Beste Elbilkjøp 400000 - Råd til en eldre dame

Startet av Eyr, søndag 26. oktober 2025, klokken 09:36

« forrige - neste »

Håvar

Nyere Kia Soul høres ut som et godt alternativ, særlig siden den har 7 år garanti.
Evt Kia Niro. Omtrent samme bil, men høyere. https://www.finn.no/mobility/item/433175259?ci=1 (denne har fortsatt 4,5 år og 130000 km nybilgaranti igjen)

Vil hun ha litt større bil ville jeg vurdert Ariya. En får det store batteriet til ca 370 000 ('23 mod under 50k km) evt det lille om rekkevidden ikke er såå viktig til rundt 320 000 kr.

En får helt ny Ariya med 67 kWt batteri til 350 000 kr, men en må legge på vinterdekk så kommer uansett på 370 000kr+
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

daktari

iX3 brukt. Luksus interiør, mye utstyr, ekte knapper. Lite feil og problemer.
Så har du de franske, som bl.a. Peugeot 3008 elektrisk.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Håvar på mandag 27. oktober 2025, klokken 10:49Nyere Kia Soul høres ut som et godt alternativ, særlig siden den har 7 år garanti.
Evt Kia Niro. Omtrent samme bil, men høyere. https://www.finn.no/mobility/item/433175259?ci=1 (denne har fortsatt 4,5 år og 130000 km nybilgaranti igjen)

Vil hun ha litt større bil ville jeg vurdert Ariya. En får det store batteriet til ca 370 000 ('23 mod under 50k km) evt det lille om rekkevidden ikke er såå viktig til rundt 320 000 kr.

En får helt ny Ariya med 67 kWt batteri til 350 000 kr, men en må legge på vinterdekk så kommer uansett på 370 000kr+

Jeg vil gi en stemme på Kia Niro el.
Da ville jeg gått for Exclusive-modellen, som har det meste av utstyr.
Pass gjerne på at den er solgt ny i Norge og har 7 års garanti (importerte kan ha 5 år).
Tesla Model Y                         2021-

Eyr

Takk for innspill! Har tittet på Kia Niro ja. Er en bil hun kan like tror jeg. Kia Soul er utelukket grunnet formen og at eksen min som hun absolutt ikke liker kjører kia soul. 😂 Skal ikke mer til!

Nilsrr

Høres spennende ut, jeg følger med og håper du oppdaterer når du vet mer. Virker som dette kan påvirke flere av oss som lader jevnlig

Eyr

Flere innspill? Har sett litt på C40 men den har kanskje kortest rekkevidde av de som er valgt her og hun har noen langturer til DK da søsteren min har bosatt seg der.

Svk

batterimannen

Sitat fra: Eyr på tirsdag 28. oktober 2025, klokken 19:23Flere innspill? Har sett litt på C40 men den har kanskje kortest rekkevidde av de som er valgt her og hun har noen langturer til DK da søsteren min har bosatt seg der.

C40 har lavere plass opp til tak i baksetet enn XC40, i tillegg til mindre bagasjeplass og dårligere sikt ut bakover. Den har heller ikke vindusvisker bak. Da ville jeg heller vurdert XC40...

Synes forøvrig at Ariya virker som er bra alternativ.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Eyr

Mamma falt for Ford Mustang E-Mach dag 1 av prøvekjøringa. Ville være litt vill og gal for engangsskyld😂
Melhus Bil kjører kampanje med 8år garanti/160000 så hun kan leke seg noen år faktisk. Unner Mamma som kjører såpass mye en kjøreglede i bilen også. Det er første gang jeg har hørt hun si at man lever bare en gang. Min snusfornuftige Mamma🥳

Så får vi se om noe endrer seg i morgen. Når man får sovet på det. 🧐

Daniel_0007

Sitat fra: Eyr på torsdag 30. oktober 2025, klokken 15:50Mamma falt for Ford Mustang E-Mach dag 1 av prøvekjøringa. Ville være litt vill og gal for engangsskyld😂
Melhus Bil kjører kampanje med 8år garanti/160000 så hun kan leke seg noen år faktisk. Unner Mamma som kjører såpass mye en kjøreglede i bilen også. Det er første gang jeg har hørt hun si at man lever bare en gang. Min snusfornuftige Mamma🥳

Er rimelig sikker på det er batteri garantien som er standard hos de fleste, vanlige garantien er 5 år og 100 000 km
Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Sitat fra: Eyr på torsdag 30. oktober 2025, klokken 15:50Mamma falt for Ford Mustang E-Mach dag 1 av prøvekjøringa. Ville være litt vill og gal for engangsskyld😂

Tøfft valg av moren din!

Kudos til henne!

Hvilken farge og pakke valgte hun?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Wow! Mach-E er en kul bil. Av og til bør en ikke sove på det, men bare hoppe i det  ;D  Ofte er jo den første magefølelsen riktig.

Dersom en bor midt i fartshump-by så kan den for noen være litt stiv, har jeg lest, men hvis en prøvekjører i de områdene en kjører mest så vil en jo fort få svar på hvordan en liker den.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA