BEV Campingbil - RV - Motorhome

Startet av RJK, søndag 26. oktober 2025, klokken 13:29

« forrige - neste »

RJK

"Worlds First BEV-RV/All Electric Motorhome", ihvertfall i følge amerikanerne.

Her i Europa har vi jo sett bygg basert på mindre BEVs som MB EQV og t3-4-5-lingene fra Stellantis og VW ID. Buzz, men dette er ihvertfall en av de første full size RVene som er ren BEV!

2026 Coachman RVEX
 270 miles EPA rekkevidde (434 km, regn med nesten 500 km WLTP)
174 kWh batteri
1000A Li-Ion "house battery" og 1000 W i solcellepanel

Håper vi kan få et fokus på elektriskecamping-biler og andre elektriske løsninger som gjør at man kan campe med elbil, med minimalt utslipp av stoffer man ikke vil ha for mye av i lufta eller bakken eller i vannet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Loff

1 MW solcellepanel hørtes voldsomt ut, er det eit utbrettbart som dekker heile campingplassen når du parkerer? Må være skrivefeil..
House battery er 12 V 1000 Ah? Det er jo omtrent samme energimengde som hovedbatteriet på i-MiEVen min. Høres ut som "there's no replacement for displacement" fortsatt lever godt i USA sjølv om ein går over på elektrisitet!

Litt voldsomt for mine behov (har combicamp), men bra det kjem elektriske alternativ for alle behov, lommebøker (ekstra feit?) og førerkortklasser (er det nok med C1 eller må du opp på C?)

edit: Kikka litt på videoen, 1000 W solcellepanel hørtes meir riktig ut ja. Såg på nettsidene at det er 11 000 lbs GW, så da blir det vel lett lastebil (C1) som sertifikatkrav.

Blir spennende å sjå om den kjem hit til landet og kva prisen blir!
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2013 Mitsubishi i-Miev
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

RJK

Ja, huff! Beklager min hørselsfeil...! 😶 🫣 

1000W er riktig, ja! 😂
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA