra valg! Jeg ville prøvekjørt den :)

Andre alternativer til rundt/under 500 (ny/brukt):

Mercedes EQB får du med 7 seter litt over 500 ny, men flere lett brukte på finn ser jeg.

Model Y 7s på bruktmarkedet (ligger kun 1 stk på finn.no akkurat nå), ble solgt endel av de en periode i fjor. De har begrenset plass på bakerste rad, men fungerer for barn.

Nio Es8 med 6/7 seter får du og under 500.000,- men med BaaS.

Byd Tang (brukt).

Stellantis-trillinger; Citroen e-Berlingo, Peugeot e-Rifter. Veldig god plass, ikke awd. På mange måter det mest praktiske alternativet for en firebarns-familie som ikke drar mye på veldig lange turer. Plass trumfer det meste i perioden når barna er minst imho.

batterimannen

Peugeot e-5008 er mye bredere mellom isofix punktene (52,5 cm) på andre seterad enn det EQB er. Skrev ikke ned målet for EQB, men mener å huske at det var rundt 38 cm. Vil være mye lettere å ha 3 på rad i 5008. 5008 har kun 2 isofix i hele bilen (ikke foran, og ikke på tredje rad). Byd Tang har ca 49 cm.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

edyrli

Bare vær obs på at EQB får man enten med 7 seter ELLER hengerfeste. Det er kun mulig med hengerfeste på 5 seter.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA